@home wel verbinding, geen internet(nieuwe aansluiting)

Pagina: 1
Acties:

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
Ik heb vandaag bij iemand internet aangesloten, tot zo ver alles goed.

Alles werkt, modem komt online(eigenlijk meteen).

Ook de pc krijgt een goed ip adres, en zelfs krijg je het ip adres te zien van de site als je iets intypt in internet explorer, maar geen site komt te voorschijn.

Pingen en traceren naar sites gaat ook goed.

Firefox werkt ook niet. Het lijkt er op of @home het inkomende verkeer blokkeerd(iig via http).

De vraag is dus of ze dit vaker bij @home doen, of dat er ergens anders een fout zit.

Ooh ja, nog wel belangrijk, volgens de brief die ze kregen konden ze gebruik maken van inter vanaf 31 december. Wat dus betekend dat ze het daarom idd kunnen blokeren.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-01 10:28
Als die brief zegt vanaf 31 december zou ik allereerst natuurlijk even wachten tot het de 31e is. Als het daarna niet werkt heb je natuurlijk officieel pas een probleem. Verder zou het kunnen dat je de dns instellingen moet veranderen. Misschien ligt het probleem daar, zeker als je wel kunt pingen en een geldig IP adres krijgt toegewezen.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Kevinp
Maar ik ping op naam, en niet op ip, dus de dns server werkt.

Ik kan gewoon www.google.nl pingen, en dan een reply krijgen.

Ik zou graag willen weten of @home poort 80 dicht kan zetten voor bepaalde gebruikers. Aangezien ftp(downloaden van updates voor winodws) wel werkt.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-01 10:28
Volgens mij kunnen ze dat wel, want ze zetten nu ook al poort 25 dicht voor SMTP. Lijkt me echter raar dat ze dat zullen doen tot je officiëel online kunt. Voor zover ik weet hoor je namelijk als je verbinding hebt zoals nu ook te kunnen surfen. Kun je ook al email ophalen?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Kevinp
e-mail ophalen weet ik niet, ik ga vandaag ff kijken, want het werkte nog niet.

Elk ideeën die er zijn zijn welkom, ik ga eerst ff kijken of de firewall nog aan staat. Misschien leverd die wel de problemen op.

Het is opgelost, alleen weet ik niet wat het probleem is/was.

Ik heb daar de cd-rom van @home erin gedaan(voor het eerst in m'n leven) en zo geinstalleerd, alles werkt nu wel via internet explorer. Dit is voldoende hoor,pc is helemaal geupdate, maar firefox werkt nog steeds niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Kevinp op 01-01-2005 15:29 ]