Toon posts:

[XP] Generic Host Process crasht> Bad DirectSound device*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg op mijn pc bij het opstarten de volgende foutmelding

"In Generic Host Process for win32 is een fout opgetreden en moet worden afgesloten"

Als hij dan afsluit en ik start bv winamp op dan krijg ik de melding "Bad DirectSound driver"

Ik heb de driver al herinstalleerd, aan de computer is verder niks gewijzigd. ook in bv media player werkt het geluid niet meer.. de normale windows geluiden werken echter nog wel. Directx heb ik ook al opnieuw geinstalleerd!!!

Verwijderd

*kick*
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan niet bij het opstarten maar random. Als mijn pc een tijdje aanstaat (uur of 10, 11) komt die fout, en vervolgens komen veel GUI's met de Windows 2000 look, doet geluid het niet meer, heel irritant.
Ik draai Norton Internet Security met firewall (Windows firewall staat uit), en Windows XP Pro SP2 op een AMD Athlon 2000+ met 768 mb RAM (met wel een paar fouten in het RAM maar daar hoort 'ie echt niet op vast te lopen, die fouten zitten er al maanden en die error heb ik sinds een paar dagen).
Ik heb verder ook nieuwste drivers voor mijn mobo (Jetway V266B met ingebouwd sound) en videokaart (Mercury :X Geforce MX 420 :X :X).
Ook als ik de firewall uitzet crasht Generic Host Process, maar het lijkt alsof het dan langer duurt voor 'ie crasht.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Werkt het met ander geheugen CybErik ? Geheugen met fouten kan de oorzaak van vele nachtmerries zijn. Die merk je soms niet eens meteen, maar zomaar na een paar maanden kan dat opspelen.

Heb je overigens de zelfde problematiek ook met de sound devices? En als je in de sound-properties van Winamp dan een ander output-apparaat selecteert, werkt het dan wel?

We hebben zoiezo meer info nodig. Grote kans dat het wel aan het geheugen ligt. Ik pas de topic titel even aan:

[XP] Generic Host Process for win32 fout & Bad DirectSound d > [XP] Generic Host Process crasht> Bad DirectSound device*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:09:
Werkt het met ander geheugen CybErik ? Geheugen met fouten kan de oorzaak van vele nachtmerries zijn. Die merk je soms niet eens meteen, maar zomaar na een paar maanden kan dat opspelen.

Heb je overigens de zelfde problematiek ook met de sound devices? En als je in de sound-properties van Winamp dan een ander output-apparaat selecteert, werkt het dan wel?

We hebben zoiezo meer info nodig. Grote kans dat het wel aan het geheugen ligt. Ik pas de topic titel even aan:

[XP] Generic Host Process for win32 fout & Bad DirectSound d > [XP] Generic Host Process crasht> Bad DirectSound device*
Nee, mijn geheugen is een keer 256 en een keer 512. De fouten zitten (helaas :( ) op de 512, maar als ik die er uit haal en er alleen de 256 in laat zitten (de foutloze) crasht 'ie ook. Ik zal zo (als ie weer vastloopt, heb net gereboot) ook in Winamp even kijken hoe dat zit met andere devices. Heb dit keer weer Norton Internet Security aanstaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 16:06 ]

Verwijderd

sanfranjake schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:09:

Hij liep net weer vast. Bij Winamp selecteer ik bij output plugin DirectSound en dan probeer ik het met primary en Avance (mijn onboard geluid), maar geen van beide werkt. Ik kan ook waveOutput aanklikken (alleen ik weet niet of hij die dan ook echt gebruikt), maar dat schijnt ook niet te werken.

Als ik bij de mixer (het luidspreker icoontje rechtsonder) dubbelklik geeft ie de melding
"There are no active mixer devices available. To install mixer devices.." en dan nog wat tekst, gevolgd door "This program will now close.".

Verder gaat video afspelen in Windows Media Player wel goed, maar er zit dan ook geen geluid bij. Als ik in WMP naar Options > Devices > Speaker Properties ga, dan kan ik ook DirectSound: Avance AC97 Audio ipv Primary aanklikken (maar volgens mij is het hetzelfde), maar ook dan geen geluid. Ik denk dus dat het vastlopen van SVCHOST.exe (tenminste dat stuurt ie mee met het error report bij het vastlopen) ook DirectSound uitschakelt.

Ik had ook ergens gelezen dat het niet meer voorkomt als je automatische updates van Windows uitzet, dus dat ga ik nu eens proberen :Y) .