itunes maakt zelf mappen aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 22:54

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Topicstarter
Het volgende,

Ik (vandaag jarig) installeer itunes voor vanavond de muziek te verzorgen, tot mijn verbazing maakt hij in de reeds mijn gemaakte mappen zelf mappen aan en bij dus het is een grote bende nu 10 tallen mappen met 1 mp3tje in enz enz. Weet er iemand hoe ik dit weer terug krijg in oude staat zoals ze ingedeelt waren voordat ik itunes deed installeren???

[ Voor 9% gewijzigd door kromme op 30-12-2004 19:32 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit kun je alleen met de hand weer ongedaan maken. iTunes beheert namelijk het liefst zelf de MP3'tjes. Dit kun je uitzetten in de voorkeuren (geavanceerd -> werk map 'iTunes Music' bij).

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 30-12-2004 19:40 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Overigens gebruikt iTunes geen geheel onlogische manier van beheren hoor. Gewoon artist/album/track.mp3.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maar dan moeten je tags wel goed staan, anders is het nog een puinzooi :+

[ Voor 31% gewijzigd door Daedalus op 30-12-2004 19:43 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Als je de mp3 tags in iTunes netjes bijwerkt wordt de mappenstructuur ook weer goed, dus idd. artiest/album/nummer

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
hoe kan ik die tags makkelijk bijhouden dan, want nu is het echt een zooitje. :?

[ Voor 31% gewijzigd door kromme op 31-12-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
[google=tag and rename]
Dat is het bekendste en handigste programmatje daarvoor. Je kunt meerdere bestanden snel taggen, of tags uit de filename trekken.

Maar dat had je ook zelf kunnen vinden door een beetje te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

The Evil Brain schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:53:
[google=tag and rename]
Dat is het bekendste en handigste programmatje daarvoor. Je kunt meerdere bestanden snel taggen, of tags uit de filename trekken.

Maar dat had je ook zelf kunnen vinden door een beetje te zoeken ;)
En voor de Maccers? :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

In iTunes kan je super makkelijk die Tags veranderen hoor, dus je hebt niks anders nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:03:
[...]

In iTunes kan je super makkelijk die Tags veranderen hoor, dus je hebt niks anders nodig :)
De artiest en titel uit de bestandsnaam halen doet iTunes niet.

Voor Windows gebruikers kan ik MP3 Book Helper aanraden. Het kan aan het begin vrij chaotisch en wat moeilijk overkomen, maar als je het doorhebt werkt het erg fijn.

Voor de Mac is er wel wat op VersionTracker te vinden, maar ik weet niet of het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 12-10 10:51
Ligt dat nou aan mij of itunes gewoon geen goed programma?

Ik heb zon 32000 mp3tjes... En op de manier zoals itunes het "sorteert" kan ik echt niets terug vinden. Waardeloos programma op deze manier in mijn ogen. Het schijnt wel dat de nieuwe itunes wel mappen ondersteunt. Tegen die tijd een keer kijken dan maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Qorne schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:03:
Toch wel.

Wat Terr zegt, Tag&Rename kan de info uit de bestandsnaam halen. En dat heb ik toch liever, dan dat ik voor alle bestanden handmatig de tags in moet vullen. Ik ben dus ook al een tijdje op zoek naar een programma wat het makkelijk op de mac doet, zodat ik niet elke keer naar mijn server hoeft te RDCen als ik tags wil veranderen. :).

(En ik had er wel eens last van de iTunes de tags niet in de bestanden opsloeg, maar in zijn eigen database. Of lul ik nu uit mijn nek?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Low-Fi schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:19:
Ik heb zon 32000 mp3tjes... En op de manier zoals itunes het "sorteert" kan ik echt niets terug vinden. Waardeloos programma op deze manier in mijn ogen. Het schijnt wel dat de nieuwe itunes wel mappen ondersteunt. Tegen die tijd een keer kijken dan maar....
Waardeloos getaggede mp3collectie, eerder.

Ik ben altijd binnen een paar seconden bij de muziek die ik hebben wil. Of door de mediabrowser, of door de zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Maar wat heb je nou in de mappen van iTunes te zoeken??? daar kom ik dus echt nooit in.
Je kan alles in iTunes toch zelf wel vinden, en als je een mp3tje moet hebben sleep je hem uit iTunes. ik zou gewoon uit de iTunes map blijven. en het je zelf niet moeilijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Low-Fi schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:19:
Ligt dat nou aan mij of itunes gewoon geen goed programma?

Als je bibliotheek slecht getagged is, zal een nieuwe iTunes echt niet beter werken. Als jij je tags goed invult zul je merken dat iTunes een erg goed programma is waarmee je zeer snel nummer/artiest/album kan terugvinden. Vooral de 'zoek' en 'browse' opties maken het erg makkelijk voor je, evenals de playlists die je kan aanmaken.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Slecht getagged? Tja ik tag artiest title & tracknummer. Natuurlijk kan ik ook de rest taggen maar dat is nu onderhand wel zon beetje onbegonnen werk natuurlijk met zon 1000 cd albums en dan nog maar niet te beginnen over allerlei verschillende vinyls :S

Ik vind het echt niks dat je gewoon een lange lijst krijgt met daarin gewoon alles op rij. Daarom blijf ik nu nog maar ff bij winamp hangen. En als ik op osx over stap maak ik denk ik gebruik van xmms :D

Laat mij het maar lekker zelf regelen.

Ik heb het echt vaak geprobeerd dat itunes maar ik kan er gewoon niet aan wennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

je maakt gewoon playlisten aan, ik heb ook 9000nummers in me libary vind het wel heeel erg fijn, maar goed. iedereen zijn eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Low-Fi schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:38:
Ik vind het echt niks dat je gewoon een lange lijst krijgt met daarin gewoon alles op rij.
Klik eens op "Browse", rechtsbovenin. :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ik doe het zo:

\Mp3\Hardcore\Vinyls\Industrial Strength\industrial strength europe\(ise005) kit williams - darkness is back\A1 - Kit Williams - Lsd On Bass.mp3

puur op mappen dus :P Ja ben eigenwijs B)

maar goed dwalen af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tag & Rename equivalent Mac OSX TriTag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nogmaals: dat de mappenstructuur een zooitje is, ligt inderdaad aan het taggen van je mp3's. iTunes structureert de hierarchy adhv je tags en daar moet dan natuurlijk wel een bepaalde logica in zitten. Zou wat zijn als elke cd die je bezit van bepaalde bands een andere naam op de hoes heeft staan, dan is de structuur ook zoek toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

Gelukkig vraagt iTunes het ordenen van je mp3's bij de eerste keer openen van je iTunes. Anders moest ik dat ook allemaal doen :P

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Goed laten we het er maar op houden dat ik blij ben dat xmms ook op osx draait want de itunes manier stokt nogal met mijn eigen manier.

Geen itunes voor moi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Zoals al hierboven is aangegeven: heb je wel eens de 'browse'/'blader' optie gebruikt? Daarmee kan je juist zo snel navigeren door je bibliotheek. Als ik jouw verhaal zo zie lijkt het er op dat je deze optie nog niet gezien hebt.

Je 'browse'/'blader' optie is dat oog wat je rechtsboven ziet staan (oog van Sauron volgens Ars Technica :))

Als je bij het bladeren dan ook nog het genre wilt zien (vind ik zelf erg handig), dan moet je naar de instellingen gaan en de optie 'toon genre tijdens het bladeren' selecteren.

EDIT: En artiest, title en album taggen is voldoende, dat heb ik ook in veel gevallen, maar ook nog nummer.

EDIT2: 'browse'/'blader' in actie: http://www.apple.com/lae/itunes/theater/browse.html

[ Voor 27% gewijzigd door MacWolf op 01-01-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
Maar wat heb je nou in de mappen van iTunes te zoeken??? daar kom ik dus echt nooit in.
Sommige mensen houden er van om hun collectie te micro-managen.

Toen ik een jaar geleden de overstap naar OS X maakte was ik ook zo ingesteld, maar had ik nog niet eens 100 MP3tjes. al na twee weken was ik helemaal overstag en ik moet er nu niet aan denken om m'n collectie (6000+ nummers) handmatig te beheren... Laat dat allemaal lekker over aan iTunes :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Suaver schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:14:
Gelukkig vraagt iTunes het ordenen van je mp3's bij de eerste keer openen van je iTunes. Anders moest ik dat ook allemaal doen :P
Volgens mij is het daar mis gegaan bij me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Ik heb een gedeelte waar fijn tags bijstaan maar een gedeelte niet dus en ik weet echt niet meer welk liedje welke cd was. En ik vind geen goed programma wat dat online doet (opzoeken en tag veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mappen op het eerste niveau kan je vermijden door bij de info van losse tracks het vinkje voor 'Part of a compilation' aan te zetten. Dan maakt iTunes geen aparte dir aan onder de hoofd dir 'iTunes Music' maar komt het onder de dir 'Compilations' en dat is veel overzichtelijker.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
maar wat als hij al die mappen al heeft aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
Ik neem aan dat, als je naderhand zegt dat het een compilatie is, iTunes netjes zelf de directory structuur aanpast :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
ik had het als volgt ingedeelt d:\danny\mp3\sensation black 2003\naamliedje.mp3
nu staat daar bv geen tag met de artist en het album want dat had ik in de goede map zitten. Nu maakte itunes bij al die liedjes de mappen zo aan naamliedje[map]naamliedje.mp3

als ik me nu een deetje wil fikken van sensation dat gaat dus niet meer of ik moet eerst handmatig gaan zoeken tussen 150 mappen ofzo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja, dat zeggen we dus al de hele tijd. Heb je je tags in orde dan is er geen probleem. Dat heb je niet, en dan is het idd niet handig... Verder kunnen we ook weinig doen behalve zeggen "ah gut, vervelend.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
mmm, bestaan er programma die die shit dan weer in orde maken door alle liedjes die geen tags hebben in orde te maken?(ik ben slecht in de juiste zoekwoorden in te vullen in google). of dat wat itunes gedaan heeft ongedaan te maken, 3000 mp3tje uitzoeken is best veel

[ Voor 19% gewijzigd door kromme op 01-01-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:40

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Canaria schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:10:
Mappen op het eerste niveau kan je vermijden door bij de info van losse tracks het vinkje voor 'Part of a compilation' aan te zetten. Dan maakt iTunes geen aparte dir aan onder de hoofd dir 'iTunes Music' maar komt het onder de dir 'Compilations' en dat is veel overzichtelijker.
Het is jammer dat de iPod dat 'compilation' stuk niet overneemt. Dat scheelt een hoop scroll werk op de iPod.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

kromme schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:23:

als ik me nu een deetje wil fikken van sensation dat gaat dus niet meer of ik moet eerst handmatig gaan zoeken tussen 150 mappen ofzo :'(
Dan sleep je of die nummers vanuit iTunes naar Toast, of je selecteert het vanuit iTunes en brand het zo op CD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Qorne schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:10:
[...]

Dan sleep je of die nummers vanuit iTunes naar Toast, of je selecteert het vanuit iTunes en brand het zo op CD :)
toast???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
windows zit je zeker op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
yep, had liever ook wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 18:14
Als je last hebt met ID3-tags kan je ook altijd de automagische muziekherkenner van MusicBrainz gebruiken. Geweldig programma, werkt perfect :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Of in Nero ofzow, wat voor brand programma je ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
ik heb nu musicbrainz lopen voor de tags goed te krijgen maar hoe krijg ik weer alles zo : mp3/Naam album/ Liedje1.mp3
Liedje2.MP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
coubertin119 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:09:
Als je last hebt met ID3-tags kan je ook altijd de automagische muziekherkenner van MusicBrainz gebruiken. Geweldig programma, werkt perfect :).
tot nu toe wel, maar niet op alle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
BlaTieBla schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:07:
[...]

Het is jammer dat de iPod dat 'compilation' stuk niet overneemt. Dat scheelt een hoop scroll werk op de iPod.
waar is dit precies, in itunes zelf???

Pagina: 1