Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

D: wordt niet meer herkend: virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets geks, vanmiddag kon mijn computer na een
herstart (omdat hij ook gek deed bij het openen van bestanden)
mijn d: schijf ineens niet meer herkennen.
Bios herkent hem nog wel maar windows niet.
Geen enkel programma herkent de schijf.
Dit is zwaar kut en ik ben nu aan het kijken wat het kan zijn.

Heeft iemand een idee?
Kan een virus dit veroorzaken?
Of is het puur hardwarematig?

O ja, mijn c: schijf is een aparte harde schijf en mijn
d: schijf ook, ik heb geen partities aangemaakt.
Allebei de schijven zijn nieuw.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groetjes,
Famke

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Welk besturingssysteem heb je op die pc staan?
Staat de harddisk wel nog in apparaatbeheer?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Windows XP, de schijven worden allebei herkend
in DOS als ik de pc opstart. In de bios worden ze ook allebei aangegeven.
Dat vind ik nou zo gek. IDE kabel misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt wel weergegeven in mijn hardwareprofiel trouwens, ik ga even kijken of hij hem vindt als ik zoek naar neiwue hardware.

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb je een virusscanner? Gescand op virussen? Wat zijn de resultaten? Hitmanpro gedraaid?

Je kan de schijf in een andere PC testen; kijken of die het daar doet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als ze wel herkend worden door apparaatbeheer en BIOS zal het ws. geen hardwareprobleem zijn. Wat zegt de disk manager? (Rechtermuisknop op My Computer -> Manage -> Disk management. Of in het NL vast anders). Check ook even wat er in je event log staat.
Welk bestandssysteem gebruik je trouwens?

Als je een virus verwacht: wat draait er allemaal op de machine? <-- ik neem aan dat je een goede, uptodate, recente virusscanner hebt? Check even de 'sticky topics' bovenaan Beveiliging & Virussen voor wat tips. Geef evt. je HJT logboek, zoals in die stickies staat aangegeven.
edit:

Ik ben traag :+

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 30-12-2004 22:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de disk management bekeken en daar wordt de schijf wel weergegeven.
Alleen het enge is dat hij aangeeft dat hij helemaal leeg is.

Disk 1
Basic
149,04 GB

Het balkje is vrijwel helemaal groen, oftewel hij geeft aan dat het vrije ruimte is.
Er is geen drive toegewezen. Het lijkt wel of de schijf is geformatteerd ofzo......

Hij staat vol met bestanden, grafische bestanden (werk), foto's (werk en studie) etc. Ik heb nog niet alles kunnen backuppen dus als hert weg is heb ik een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg groot probleem.

Ik heb een virusscanner (norton 2003) die ik elke dag update.
Nu word ik elke dag lastig gevallen door Trojan.Qhost, maar dit is
volgens mij een onschuldig virus (ben nu bezig met een patch maar wil nog niet heel erg lukken want ik kreeg hem net weer binnen )en mijn virusscanner wist hem elke keer weer.
Ik moet wel elke dag handmatig mijn auto protect aanzetten, terwijl dit eerst niet was en ik heb wel ingesteld dat deze bij het opstarten al moet werken. Daarom dat ik dacht dat het iets met een virus te maken heeft.
Mijn firewall staat nog wel eens uit omdat ik dan wil downloaden en dat gaat niet als de firewall actief is.

Ik ben heel erg bang dat ik alles kwijt ben, er staat echt veel op. Veel werk gaat dan verloren :(

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Virusscanner die af en toe hapert klinkt niet goed. Qhost an sich lijkt niet heel erg, maar vervelender is wat het met zich meeneemt.

Maar goed, eerst je bestanden terug. Ik zou eerts even de internetverbinding weghalen: trek evt gewoon de kabel er uit. Dit voor het geval je wel een trojan aan boord hebt. (NAV herkent niet bepaald alles. Maar er is geen scanner die wel alles herkent natuurlijk).

Voor terughalen bestanden: check de tools in SA FAQ: overig even. (Niet gratis trouwens. Maar je wilt je bestanden natuurlijk terug).Je wilt dit - zoals er al staat - vooral NIET terugzetten naar de HDD waar de data op stond. Dan overschrijf je.

Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat ik gehackt ben....... ik heb ook via Partition Magic die alleen binnen dos draait mijn schijfindeling bekeken en de schijf werkt prima, hij is alleen geformatteerd. De ruimte is nog niet toegewezen. Ik heb dit niet gedaan, dus tsja 1+1=2......

Ik ben boos en verdrietig, wie flikt dit nou!!!!!
Het ene moment ben ik aan het werk, het andere moment is ineens mijn hele schijf verdwenen! Zeker 14 Gb aan bestanden.

Mijn firewall stond uit omdat ik anders niet kan downloaden, ik baal daar nu dus van.

Alle tips zijn welkom want ik ben de wanhoop nabij.

Bedankt!
Famke

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 11:29

Bud_s

Team Anticimex & Lock

F_J_K schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:57:

Voor terughalen bestanden: check de tools in SA FAQ: overig even. (Niet gratis trouwens. Maar je wilt je bestanden natuurlijk terug).Je wilt dit - zoals er al staat - vooral NIET terugzetten naar de HDD waar de data op stond. Dan overschrijf je.

Succes :)
Bestanden zijn zomaar niet weg hoor ... zelfs een format of fdisk helpen niet zomaar al je bestanden weg. Er is dus goede hoop !

Ikzelf ben enorme fan van : getdataback !

Verwijderd

Topicstarter
Bedanky voor de tip.
Ik heb getdataback gedownload en hij is nu mijn schijf (die dus ineens leeg is) aan het scannen en ik zag al veel bestanden langsvliegen die er idd op stonden.

Ik hou mijn hart vast :)

Ik laat wel weten hoe het afloopt.

Groetjes,
Famke

P.S.. Ik krijg geen icon op mijn profiel. Mijn profiel via de home-pagina aanpassen gaat prima maar als ik mijn profiel binnen het forum wil aanpassen zegty hij elke keer dat mijn wachtwoord niet klopt. Heb je hier een anders ww voor nodig?
Kan het nooit uitstaan als iets niet werkt, dus moet het nu aan de praat krijgen. ;)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nee hoor, je huidige wachtwoord gewoon. Bovenaan evt twee keer een nieuwe (herhaling) en onder moet je altijd je huidige password invoeren die je nu nog hebt.

Verder: Success met datarecovery en hopelijk ga je goed het nieuwe jaar in ;).

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 31-12-2004 14:09 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Wachtwoord op het forum kan inderdaad nog anders zijn dan op de frontpage. De koppeling is nog niet af. Icon aanpassen doe je via http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user
(Inderdaad onderaan intypen, niet bovenaan).
Als je het wachtwoord bent vergeten kan je via http://gathering.tweakers.net/forum/new_password een nieuwe laten mailen naar jezelf.

En ik ben benieuwd wat het wordt. Zoals ik al zei: zorg wel dat er niet nu nog iemand kan lopen klooien, dus heb nu geen verbinding meer met internet. Downloaden kan je beter op een andere PC doen en dan via USBkey / CDRW / DVDRW / oid. data overzetten.
En als de boel terug is, formatteren, Windows updaten, virusscanner installeren en dan pas weer de internetverbinding terug, virusscanner updaten, gebackupte bestanden scannen.

Trouwens haalt de trial versie van getdataback geen bestanden terug, dat doet enkel de volledige versie.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 31-12-2004 14:09 ]

Pagina: 1