[ECS K7S5A] Max CPU gevonden, wat betekent µ?

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 16:46
code:
1
2
3
Model Name    PCB Ver.        Since BIOS     133MHz     133MHz (0.13µ) 

K7S5A            1.X / 3.1A        02/08/09         2100+        2600+

Bovenstaand lijstje komt van de ECSUSA.COM site.

Ik ben eens aan het kijken wat de max CPU is voor mijn mainboard. Nu heb ik dat wel gevonden, maar wat betekent dat µ tekentje?

Ik heb in de pricewatch de volgende CPU gevonden:
2 AMD Athlon XP 2600+ (S-A, 2,13GHz, 256KB, 266MHz FSB) € 82,- 30-12

Dit zou de snelste processor zijn. Kan deze erop?

[ Voor 21% gewijzigd door its_Muppet op 30-12-2004 18:24 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

dat tekentje is/staat voor micro.

0,13 is dus 0.13 micro meter.

Dat is het procede waar de CPU op is gebakken.

Had je ook kunnen vinden als je een beetje had rondgesnuffeld...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:58
μ is een afkorting voor micrometer. Eén miljoenste meter. 0,13μ is de naam voor het gebruikte proces. De naam is afgeleid van de (kleinste? ) structuurgrootte op de chip horende bij dat proces.

• its_Muppet
wat dus inhoudt dat (na evt BIOS upgrade) degene die ik in de pricewatch heb gevonden er op zou kunnen?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mits je de K7S5A revisie 1.X of 3.1A hebt, ja :)

Verwijderd

En je sluit dit topic niet? 8)7

• its_Muppet
Ik snap dit soort reacties niet. Als ik in een winkel om raad ga vragen en ik stel dit soort vragen wordt ik toch ook niet weggestuurd? Het enige wat ik wil is een bevestiging aangezien ik dit soort dingen niet echt overhaast wil doen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Om precies te zijn: de 0,13µ slaat op de grootte van de 'kabels' die de transistoren binnen de processor met elkaar verbinden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:41

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

En om een eventuele andere verwarring aan te stippen:
Soms wordt dit karakter gewoon als "u" geschreven als er geen µ mogelijk is, het betekent dan ook gewoon micro.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat voegt deze opmerking toe? Nul komma nul. :)
its_Muppet schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 08:25:
[...]
Ik snap dit soort reacties niet. Als ik in een winkel om raad ga vragen en ik stel dit soort vragen wordt ik toch ook niet weggestuurd? Het enige wat ik wil is een bevestiging aangezien ik dit soort dingen niet echt overhaast wil doen.
Om raad vragen is op zich prima als het antwoord niet te vinden is. Het is echter heel makkelijk te vinden met een piepklein beetje inzet. Via de website van de producent of met Google bijvoorbeeld.

Natuurlijk, iedereen wil graag het juiste product bestellen om er zeker van te zijn dat het zal werken. Kom je bij levering tot de ontdekking dat het e.e.a. niet werkt heb je een probleem. Het gaat erom dat je dat uitsluit.

Eigenlijk is de oplossing kipsimpel. Je deelt duidelijk in de bestelling bij een leverancier mee dat product X moet werken op/met product Y. Daarna kun je probleemloos fluitend door het leven gaan want als het niet zou werken heeft de leverancier een verkeerd product geleverd.

ARME AOW’er

Pagina: 1