Ik heb zojuist voor het eerst een linux distributie geinstalleerd. Het is Ubuntu, en ik heb daarvoor gekozen omdat ik erop werd gewezen door een vriend (het zou heel simpel zijn, en goed bestuurbaar voor een linux n00b).
Nu is de betreffende computer redelijk oud (celeron 500, 128 mb ram) en bij het zoeken op de ubuntu site kwam ik een manier tegen om het systeem zo te installeren dat het goed moet gaan werken (deze how-to).
Dus heb ik netjes alle stappen opgevolgd maar bij het installeren van de GUI stuit ik op een probleem.
Ik zit nog in de console en moet het volgende doen:
Ik heb de eerste regel getypt, moest wachtwoord invullen en alles ging goed.
vervolgens het cd /etc, tja, ik wist niet wat er voor etc ingevuld moest worden en alleen cd had geen effect, dus ben ik doorgegaan naar vi-apt /sources.list en er opende een texteditor (dat ging dus ook goed).
Ik heb alles ingetypt en heb de # weggelaten, maar er gebeurt nu natuurlijk niets. De handleiding houdt hier voor dit onderwerp op (de volgende regel beschrijft het resultaat), maar ik vermoed dat ik dit moet gaan uitvoeren op de een of andere manier. De help van vi (met F1) lost niets op. Ik heb geen idee hoe ik nu verder moet en heb het idee dat deze vraag zo onzettend n00bish is dat er nergens een antwoord te vinden is aangezien iedereen het al weet....
Maar goed, kan iemand me vertellen hoe ik nu verder moet?
Nu is de betreffende computer redelijk oud (celeron 500, 128 mb ram) en bij het zoeken op de ubuntu site kwam ik een manier tegen om het systeem zo te installeren dat het goed moet gaan werken (deze how-to).
Dus heb ik netjes alle stappen opgevolgd maar bij het installeren van de GUI stuit ik op een probleem.
Ik zit nog in de console en moet het volgende doen:
$ sudo su - # cd /etc vi apt/sources.list (If you are not familiar with vi you can use nano or any other texteditor instead.) Enable the universe-repository by removing the Hashmarks (=# (2 times)) # apt-get update # apt-get install icewm # apt-get install xserver-xfree86 # apt-get install x-window-system-core # apt-get install xdm # apt-get install numlockx # apt-get install xterm
Ik heb de eerste regel getypt, moest wachtwoord invullen en alles ging goed.
vervolgens het cd /etc, tja, ik wist niet wat er voor etc ingevuld moest worden en alleen cd had geen effect, dus ben ik doorgegaan naar vi-apt /sources.list en er opende een texteditor (dat ging dus ook goed).
Ik heb alles ingetypt en heb de # weggelaten, maar er gebeurt nu natuurlijk niets. De handleiding houdt hier voor dit onderwerp op (de volgende regel beschrijft het resultaat), maar ik vermoed dat ik dit moet gaan uitvoeren op de een of andere manier. De help van vi (met F1) lost niets op. Ik heb geen idee hoe ik nu verder moet en heb het idee dat deze vraag zo onzettend n00bish is dat er nergens een antwoord te vinden is aangezien iedereen het al weet....
Maar goed, kan iemand me vertellen hoe ik nu verder moet?