[XP SP2] Atapi.sys-error, maar toch verdergegaan

Pagina: 1
Acties:

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:54
Een n00b-kennis van mij heeft onlangs Service Pack 2 geïnstalleerd, hij kreeg daarbij de bekende Atapi.sys-error voorgeschoteld (Hij was te lui om Alcohol 120% te deïnstalleren). Hij heeft die genegeerd en toch de installatie verder afgerond..

Dit heeft 1 vervelende consequentie: De cd-romstations en de dvd-romstations doen het niet meer zo goed: Windows "herkent" het niet meer dat er een CD-Rom in of uit gaat, waardoor oa Auto-run niet meer naar behoren werkt..

Ik heb al geprobeerd de Atapi.sys van mijn systeem naar de zijne te kopiëren, maar dit bracht geen zoden aan de dijk..

Hoe trek ik deze situatie toch weer recht? (Bestond er geen commando om systeembestanden te herstellen??)

Verwijderd

ik zou met systeemherstel een roll-back doen naar de situatie voor sp2 (of sp2 gewoon uit add/remove programs deinstalleren), alcohol deinstalleren en dan sp2 nog een keer installeren.

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:12:
ik zou met systeemherstel een roll-back doen naar de situatie voor sp2 (of sp2 gewoon uit add/remove programs deinstalleren), alcohol deinstalleren en dan sp2 nog een keer installeren.
Dit kan niet meer: hij heeft onlangs een virus gehad, en daarom de instructies op de website van Symantec gevolgd:
# Disable System Restore (Windows Me/XP).
# Update the virus definitions.
# Run a full system scan and delete all the files detected as Trojan.Phel.A.
# Delete the value that was added to the registry.

Verwijderd

en sp2 gewoon deinstalleren via add/remove programs? (wel eerst even show updates aanzetten)?
Of alcohol deintsalleren en sp2 erover installeren.