Boekhouding zeer doeltreffend maar toch flexibel

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ben nu al een tijd aan het zoeken naar een boekhoudpakket dat een aantal zaken kan wat voor vele mensen erg handig zou kunnen zijn. Nou even zoeken hier op het forum, google, boekhoudpakketten.pagina zou je zeggen ? Nee helaas gaat dat niet zo makkelijk want ieder pakket heeft zijn haken en ogen.

Ik heb nu een antal pakketten geprobeerd (lees HEEL VEEL) waarbij meestal de functie naar voren komt dat je met product-codes werkt, dus met een vast assortiment en je niet even snel "on demand" een factuur kan maken, ja met Word/Excel maar dat wil ik niet omdat ik graag heb dat alles direct mee genomen wordt in de adminstratie. Exact was dus geen optie want daar kwam ik na de installatie achter (bij gebruik dus).

Nou dan maar eens verder kijken. Ik heb een jaar geleden het pakket MKBOEK(.nl) geprobeerd. Het ziet er opzich prachtig en makkelijk uit maar nu komt het. Het is opzich vrij makkelijk om een factuur aan te maken maar deze wordt zodra je hem af wil drukken geopend via een .dot in Word...... met als gevolg...... traag, instabiel en werkt dus gewoon niet. Volgens mij is dit pakket, wat overigens ineens veel duurder is geworden en waar destijds toch echt andere afspraken over gemaakt waren, als maar in een "test fase" waar de klant dan dus maar mee moet werken.

Nou dan smijt je er wat geld tegenaan :) Dat kan, maar ik heb een hekel aan bedrijven die zoveel geld vragen voor zaken waar je eigenlijk niets aan hebt dus die vallen direct af :p (niet direct hoor ;))

Minox lijkt me ook best goed maar is toch best prijzig leek mij zo.

OK zullen jullie zeggen..... je optie is: Bouw wat in Access :) Jah tuurlijk wil ik best doen. Maar na wat speurwerk kan ik het volgende niet vinden: VOORBEELD :)

Je zou toch zeggen dat er ergens wel een soort van "community" moet zijn die hetzelfde gedacht hebben en dit ergens op i-net geknald moeten hebben ? Mocht je zelf iets hebben.... ik hou me aanbevolen !

wat is het nut van dit topic nu want er zijn er al zoveel van:

Wat is nu echt een goede optie voor een eenmanszaak wat lekker werkt gratis of betaald maakt niet uit maar het moet wel in verhouding staan.

- On-demand factureren.
- Automatisch in de boekhouding meegenomen facturen
- Klantenbestand
- wat standaard features die je gebruikt.
- (electronische aangifte ? wordt verplicht...)

Ik overweeg om toch weer het linux-verhaal te gaan gebruiken, daar zijn wel erg mooie tools voor namelijk !

Een Accountant is ook een goede optie uiteraard.... zelf lekker je facturen maken en in de tijd dat zij de zaken voor je op orde brengen kun jij mooi je geld verdienen :)

[ Voor 8% gewijzigd door BacardiBreezer op 04-01-2005 01:11 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ben zelf net bezig met het ontwikkelen van een dergelijk pakket voor intern gebruik en later wellicht verkoop. Als je over n maand of 2 nog eens komt vragen :) Tot die tijd heb ik nog wel wat dingen in Access liggen, maar die zijn (helaas) niet gratis.

Overigens is het wel lastig: ik maak al een aantal jaar maatwerk applicaties en begin steeds meer te denken dat er eigenlijk geen een bedrijf goed afkan met een standaard pakket. Zeker in het MKB zijn geen twee organisaties hetzelfde, iedereen heeft net iets andere eisen aan zn facturering, invoer van gegevens, beveiliging etc. etc.

Dus... als je echt een 100% match wilt met je eisen moet je zelf aan de slag gaan!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bel je accountant of belasting adviseur. Die hebben tientallen klanten (als ze het goed doen) :) en kunnen je zeker een goed pakket adviseren.

ARME AOW’er

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad, ieder bedrijf is anders en vragen ook andere dingen van het boekhoudpakket. Nu vraag ik me wel af of er niet zat veel bedrijven zijn die dit programma voor je willen maken ? Of heb ik dit verkeerd op ?

Maar als ik het zo zie moet jou programma echt niet zoveel kunnen ? Heb je al een boek gekocht over access ? (want ik begrijp je probleem ivm access niet 100 %)

*offtopic
Mocht er echt een tekort zijn aan bedrijven die goede boekhoudsoftware maakt heb ik mss al iets om aan te werken na mn studies ;)

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Zoek een Access-ontwikkelaar

Is leuk werk, op kleine schaal heb ik al diverse zaken gemaakt. Overigens maakt de schaal niet eens zo veel uit, als de technische basis (structuur) eenmaal goed is, kun je dit qua inhoud vervolgens zo groot maken als je zelf wilt.

Aardige van een database is dat je vervolgens enorm veel aan elkaar koppelt: af te dragen BTW is gewoon een query, net als omzet (heel basaal, maar goed...), enz.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

TromboneFreakus schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:30:
Aardige van een database is dat je vervolgens enorm veel aan elkaar koppelt: af te dragen BTW is gewoon een query, net als omzet (heel basaal, maar goed...), enz.
Nouuuuu.... ik heb me er (nog) niet aan gewaagd om een volledige boekhouding te maken in Access. Heb eerst zelf wat boekhoudervaring op willen doen en nu zijn we hier aan het nadenken over de implementatie ervan. Basis is niet zo lastig, maar als je met memo's, afschrijvingen etc. gaat werken blijkt het allemaal niet meer zo'n simpele query te worden :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
Boss schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:33:
[...]

Nouuuuu.... ik heb me er (nog) niet aan gewaagd om een volledige boekhouding te maken in Access. Heb eerst zelf wat boekhoudervaring op willen doen en nu zijn we hier aan het nadenken over de implementatie ervan. Basis is niet zo lastig, maar als je met memo's, afschrijvingen etc. gaat werken blijkt het allemaal niet meer zo'n simpele query te worden :)
Het kan heel complex worden idd.

Ik denk wel dat een goede insteek is om (ook) veel in VBA te doen en dus de forms e.d. te gebruiken als ware je een programma aan het ontwikkelen. Dus start-up opties e.d. zodat de gebruiker het niet ervaart als 'document' maar gewoon als 'programma'.

Alles in queries proberen te proppen is inderdaad erg lastig, zo niet onmogelijk. Terwijl wanneer je een afschrijving gewoon in de juiste tabellen uitvoert dit qua boeking niet zo heel moeilijk is. En dus door een beetje VBA-code wel te regelen is (getriggerd door datum bijv.).

• FirmPete
  • Niet online
Je zou eens hier kunnen kijken: http://www.oracle.com/tec...ucts/headstart/index.html

Pakket waar ik mee werk is hierin gebouwd, is zo flexibel als je handig bent. Maar minder geschikt voor kleine boekhoudingen.

Firmpete on Aerie Peak

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Iets zelf in elkaar bakken heb ik al eens overna gedacht... Ik denk dat dat geen optie is..... je kunt niet alles zelf doen, simpel feit.

Kent iemand een factuur-programma waar je zo facturen zonder vaste gegevens in kan maken en wat eigen vermogen in kan stoppen en die uiteindelijk dit netjes en simpel op een balans zet ?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29
Mischien is davilex iets voor je?

Schijnt best goed te werken: http://www.davilexbusiness.nl/producten/totaal/

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
leon1e schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:25:
Mischien is davilex iets voor je?

Schijnt best goed te werken: http://www.davilexbusiness.nl/producten/totaal/
Heb ik al eens geprobeerd volgens mij. Ik zal het nog eens bekijken maar er zaten wat nadelen aan... zal ze desnoods eens posten :)

Misschien dat mkbTotaal wel iets is !

[ Voor 6% gewijzigd door BacardiBreezer op 01-01-2005 18:23 ]

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:43
Ts,

Je gaf al aanmet diverse mkb administratiepakketen gewerkt te hebben, maar ik vroeg me af of je al bekend was met de producten van snelstart? www.snelstart.nl

Hoewel ik geen reclame voor ze wil maken(woon nl. net as de uitgever van het pakket ook op texel, heb er van diverse kanten al positieve dingen over gehoord. Daarbij komt dat het een "jong"bedrijf is, en "korte"communicatielijnen naar de ontwikkelaars. Ik nl. dan ook gemakshalve aan dat als je iest specifieks in het prog. wil zien het niet al te veel moeite geeft om het ook daadwerkelijk verwezelijkt te zien.

Je zou het eens kunnen bekijken demo of online iets downen is geloof ik mogelijk :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

DBFact is waarschijnlijk het boekhoudprogramma dat jij wil.. Zoek op google eens naar Dbfact en de eerste link is voor je bedoeld! Zeer goed boekhoud programma, success.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:01:
DBFact is waarschijnlijk het boekhoudprogramma dat jij wil.. Zoek op google eens naar Dbfact en de eerste link is voor je bedoeld! Zeer goed boekhoud programma, success.
Wow, ik ga het straks opzoeken, klinkt goed !! (moet nu namelijk even weg)

Het nadeel van snelstart is dat hun support website op zondag gesloten is, dit ivm geloofsredenen. Het jammere dat ze hierbij vergeten is dat een MKB-er vaak op zondag zijn administratie doet. :(

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb overigens de ideale oplossing gevonden :) Thnx voor de adviezen.... alles nog een keer goed bekeken !

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

BacardiBreezer schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:26:
Ik heb overigens de ideale oplossing gevonden :) Thnx voor de adviezen.... alles nog een keer goed bekeken !
En die willen wij graag weten, dan spreek ik zoiezo voor mezelf als ondernemer zijnde, maar ook namens de mensen die dit topic in de toekomst nog tegenkomen.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Het beste is zonder zorgen je facuren maken in een programma dat eigenlijk niet uitmaakt als de layout maar netjes is. Daarna al het spul zo naar je accountant te sturen, deze hebben voldoende ervaring met grootboeken en het scheelt je tijd waarin jij weer geld kunt verdienen.

Kost dus al met al zer weinig :)

Pagina: 1