Toon posts:

[Mobo] vraagje over mogelijkheden celeron D 2,4 gig proc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Vraagje, ik heb hier een celeron D 2,4 gig proc liggen. Nu wil ik hierbij een moederbordje gaan kopen. In de PC winkel vertelde ze me dat de asus P4P800 hier prima bij past, omdat dit ook socket 478 mobo is.. Echter, toen ik deze processor eerder op de PC beurs gekocht had ben ik 3 keer terug moeten komen voor een ander mobo.. Deze proc past wel alleen moet het moederbord een bepaalde eigenschap bevatten omdat anders de proc niet draait...

Nu ben ik totaal vergeten waarom die ander mobo's precies niet werkte.. Ik wil echter niet weer een paar keer op en neer rijden voor een mobo dat goed werkt en uiteindelijk veel duurder uit zijn.. Op de intel site heb ik ook niet kunnen vinden wat ik precies zoek..

Mijn vraag aan jullie is dus, past een p4p800 mobo altijd bij mijn processor, de celeron D 2,4 gig?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check gewoon de CPU support page op de Asussite. Of kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?". Daarin zul je een directe link en wat achtergrondinformatie vinden :)

Verwijderd

De CPU support pagina is dus hier. Moet je dus naar Query by Motherboard gaan en dan even het juiste opgeven.

Dan krijg je o.a dit te zien:

Celeron 2.4 GHz (400 FSB, L2 cache:128KB) ALL ALL

Celeron D 320 (2.4 GHz, 533 FSB, Socket478) - ALL - 1017

Oftewel, je hebt, als je de Celeron D 320 koopt, BIOS 1017 nodig. Hopenlijk start ie dus nog wel op zodat je kunt flashen...

Met de 'oude' Celeron heb je dat dus niet nodig, die doet het gewoon. Check dit dus wel even.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Ik heb bij paradigit een mobo gekocht en gelukkig was deze al up-to-date voor wat betreft de bios.