Beheren van webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:02
Hallo,

Ik vraag mij het volgende af. Afgelopen nacht heeft mijn Hostingprovider een PHP-update verricht op haar webservers. Nu vraag ik mij af hoe zoiets gedaan wordt. Is hier speciale software voor om dit op 'afstand' te regelen, want ik kan mijn niet voorstellen dat men voor elk klein detail naar het datacenter gaat :).

Alvast bedankt!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:49
als het een linuxserver is kan je met SSH en putty gewoon in de commandline komen en alles uitvoeren. voor windows zal ook wel zoiets bestaan :)

Verwijderd

http://nl.php.net/manual/nl/installation.php

Zoek je server uit en installeren maar. Beetje googlen mag wel ;)

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:02
Ik weet hoe ik PHP moet installeren, ik vraag mij alleen af hoe dit op afstand gedaan kan worden. Kan ik dan met een programma gewoon een webserver besturen vanaf mijn eigen PC?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:02

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan met een programma doen alsof je achter de server zit. Voor windows bestaat dat ook, extern bureaublad. Onder linux werkt het een stuk beter en kan je zo'n beetje echt alles alsof je direct achter de betreffende computer zit.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:08
als je webhost gebruikt maakt van cpanel + whm is het helemaal makkelijk,
laat whm (als root inloggen) een nieuwe apache build doen,
vink aan wat er in moet komen en building.... (duurt +/- 15 minuten afhankelijk van de inhoud)

ik zal eens een screenshot maken van hoe dat werkt...

/dev/null

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Boss schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:09:
Je kan met een programma doen alsof je achter de server zit. Voor windows bestaat dat ook, extern bureaublad. Onder linux werkt het een stuk beter en kan je zo'n beetje echt alles alsof je direct achter de betreffende computer zit.
Wat is dat nou weer voor gelul? :( Met Remote Desktop kun je toch ook alles doen wat je achter de PC zelf kan.

• vriesdude
Beloofde Screenshot (je server moet wel uitgerust zijn met CPanel hiervoor):

Afbeeldingslocatie: http://www.decramy.nl/images/whm_php.PNG

[ Voor 28% gewijzigd door vriesdude op 30-12-2004 18:19 ]

/dev/null

Verwijderd

Voor Windows :

Extern bureaublad
WinVNC
PC anywhere.

Voor linux : zie eerdere beschreven zaken.

Je kunt zoals sommige onder ons, ook een trojan horse met remote capabilities activeren.
Niet dat veel mensen je dan dankbaar zijn, maar het werkt op hetzelfde principe.

Vanaf je eigen pc, een andere pc overnemen (ook al is dat een hele grote zware server.)

Ach....denk dat je het nu wel snapt.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
King_Louie schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:17:
[...]

Wat is dat nou weer voor gelul? :( Met Remote Desktop kun je toch ook alles doen wat je achter de PC zelf kan.
Ik denk dat Boss bedoelt dat het onder linux wat sneller gaat, een commandline schermpje is wat makkelijker te laden dan een fullcolor scherm ;)
Voor Windows :

Extern bureaublad
WinVNC
PC anywhere.
radmin is ook een mooi progseltje, en er zijn er ongetwijfeld nog een zoot :)

• vriesdude
struul schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:37:
[...]

radmin is ook een mooi progseltje, en er zijn er ongetwijfeld nog een zoot :)
offtopic:
Voegt toe: DameWare Mini Remote Control

Voordeel: Je hoeft geen clientside software geinstalleerd te hebben alleen maar Administrator rechten benodigde software wordt remote geinstalleerd en indien gewenst ook weer verwijderd.

/dev/null

Verwijderd

Dit heeft niets met Professional Networking & Servers te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.