Hoi, als ik nu een domeinnaam wil registreren bij een hosting bedrijf kost mij dat bijv. 50 euro per jaar. Maar hoe registreert zo'n bedrijf nou mijn domeinnaam? Hoe gaat dat in z'n werk? En hoeveel betaalt dat bedrijf ervoor, of betaalt dat bedrijf niks? Ik heb al gezocht op Google en Wikipedia crashte en de site van nic.nl geeft ook verder geen informatie.
In Nederland is SIDN de instantie die dat regelt
joker.com
bv daar registreer ik nog wel eens wat
Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen
Verwijderd
.com domeinen kan je zelf gewoon reggen.
.nl moet je idd lid zijn van sidn, dat kost iets van 4 euro per domein ofzo
Maar dan moet je wel een contract hebben voor een x aantal domeinnamen per jaar!
Maar dan moet je wel een contract hebben voor een x aantal domeinnamen per jaar!
Dat is gewoon een domeinboer, de organisatie die over domeinnamen gaat is ICANNbrummer schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:21:
joker.com
Dude, anders lees je de topicstart ff?brummer schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:21:
joker.com
Mwah, dat kost nogal wat hoor, lid zijnVerwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:22:
.com domeinen kan je zelf gewoon reggen.
Verwijderd
Als een bedrijf een .nl-domeinnaam-registratie regelt, worden er een paar handelingen verricht:
Bedenk je daarbij wel dat het voor een bedrijf eigenlijk vooral administratiekosten zijn, de euro's vliegen erdoorheen als er een factuur gemaakt moet worden, als daarover moet worden nagebeld, of als bovenstaande handelingen verricht moeten worden. De SIDN stelt ook bepaalde eisen aan de administratie rondom de registratie, en een bedrijf is een bepaalde periodieke contributie kwijt om deelnemer te kunnen zijn.
- De domeinnaam moet in de nameservers worden toegevoegd.
- Er moeten registratieformulieren worden gemaakt, gestuurd, gecontroleerd en verwerkt.
- De registratie vind plaats via een webapplicatie met een webform of met een speciale e-mail.
Bedenk je daarbij wel dat het voor een bedrijf eigenlijk vooral administratiekosten zijn, de euro's vliegen erdoorheen als er een factuur gemaakt moet worden, als daarover moet worden nagebeld, of als bovenstaande handelingen verricht moeten worden. De SIDN stelt ook bepaalde eisen aan de administratie rondom de registratie, en een bedrijf is een bepaalde periodieke contributie kwijt om deelnemer te kunnen zijn.
bij joker staat daar wel een uitleg over in hun faq wilde alleen aangeven dat bij joker ook andere dan .nl domeinen kan registreren
Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen
Verwijderd
Er wordt niet gevraagd waar hij iets kan registreren, er wordt gevraagd hoe het in zijn werk gaat en wat het voor een bedrijf kost. Spammen is zeer ongepast.
Commercieel, misschien... Non-provit? Kan ook, maar kleine kans. Het kost in ieder geval allemaal geld. Voor niets gaat de zon op, domeintjes nietVerwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:24:
Maar dat zijn dus gewoon commerciele organisaties? Ik dacht dat het internet van "niemand" was?
De relevantie hiervan? Joker, of welk bedrijf dan ook, kan gewoon bij de verschillende beheerders een domeinnaam registreren, dus bij allemaal.brummer schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:24:
bij joker staat daar wel een uitleg over in hun faq wilde alleen aangeven dat bij joker ook andere dan .nl domeinen kan registreren
Verwijderd
Hier ga ik niet eens op in, daar kun je best even over nadenken. Maar vertel liever wat je probleem is, want ik heb het gevoel dat je iets wilt, maar wat precies heb je nog niet verteld.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:31:
Er is dus geen enkele organisatie die géén winst maakt bij het registreren van domeinnamen?
Het SIDN is een stichting, en een stichting mocht dacht ik niet gericht zijn op winst, dus ja, die zijn er welVerwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:31:
Er is dus geen enkele organisatie die géén winst maakt bij het registreren van domeinnamen?
Jawel, er zijn wel bedrijfjes die geen winst maken aan de domeinnaamregistratie, maar aan de bijbehorende hosting (o.i.d.). Maar uiteindelijk is niets gratis nee
Verwijderd
Ja, kom op Alfred, schut die aap uit je mouw.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:32:
[...]
Hier ga ik niet eens op in, daar kun je best even over nadenken. Maar vertel liever wat je probleem is, want ik heb het gevoel dat je iets wilt, maar wat precies heb je nog niet verteld.
Klik hier enzo...
Alle deelnemers van SIDN, zij handelen dus het domeinregistreren enzo af, SIDN beheert ze alleen maar, maar de verkoop en registratie gebeurt via zogenaamde deelnemers.
Dit gaat bij de meeste domeinen zo.. deelnemer worden kost aardig wat geld maar domeinen zijn dan niet zo duur meer...
Alle deelnemers van SIDN, zij handelen dus het domeinregistreren enzo af, SIDN beheert ze alleen maar, maar de verkoop en registratie gebeurt via zogenaamde deelnemers.
Dit gaat bij de meeste domeinen zo.. deelnemer worden kost aardig wat geld maar domeinen zijn dan niet zo duur meer...
/dev/null
Verwijderd
Klopt, deelname kost 250 euro per kwartaal, waarna een domeinregistratie 2,50 per jaar kost.vriesdude schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:09:
Klik hier enzo...![]()
Zou je dat niet opzoeken in plaats van even bedenken?Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:14:
[...]
Klopt, deelname kost 250 euro per kwartaal, waarna een domeinregistratie 2,50 per jaar kost.
SIDN deelname (categorie 1) kost 150 euro per kwartaal, een domeinregistratie 50ct eenmalig en 90ct per kwartaal.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En daar komt nog BTW bij (had ook al gezien dat de prijzen ReaLX niet geheel juist waren, maar eigenlijk doet het er niet toe wat betreft de TS. Die wou wat algemeens weten wat ie zeg maar zelf ook nog wel had op kunnen zoeken.CyBeR schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:18:
[...]
Zou je dat niet opzoeken in plaats van even bedenken?
SIDN deelname (categorie 1) kost 150 euro per kwartaal, een domeinregistratie 50ct eenmalig en 90ct per kwartaal.
/dev/null
Ik geloof zelfs dat "domein-acties" (registreren, verhuizen, gegevens veranderen, etc) maar 50 cent kosten voor de registrars. De SIDN lidmaaschap is wel erg duur.
Edit: Beetje laat op verstuur bericht geragd
Edit: Beetje laat op verstuur bericht geragd
[ Voor 18% gewijzigd door Erik1 op 30-12-2004 21:34 ]
Verwijderd
Mijn fout, ik ben zelf deelnemer (cat 1) en had die prijzen om de een of andere reden in mijn hoofd, naja... is dat ook weer duidelijkCyBeR schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:18:
[...]
Zou je dat niet opzoeken in plaats van even bedenken?
Pagina: 1