Kan een TV kaart gewoon Video opnemen zonder last te hebben van Macrovision

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Kan dat? Niet dat ik dalijk allemaal grijs door het beeld krijg...

Hoeduur is een TV kaart die stereo en fatsoenlijke opname kan? Enkele aanraders misschien? Ik weet namelijk helemaal NIKS van TV-kaarten...

Ik heb er wel liever eentje met S-VHS input

Verwijderd

Fatsoenlijke TV kaarten die ook normaal op kunnen nemen zijn er bij mijn weten niet.
Als je echt goed wil opnemen kun je beter een losse capture kaart kopen.
Ik heb zelf een Iomega Buz, perfect dingetje, makkelijk te instaleren en werkt perfect.
De DC10+ van Miro is ook een veel verkochte captuer kaart maar die is niet zo compatible (ik kreeg hem niet aan de gang).
Over je vraag van Macrovision, ik weet het niet zeker maar aangezien het signaal gewoon door de kabel gaat lijkt mij dat een capture kaart dat ook merkt.

Verwijderd

Zo'n TV kaartje werkt als TV en moet dus beveiligde signalen ook tonen. Dus opnemen is dan ook geen probleem. Bij TV kaarten kan alleen ongecomprimeerd opgeslagen worden, dus zul je de resolutie laag moeten houden.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:27
Comprimeren kan best hoor!
Dat moet natuurlijk wel softwarematig

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Redox,

Een hele goede kaart is de G400TV van Matrox MAAR het is een all in one oplossing.. AGP G400 16MB dual head en TV out te gelijk
kost alleen rond de 750 gulden.. capturing is heel goed voor deze prijs.

Ik ga hem zelf voor mij BP6 kopen...
Oja lees bij www.matrox.com even de spec.
Dan zul je met mij eens zijn dat ut best nog een leuk kaartje is..

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Technisch heb je van Macrovision geen last. Alleen is er sommige software, die er (na dreigementen van Macrovision en consorten waarschijnlijk) op controleert en dan niet wil opnemen.

De met mijn Asus V3800TVR meegeleverde software brult met video's wel vaak dat er macrovision protectie op zit, en dan wil ie dus niet opnemen. Maar dat is heel simpel te omzeilen, want ze checken alleen bij de start van de opname. Ik start de opname dus al voordat ik de videoband start, en dan neemt ie braaf alles op :)

Ik neem trouwens nooit meer met die meegeleverde tool op, maar altijd met het gratis VirtualDub programma, perfect ding, checkt niet op beveiligingen, en kan opnemen over meerdere bestanden, dus geen 2/4GB limiet aan avi's.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heeyz Redox..

Ik raadt je de Miro PCTV Pro aan, die heb ik ook gehad en beviel uitstekend

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/