Toon posts:

[Sitekiosk] is internet genoeg afgeschermd? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ok meteen even een rare vraag:

Bij ons op het werk komen infozuilen te staan voor burgers en personeel.
Nu werd mij gevraagd om te testen of ik buiten intranet op internet kon komen.
Mijn baas meende ookal had ik herhaaldelijk gezegd hier weinig aan te kunnen testen dat ik toch even moest langsgaan.

Dit verwaterde een beetje..tot vandaag..onvoorbereid werd ik naar de afdeling ICT gestuurd om te testen of ik het een en ander kon proberen op een geprepareerde desktop.
Eerst even de specs en plaatjes bekeken van de toekomstige zuilen:

-Desktop achter slot en grendel en muis/keyboard staan ter beschikking.
-Pc's draaien op Win XP met SITEKIOSK.
*Alle instellingen zijn meen ik toegepast met als gevolg:

-Alleen een fullscreen browser met intranet.
*Alle winfuncties zijn verborgen en browser heeft alleen adresbalk (alle sites etc zijn geblokkeerd, tevens geen winfuncties hieruit beschikbaar).
*Met booten start SITEKIOSK auto op en hardware matig booten gaat dus niet lukken.
*Geen toegang via Coral, proxy of ftp te verkrijgen.

Men heeft dus alleen een browser ter beschikking..ik kwam dus niet ver (lees nergens).

Mijn vraag en tevens die van de opdrachtgever:

Is het mogelijk om alsnog op internet te komen en zoja hoe?

Alvast bedankt...;)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je kunt er heel eenvoudig op 1 manier zeker van zijn: stel geen gateway of proxy in, kan ie ook niet naar buiten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

King_Louie schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:14:
Je kunt er heel eenvoudig op 1 manier zeker van zijn: stel geen gateway of proxy in, kan ie ook niet naar buiten.
Ik zou er niet altijd vanuit gaan dat je zonder proxy niet van dat intranet naar het Internet zou kunnen. En zonder gateway ga je volgens mij ook op Internet niet komen ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kortom: geef aan wat er rond het netwerk is geregeld ;)
Zonder valide gateway wordt het inderdaad vervelend om er uit te komen, maar kan men bijv. de routing tabel aanpassen met de hand? (Er zijn trouwens neem ik aan enkel guest rechten en de juiste policies zijn actief?)

offtopic:
Het hoe omzeilen lijkt me een gevaarlijke vraag, hoe evt. nog beter beveiligen is interessanter. Helpen omzeilen van beveiligingen is iets dat we liever niet doen op GoT ;)

Trouwens pas ik de topictitel wat aan: 'vraag' zegt niets meer dan dat het geen discussie of mededeling is :P

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 30-12-2004 18:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Wat voor tobo? Tobo met toetsen als alt, control, tab, f4... etc.. of alleen letters, cijfers, punten, slashes en streepjes?

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:50:
Kortom: geef aan wat er rond het netwerk is geregeld ;)
Zonder valide gateway wordt het inderdaad vervelend om er uit te komen, maar kan men bijv. de routing tabel aanpassen met de hand? (Er zijn trouwens neem ik aan enkel guest rechten en de juiste policies zijn actief?)

offtopic:
Het hoe omzeilen lijkt me een gevaarlijke vraag, hoe evt. nog beter beveiligen is interessanter. Helpen omzeilen van beveiligingen is iets dat we liever niet doen op GoT ;)

Trouwens pas ik de topictitel wat aan: 'vraag' zegt niets meer dan dat het geen discussie of mededeling is :P
Het betreft het netwerk van amsterdam.nl (Oud-Zuid).
Er zijn idd alleen guest rechten en systeembeheer heeft alles netjes dichtgezet,MAAR zij menen dat er nog meer manieren zijn om van binnen naar buiten te komen, vanuit hun dus de vraag of ik/wij deze kunnen vinden.

*Offtopic, het doel is ook beter beveiligen..zij willen nu zien of ze dat gedaan hebben..:P
Seven of Nine schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:52:
Wat voor tobo? Tobo met toetsen als alt, control, tab, f4... etc.. of alleen letters, cijfers, punten, slashes en streepjes?
Volledig tobo had ik ter beschikking, neem aan dat deze straks ook bin de zuil komt.

:)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:23:
[...]

Volledig tobo had ik ter beschikking, neem aan dat deze straks ook bin de zuil komt.
Zijn alle mogelijke speciale toetsenbord combinaties als ALT-F4 dan afgeschermd?

DM!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:23
Op vakantie kwam ik ook zo ding tegen, kon je gratis op ineten.

Op dat ding draaide win98, met daarbij sitekiosk.
De grap was namelijk als je de stekker er uit trok (zat achter zo terminal in een wcd) en hij reboote dat je zegmaar net nadat windows was gestart maar sitekiost nog niet je hem met alt-ctrl-del kon killen. Daarna kon je gewoon in windows alles doen wat je wou.
Pagina: 1