Toon posts:

Nero Digital ondersteunde dvd spelers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd veel reviews gelezen over DVD spelers die divx en xvid af kunnen spelen. Ook de problemen die het afspelen hiervan kan veroorzaken, is mij meer dan duidelijk.

Maar, wat ik nog nergens heb kunnen vinden, is ervaringen met het afspelen van Nero Digital.
Ik weet dat er op dit moment 2 DVD spelers zijn die dit af kunnen spelen. Dit zijn de Kiss DP 558 en de Siemssen SCO 5000.

In de reviews van de Kiss heb ik niets kunnen lezen over Nero, van de Siemssen heb ik helemaal geen reviews van gevonden.

Als er mensen zijn die in het bezit zijn van 1 van deze spelers, hoor ik graag hun ervaring mbt het afspelen van Nero Digital bestanden.

Verwijderd

als ik mij niet vergis, is nero digital een eigen versie van mpeg4. Divx is ook een versie van mpeg4 en xvid ook. Divx en nero zijn gesloten software. Xvid is open software (licentie bedoel ik hiermee.)

Ondanks dat nero heel goede resultaten bereikt, vinden ze weinig ondersteuning in de dvd-divx-mpeg4 afspeel markt. Die codec is ontwerpen (nero digital) voornamelijk door de schrijver van DVDx , een software pakket dat dvd's ript met de nodige kennis, en gebruik te maken door een codec die jij kiest.

Dus ik vrees dat ze ondersteuning zullen moeten bieden,... ik hoop dat het een antwoord is op je vraag.

Verwijderd

Nero digital verschilt wel van DivX en Xvid in het feit dat Nero van de MP4 container gebruik maakt in plaats van de AVI container (wat eigenlijk altijd door DivX en Xvid wordt gebruikt).

Deze MP4 container heeft veel meer mogelijkheden zoals:
-meerdere channels
-ondertitels
-menu's en zo
etc.

Volgens mij ondersteund de Kiss speler die jij noemt alleen de MP4 container, en kan daarom Nero digital afdraaien. (net als dat een MPEG4 ondersteunende speler Xvid en DivX kan spelen).
het schijnt dat de Philips DVP630 /DVP632 samen met nog wat andere ESS chipset gebaseerde spelers ook de MP4 container ondersteunen.
Dit is NIET hetzelfde als het voledig ondersteunen van Nero Digital!! volgens de website van Nero is de Siemssen SCO 5000 ND op dit moment de enige speler die Nero Digital Standard profile ondersteund (deze speler ondersteund dus ook NIET alle nero digital files!!, want de speler is niet snel genoeg voor het Cinema en het HDTV profile)
De Siemssen speler is trouwens gebaseerd op een Zoran Vaddis 7 chip, net als een aantal samsung spelers en bijvoorbeeld ook het goedkope Aristona DivX spelertje.
Ik heb de aristona en deze ondersteund de MP4 container NIET, zo zie je , zelfde chipset, andere software, een wereld van verschil.

Of een speler Nero digital files kan spelen hangt voornamelijk van software af (en dus de betaalde licentie kosten) . Alle chipset kunnen op zich de MP4 container ondersteunen, en ik vermoed dat de huidige Zoran Vaddis 7 en Mediatek DivX chipset snel genoeg zijn voor het standaard profile van Nero Digital . (evenals de komende/net nieuwe ESS en Sigma chipsets)
De vraag is of het bedrijf dat de speler in elkaar klust de licentie wil betalen.

Philips heeft een tijdje terug de MP4 container gebruikt in haar mobiele telefoons (je kan op het net nog wel een PocketPC en PC software speler vinden van Philips voor deze files, waarmee je ook Nero digital kan draaien trouwens).
Sigma designs heeft later ook de MP4 container gebruikt voor haar MPEG4 implementatie (nu, net als de philips, ook niet meer in ontwikkeling), alleen kan je ook kiezen voor de AVI container, en aangezien de file daarmee een stuk meer compatible maakte, was het gebruik van de MP4 container snel verdwenen.
Je kan trouwens met DivX en Xvid ook echte MPEG4 files maken en deze in een MP4 container zetten, maar of je daar gelukkig van wordt....

edit:
De Kiss speler heeft inderdaad wel volledige Nero Digital Standard profile onderteuning, door de wat nieuwere Sigma designs 8560 chip. Gaaf, en wat raar dat ik het op de nero digital site nog niet kon vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, het is alleen niet wat ik wilde weten.
De kiss dp 558 en de siemssen zijn de eerste dvd spelers die nero digital ondersteunen. (Inderdaad alleen het standaard profiel)

Wat ik echter wil weten is, hoe goed is het afspelen hiervan. Zitten er bijvoorbeeld bugs of technische problemen etc. in die dvd spelers mbt het afspelen van nero digital? Ik heb al het een en ander gelezen over het afspelen van divx en xvid.

Deze vraag is bedoelt voor mensen die in het bezit zijn van een van deze spelers.

Verwijderd

Als een speler certified is, mag je er ,net als bij DIvX, van uit gaan dat de speler deze files vlekkeloos afspeelt.
De "bugs" en "technische problemen" zitten hem altijd bij incorrect ge-encode files.
Als je een file encode op een manier die 100% voldoet aan het "DivX home theatre profile" dan kan deze perfect op alle spelers waar een DivX logo op staat worden afgedraaid.
En dat zal ook echt wel zo zijn bij Nero Digital certified producten.

Als je naar problemen kijkt, gaat het meestal om XviD support, of niet ondersteunde Audio formaten (DivX certified zegt niets over audio playback, alleen video compatibility), of over subtitle support (ondertitels zijn geen onderdeel van de DivX certified specificatie)

Dus bij een "nero digital standard profile" certified product moet je er vanuit gaan dat de speler deze files perfect zal kunnen afspelen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de extra info.
Dit is duidelijk informatie, waar ik wat aan heb.

Nogmaals bedankt :)
Pagina: 1