Toon posts:

wireless. Door de bomen het bos niet meer zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje op dit forum zitten rondneuzen, maar er staat zoveel info, dat ik moeite heb om het te filteren.

Ik heb: een pc met adsl met speedtouch modem.

Ik wil: internet op mijn laptop. Deze wil ik kunnen verplaatsen in het huis.

Hoe zit dat met die snelheden: 11mbps 54 of 100. Welke heb ik nodig voor snel internet, maar ik hoef geen megabestanden te downloaden op de laptop.

Wat zijn goede merken routers en pcmia kaarten?

Alvast bedankt!!!

Verwijderd

voor je internet-verbinding is 11 mbit voldoende...adsl is namelijk HOOGUIT 8 mbit (en bij KPN zelfs maar hooguit een goede 4 mbit)

wat echter ook interessant is om te weten: wat voor een type modem hebje...en dan met name: usb of ethernet. bij usb is het namelijk het makkelijkste om je pc als router te gebruiken, terwijl je bij ethernet direct een router achter je modem kunt plaatsen

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ethernet modem

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:21:
voor je internet-verbinding is 11 mbit voldoende...adsl is namelijk HOOGUIT 8 mbit (en bij KPN zelfs maar hooguit een goede 4 mbit)
Van 11 blijft vaak maar weinig over (merk ik uit eigen ervaring iig, misschien is 't bij mij wat brakjes..), dus voor 8 Mbit/s ADSL zou ik eerder 54 Mbit/s WiFi nemen.
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:21:
wat echter ook interessant is om te weten: wat voor een type modem hebje...en dan met name: usb of ethernet. bij usb is het namelijk het makkelijkste om je pc als router te gebruiken, terwijl je bij ethernet direct een router achter je modem kunt plaatsen
Hij heeft een Speedtouch ;)

Ik zou als ik jou was een routertje nemen met geïntegreerd WiFi (54 Mbit/s). Je zult dan alleen je speedtouch (Home?) wel zo moeten krijgen dat hij als bridge werkt, maar daarvoor zijn meer dan genoeg topics op GoT te vinden.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:47
Neem minimaal 54Mbit. 11 Mbit is niet genoeg voor de toekomst, aangezien je de volledige 11Mbit nooit zult halen, bij lange na niet.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:41

Reinier

\o/

Heb je een Speedtouch modem met ingebouwde router? Dat zal vast wel, en in dat geval heb je genoeg aan een eenvoudige switch of hub plus een goedkoop AP (bijv. Asus WL-330). Ben je volgens mij goedkoper uit dan als je een router met WiFi koopt.

Verwijderd

en die ken ik vanuit mijn werk zo'n stuk of 6, met nog een onderverdeling naar totaal 12 varianten.
vandaar mijn vraag.

en inderdaad: 54 of zelfs meer (hoewel meer vaak tussen merken onderling niet compatible is) is wel de toekomst, maar de vraag is natuurlijk ook wat het budget is van TS. Vanwege budget, en het feit dat ik toch een speedtouch 570 had, heb ik zelf ook voor 'slechts' 11 mbit gekozen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 20:35 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:41

Reinier

\o/

Imho voldoet 11 Mbit nu nog best wel, kan me niet voorstellen dat de TS een 8 Mbit adsl abo heeft, maar dat zou natuurlijk kunnen. Denk dat je niet teveel naar de toekomst moet kijken, immers: 54Mbit WLAN is óók niet de toekomst. En 11 is goed te betalen.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:47
Reinier schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:44:
Imho voldoet 11 Mbit nu nog best wel, kan me niet voorstellen dat de TS een 8 Mbit adsl abo heeft, maar dat zou natuurlijk kunnen. Denk dat je niet teveel naar de toekomst moet kijken, immers: 54Mbit WLAN is óók niet de toekomst. En 11 is goed te betalen.
Het is ook een openingspost met veel te weinig info. Wat is bijvoorbeeld "snel internet" volgens de TS? Beetje loze discussie zo.
Pagina: 1