[RH] SuperTrack verwisselt van pci slot en hij kapt ur mee

Pagina: 1
Acties:

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Even een simpele kwestie, ik heb een riser cardje in m'n server gepropt en daar mijn supertrack sx6000 in gedaan, alles was al geinstalleerd en werkte perfect, nu is alleen die supertrack verwisselt van pci slot (noodzakelijk). Bij het opstarten (Redhat 9.0) blijft hij hangen bij het checken van de scsi controller sda.
Betekent dit dat ik um ff opnieuw moet installen?? Of is dit simpel te wijzigen in een config filetje? :r

[ Voor 3% gewijzigd door wboard op 30-12-2004 19:21 ]

A smooth sea never made a skilled sailor

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
Zou niks te wijzigen moeten zijn. Krijg je nog foutmeldingen voordat de boel blijft hangen? Weet je zeker dat de kaart wel helemaal goed vastgedrukt zit etc?

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
mm... vreemd, ik zal morgen ff die error posten

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dit heeft er vaak mee te maken dat slechts 1 slot echt alle datalijnen 1op1 op een gerised PCI slot heeft. De andere sloten halen vaak slecht een deel (ervan uigegaan dat er in het 2e en evt. 3e gerisede slot via een flatbabeltje ook een pci-plaatje met de riser in verbonden), danwel helemaal niet (als die er niet eesn aan zitten) de logica uit de andere sloten, en delen de rest met het "volledig gerisede" slot.
Dit probleem merk je vooral inderdaad met "lastigere" bootkaarten, waarvan die sx6000 er een zal zijn.
Dit is bij "moderne" riserkaarten als ik het goed heb dan ook het verschil tussen de "passieve" en "actieve" risers (vooral voor 64bit PCI-X is dat verschil herkenbaar), de passieve Riser, werkt volgens ditzelfde principe, waar de actieve voor ieder slot elke datalijn doorlust (en je dus ook niet in de problemen komt met borden met meerdere PCI-Peers, zoals je op PCI-X serverborden er veel ziet, 2+2 of 2+3 bijvoorbeeld, waar een "normale" 3 slots riser zelfs je systeem flink overhoop kan halen door via de riser beide peers nogal "onorthodox" met elkaar te verbinden :)

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
ok! interessant

Dit zijn de foutmeldingen nu:
code:
1
2
3
4
5
6
scsi device sda: 312602624 512-byte hdwr sectors (160033mb)
scsi: aborting command due time out: pid 10, scsi 0, channel 0, id 0, lan 0
ead (10) 00 00 00 00 00 00 00 08 00

kernel errors: 
[<c015176c>] write_locked_buffers [kernel] 0x34 (0xc36bgf0c)

Is de oplossing dus even de sx6000 in een andere sleuf van de pci riser card te steken??

[ Voor 4% gewijzigd door wboard op 31-12-2004 10:45 ]

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
YES YES YES YES!! het werkt, ik heb um in de tweede pci sleuf gedaan (van onder geteld) van de riser-card, nu pakt tie um wel, tis alleen un beetje krap geworden in dat rack, als hij in de onderste had gemoeten had dat niet gepast, dus _/-\o_

• Kippenijzer

Kippenijzer

Wat voor moederbord heb je de riser in zitten als ik vragen mag? Even kijken of het daarmee duidelijk te maken is of niet (zelf had ik een situatie waar het niet zo was, ik had slechts 2 sloten, beide in dezelfde PCI-peer, maar toch werkte mijn 29160LP Kaartje niet in het "bovenste" slot van de riser :).

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ja, ik heb het even nagekeken op het internet, het klopt dat de eerste twee maar beschikbaar zijn, en ik heb een Tyan Thunder K7x pro moederbord, met 2 mp's er in. Tyan moederborden hebben speciale 64bit -> 32 bit risers nodig (50 euro :S).

• Kippenijzer

Kippenijzer

Tja, dat kun je doen, ik heb zelf toevallig inderdaad hetzelfde bord erbij gebruikt (mann, wat een heerlijk ding :P) en inderdaad is hij "nogal" kieskeurig qua riser, en inderdaad is het 3e slot niet bruikbaar, omdat die bus de 2e PCI peer hoort. Gewoon een "goedkope" 3 poorts 2U riser met het 3e slot ongebruikt zal echter zonder problemen moeten werken :)

(Zelf heb ik hem tegenwoordig in 1U trouwens, dan heb je het probleem met meerdere risersloten niet meer, echter *nog* minder ruimte, en *veel* meer hitte ontwikkeling :+ )

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
1 u is inderdaad wat krapjes, ik heb nu ronde ide kabels, met 1 u moet je dus echt platte hebben, ik zat vanmorgen al te proppen en als je dat iets te vrolijk doet, zegt je raid kaart KRAK >:) . En dat had het bedrijf waar ik dat ding moest installeren niet zo fijn gevonden, met Ultra belangrijke data op de schijfjes. :r

Pagina: 1