[HTML] Maximale breedte van een cell

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 121838

Topicstarter
Hoi mensen

ik had een vraagje. Is het mogelijk om een maxilmale breedte te geven aan een cell in een tabel. Het gaat om een forum dat ik aan het maken ben. Als mensen gewoon aan een stuk door typen in het invoer veld dan wordt dat als 1 regel weer gegeven in het forum waardoor mij hele tabel uit zijn voegen raakt. dus stel ik heb een cel width="200" heigth maakt niet uit daarrin wordt $text weergegeven ?? iemand een idee

Greetingzzz
edit:
Sorry, je hebt gelijk. Maar de tabel raakt alleen uit zijn voegen door de variabele tekst. Als je gewoon tussen de tags <td> en </td> iets zou typen dan zou hij bij het einde van cell afbreken en naar de volgende regel gaan

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 121838 op 30-12-2004 16:27 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:25

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft dus helemaal niets met PHP te maken.

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

max-width: 200px;
overflow: hide hidden;

Maar volgens mij zijn deze beide is de eerste niet geheel IE geschikt :) .

[ Voor 16% gewijzigd door JHS op 30-12-2004 18:51 ]

DM!

Topicstarter
Overflow:hide of hidden; heb ik geprobeert maar dan mis ik een stuk text das niet de bedoeling, max-width werk niet
andere ideen
als ik in dit forum heel veel type zonder op enter te drukken word ook vanzelf de regel afgebroken ipv dat het de breedte van de site
edit:
niet
beinvloed

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 121838 op 30-12-2004 16:37 ]

Anoniem: 26306

Zorg dat het niet mogelijk is dat die tekst een te lang onafgebroken woord bevat.

Verder kun je inderdaad met overflow: hidden; de boel weglaten, met overflow: scroll; kun je de boel laten scrollen, en voor de rest kun je dat dus het best server-side opvangen.

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Als je een link geeft naar de (code van) je site, of het relevante stuk hier post, kunnen we je wat makkelijker helpen, vermoed ik :) .

DM!

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 10:22
Zelf vang ik dat af met php, er zit gewoon een standaard functie in die zeg maar zinnen afbreekt, als ze boven de door jou opgegeven waarden komen.
Zal even kijken welke dat ook alweer was.

Topicstarter
bij deze
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<td align="left" valign="top">
      <table border="0" width="555" cellpadding="0" cellspacing="0">
        <tr>
          <td width="125" height="49" valign="top">[img]"../images/content/messages/head_messages.gif"[/img]</td>
          <td width="405" height="49" valign="top">[img]"../images/content/messages/head_spacer.gif"[/img]</td>
          <td width="25" height="49" valign="top">[img]"../images/content/messages/head_right.gif"[/img]</td>
        </tr>
        <tr>
          <td colspan="2" width="200" height="510" valign="top" bgcolor="#FFCC00">[img]"../images/content/messages/balk.gif"[/img]
          <table width="500" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" >
          <br>
          <?php
            while(list($name, $value) = each($_GET)){
              if(is_numeric($value)){
                $query = "SELECT * FROM private_messages WHERE prvmsg_id =". $value. ";";
                $query2 = "UPDATE private_messages SET prvmsg_read = 1 WHERE prvmsg_id=". $value. ";";
                $result = mysql_query($query) or die (mysql_error());
                $result2 = mysql_query($query2) or die (mysql_error());
                while(list($msg_id, $msg_subject, $msg_from_userid, $msg_to_userid, $msg_date, $msg__attacht_sig, $msg_text, $msg_read) = mysql_fetch_row($result)){
                  $query3 = "SELECT * FROM users WHERE user_id=". $msg_from_userid. ";";
                  $result3 = mysql_query($query3) or die (mysql_error());
                  $sender = mysql_result($result3,0,"user_name");
                  echo("<tr style=\"vertical-align:top;\"><td width=\"100\"><b>Afzender:</b> $sender</td><td><b>Onderwerp:</b> $msg_subject</td><td><b>Datum:</b> $msg_date</td></tr>");
                  echo("<tr><td colspan=\"3\"><hr width=\"500\" color=\"#000000\"></td></tr>");
                  echo("<tr><td width=\"100\"></td><td colspan='2' wrap><p>". nl2br($msg_text). "</p></td></tr>");
                }
              }
            }
            ?>
          </table>
          </td>
          <td valign="top" align="left">[img]"../images/content/messages/right_border.gif"[/img]</td>
        </tr>
        <tr>
          <td valign="top">[img]"../images/content/messages/left_corner.gif"[/img]</td>
          <td valign="top">[img]"../images/content/messages/bottom.gif"[/img]</td>
          <td valign="top">[img]"../images/content/messages/right_corner.gif"[/img]</td>
        </tr>
      </table>
    </td>

Topicstarter
volgens mij ben ik er uit

wordwrap ( string str [, int width [, string break [, int cut]]])

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 10:22
Anoniem: 121838 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:52:
volgens mij ben ik er uit

wordwrap ( string str [, int width [, string break [, int cut]]])
Die bedoelde ik inderdaad :)

PHP:
1
wordwrap(nl2br(strip_tags($myrow["bericht"])), 30, "\n", 1)

Die gebruik ik in 't gastenboek om 't bericht zodoende in te korten.

Anoniem: 97824

max-width: 200px;
overflow: hide;
'max-width' werkt niet op 'display:table-cell' of vergelijkbare values voor de 'display' property'. 'hide' is een ongeldige value voor 'overflow'.

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Anoniem: 97824 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:44:
[...]
'max-width' werkt niet op 'display:table-cell' of vergelijkbare values voor de 'display' property'. 'hide' is een ongeldige value voor 'overflow'.
woops, hidden :) .
En, ja, geen idee waar het op toe gepast moest worden :) , het zou ook best een divje kunnen zijn geweest.

DM!

Anoniem: 92987

Weet iemand hoe je alleen lange woorden kan wordwrappen zonder het té ranzig aan te pakken? Als je zo wordwrap gebruikt als hierboven beschreven dan wordt de zin gewoon middenin afgekapt..

sidneyiseenblaatschaapjaechteenheelgrootblaatschaapennogeenblaatschaapdatdelayoutverneuktookooowateenblaatschaapisdiesidneytoch :+

Hier doen ze dr dus eigenlijk ook niks aan.. Hmm..

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 92987 op 30-12-2004 22:31 ]

Pagina: 1