Toon posts:

Asus P4P800 SE boot niet met IDE schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een asus p4p se mobo gekocht en ik heb daaraan een ide schijf gehangen, het gekke is als ik bvb

floppy
cd-rom
hard disk

als boot sequence zet dan blijft hij bij het opstarten hangen bij de floppyen zie ik links boven een cursor knipperen ..., zelfs al zit er geen floppy in nog gaat hij niet door naar de cd-rom of hard disk ...?, zet ik de cd eerst dan gaat hij niet verder dan de cd ... zet ik de schijf eerst dan doet hij niks,

als ik van de cd boot (w2k) dan installeert hij windows wel, maar boot hij er niet van ... en de bios setup vindt de schijf ... ik zie ze staan zowel bij startup als In de bios ...

het verste dat ik geraak is een cursor die links boven blijft knipperen, op het moment windows zou moete, beginnen met opstarten ...

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
ik weet niet zeker meer maar ik heb zoiets ook wel is gehad en toen heb ik bij de win2k herstelconsole iets van fixboot o.i.d. ingetypt en toen deed hij het weer

Verwijderd

Topicstarter
soms start hij die eerste startbalk zo op bij het opstarten en dan blue screen "inaccessible bootdevice"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers om jouw harddisk en de andere opslagapparaten uit te sluiten als hoofdverdachten :) Kijk aldaar onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" en onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?".

Verwijderd

Probeer hem in ieder geval, als je dat nog niet gedaan hebt, even aan te sluiten op de andere UltraDMA poort op je mobo. Probeer ook een andere harde schijf om te checken of de hele controller misschien wel brak is.

Het staat vast allemaal heel uitgebreid in de FAQ dus ik hou maar op ;)

Verwijderd

Topicstarter
wat ik helemaal niet snap is dat tijdens het opstarten de ide p-ata schijf (een oude dus) als third master staat aangegeven terwijl die in de eerste ide poort (primary ide) zit ingeplugged, en de jumper staat op master, verder zit er een cd-rom op op sec ide .... verder niks op ganse pc

kan iemand mij helpen ?
Pagina: 1