LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 30-12-2004 19:40 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 31% gewijzigd door Daedalus op 30-12-2004 19:43 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
[ Voor 31% gewijzigd door kromme op 31-12-2004 14:09 ]
Dat is het bekendste en handigste programmatje daarvoor. Je kunt meerdere bestanden snel taggen, of tags uit de filename trekken.
Maar dat had je ook zelf kunnen vinden door een beetje te zoeken
En voor de Maccers?The Evil Brain schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:53:
[google=tag and rename]
Dat is het bekendste en handigste programmatje daarvoor. Je kunt meerdere bestanden snel taggen, of tags uit de filename trekken.
Maar dat had je ook zelf kunnen vinden door een beetje te zoeken
Verwijderd
De artiest en titel uit de bestandsnaam halen doet iTunes niet.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:03:
[...]
In iTunes kan je super makkelijk die Tags veranderen hoor, dus je hebt niks anders nodig
Voor Windows gebruikers kan ik MP3 Book Helper aanraden. Het kan aan het begin vrij chaotisch en wat moeilijk overkomen, maar als je het doorhebt werkt het erg fijn.
Voor de Mac is er wel wat op VersionTracker te vinden, maar ik weet niet of het goed werkt.
Ik heb zon 32000 mp3tjes... En op de manier zoals itunes het "sorteert" kan ik echt niets terug vinden. Waardeloos programma op deze manier in mijn ogen. Het schijnt wel dat de nieuwe itunes wel mappen ondersteunt. Tegen die tijd een keer kijken dan maar....
Toch wel.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:03:
In iTunes kan je super makkelijk die Tags veranderen hoor, dus je hebt niks anders nodig
Wat Terr zegt, Tag&Rename kan de info uit de bestandsnaam halen. En dat heb ik toch liever, dan dat ik voor alle bestanden handmatig de tags in moet vullen. Ik ben dus ook al een tijdje op zoek naar een programma wat het makkelijk op de mac doet, zodat ik niet elke keer naar mijn server hoeft te RDCen als ik tags wil veranderen.
(En ik had er wel eens last van de iTunes de tags niet in de bestanden opsloeg, maar in zijn eigen database. Of lul ik nu uit mijn nek?)
Waardeloos getaggede mp3collectie, eerder.Low-Fi schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:19:
Ik heb zon 32000 mp3tjes... En op de manier zoals itunes het "sorteert" kan ik echt niets terug vinden. Waardeloos programma op deze manier in mijn ogen. Het schijnt wel dat de nieuwe itunes wel mappen ondersteunt. Tegen die tijd een keer kijken dan maar....
Ik ben altijd binnen een paar seconden bij de muziek die ik hebben wil. Of door de mediabrowser, of door de zoekfunctie.
Verwijderd
Je kan alles in iTunes toch zelf wel vinden, en als je een mp3tje moet hebben sleep je hem uit iTunes. ik zou gewoon uit de iTunes map blijven. en het je zelf niet moeilijk maken.
Als je bibliotheek slecht getagged is, zal een nieuwe iTunes echt niet beter werken. Als jij je tags goed invult zul je merken dat iTunes een erg goed programma is waarmee je zeer snel nummer/artiest/album kan terugvinden. Vooral de 'zoek' en 'browse' opties maken het erg makkelijk voor je, evenals de playlists die je kan aanmaken.Low-Fi schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:19:
Ligt dat nou aan mij of itunes gewoon geen goed programma?
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Ik vind het echt niks dat je gewoon een lange lijst krijgt met daarin gewoon alles op rij. Daarom blijf ik nu nog maar ff bij winamp hangen. En als ik op osx over stap maak ik denk ik gebruik van xmms
Laat mij het maar lekker zelf regelen.
Ik heb het echt vaak geprobeerd dat itunes maar ik kan er gewoon niet aan wennen.
Verwijderd
Klik eens op "Browse", rechtsbovenin.Low-Fi schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:38:
Ik vind het echt niks dat je gewoon een lange lijst krijgt met daarin gewoon alles op rij.
\Mp3\Hardcore\Vinyls\Industrial Strength\industrial strength europe\(ise005) kit williams - darkness is back\A1 - Kit Williams - Lsd On Bass.mp3
puur op mappen dus
maar goed dwalen af
Verwijderd
You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.
Geen itunes voor moi
Je 'browse'/'blader' optie is dat oog wat je rechtsboven ziet staan (oog van Sauron volgens Ars Technica
Als je bij het bladeren dan ook nog het genre wilt zien (vind ik zelf erg handig), dan moet je naar de instellingen gaan en de optie 'toon genre tijdens het bladeren' selecteren.
EDIT: En artiest, title en album taggen is voldoende, dat heb ik ook in veel gevallen, maar ook nog nummer.
EDIT2: 'browse'/'blader' in actie: http://www.apple.com/lae/itunes/theater/browse.html
[ Voor 27% gewijzigd door MacWolf op 01-01-2005 10:49 ]
Sommige mensen houden er van om hun collectie te micro-managen.Maar wat heb je nou in de mappen van iTunes te zoeken??? daar kom ik dus echt nooit in.
Toen ik een jaar geleden de overstap naar OS X maakte was ik ook zo ingesteld, maar had ik nog niet eens 100 MP3tjes. al na twee weken was ik helemaal overstag en ik moet er nu niet aan denken om m'n collectie (6000+ nummers) handmatig te beheren... Laat dat allemaal lekker over aan iTunes
Liege, liege, liegebeest!
Volgens mij is het daar mis gegaan bij meSuaver schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:14:
Gelukkig vraagt iTunes het ordenen van je mp3's bij de eerste keer openen van je iTunes. Anders moest ik dat ook allemaal doen
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Liege, liege, liegebeest!
nu staat daar bv geen tag met de artist en het album want dat had ik in de goede map zitten. Nu maakte itunes bij al die liedjes de mappen zo aan naamliedje[map]naamliedje.mp3
als ik me nu een deetje wil fikken van sensation dat gaat dus niet meer of ik moet eerst handmatig gaan zoeken tussen 150 mappen ofzo
[ Voor 19% gewijzigd door kromme op 01-01-2005 20:44 ]
Het is jammer dat de iPod dat 'compilation' stuk niet overneemt. Dat scheelt een hoop scroll werk op de iPod.Canaria schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:10:
Mappen op het eerste niveau kan je vermijden door bij de info van losse tracks het vinkje voor 'Part of a compilation' aan te zetten. Dan maakt iTunes geen aparte dir aan onder de hoofd dir 'iTunes Music' maar komt het onder de dir 'Compilations' en dat is veel overzichtelijker.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Verwijderd
Dan sleep je of die nummers vanuit iTunes naar Toast, of je selecteert het vanuit iTunes en brand het zo op CDkromme schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:23:
als ik me nu een deetje wil fikken van sensation dat gaat dus niet meer of ik moet eerst handmatig gaan zoeken tussen 150 mappen ofzo
toast???Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:10:
[...]
Dan sleep je of die nummers vanuit iTunes naar Toast, of je selecteert het vanuit iTunes en brand het zo op CD
Skat! Skat! Skat!
Liedje2.MP3
tot nu toe wel, maar niet op allecoubertin119 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:09:
Als je last hebt met ID3-tags kan je ook altijd de automagische muziekherkenner van MusicBrainz gebruiken. Geweldig programma, werkt perfect.
waar is dit precies, in itunes zelf???BlaTieBla schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:07:
[...]
Het is jammer dat de iPod dat 'compilation' stuk niet overneemt. Dat scheelt een hoop scroll werk op de iPod.