Toon posts:

[XP] Netwerk zonder inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag,

Ik hoop dat ik op de goede plek post, maar dat terzijde...
Ik wil graag direct na het starten van Windows verbinding met mijn netwerk maken (dus nog voordat iemand zich op de computer aanmeld). Op dit moment kan ik alleen het netwerk op als iemand zich aanmeld, aangezien dan pas de verbinding word gestart.

Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik via Wake On LAN de computer start, en dan via remote desktop op deze computer kan werken. Op zich werkt dit wel allemaal, maar dan moet ik dus wel eerst naar de computer lopen om me aan te melden, en dan is het effect van WOL ook verdwenen...

Ik ben al een uur op GoT aan het zoeken, maar ik kan er niets over vinden. :'( Ook op google kom ik ook niet echt iets bruikbaars tegen (misschien omdat ik het te vaag formuleer :? )...

Wie o wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je netwerk is pas actief na dat je bent aangemeld? Dat is vreemd :)
Gebruik je misschien een WLAN met speciale software van de fabrikant of iets dergelijks? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:45:
Gebruik je misschien een WLAN met speciale software van de fabrikant of iets dergelijks? :)
Nee, het is een gewone kabel verbinding met me router. Pas als ik inlog op een willekeurige account, komt het netwerkicoontje (met de twee computertjes) van de LAN-verbinding onder in me taakbalk.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
Huh ? Bedoel je dat je pc niet via IP bereikbaar is zolang er niemand ingelogd is ? Da's heel vreemd en alleen verklaarbaar wanneer je één of andere inlog-tool ofzo gebruikt die na het inloggen jou ergens op aanmeldt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:05:
[...]

Nee, het is een gewone kabel verbinding met me router. Pas als ik inlog op een willekeurige account, komt het netwerkicoontje (met de twee computertjes) van de LAN-verbinding onder in me taakbalk.
Ja, nogal wiedes; zolang je niet ingelogd hebt, *heb* je helemaal geen taakbalk :), maar dat zegt helemaal niks over het in de lucht zijn van je netwerkverbinding.

[ Voor 10% gewijzigd door StevenK op 30-12-2004 17:11 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Je gebruikt dus win xp?..!
Is het dan niet wat om 1 account te maken.
Start die automatische door.

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 10:08

XiN-eViL

kzie-nie-veel

StevenK schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:07:
[...]

Ja, nogal wiedes; zolang je niet ingelogd hebt, *heb* je helemaal geen taakbalk :), maar dat zegt helemaal niks over het in de lucht zijn van je netwerkverbinding.
Inderdaad. Bij mij kan ik ook gewoon naar http://ipvanpc:5800 gaan voordat ik ben ingelogd, om te verbinden met vnc. Dit lukt alleen niet bij mn laptop, omdat die gebruik maakt van WLAN en een appart proggie.

• zuurmeister
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 17:49
Is TweakUI ook geschikt voor XP? Want volgens mij zit daar iets in om automatisch aan te melden...

• zuurmeister
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 17:49

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vertel nou ff wat dat aperte proggie is
(sorry, kristallen bol is uitgeleend)

Iperf

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Je hoeft geen TweakUI te hebben om automatisch in te loggen. Alles wat je moet doen is het commando: "control userpasswords2" uitvoeren en het automatisch inloggen aanvinken.

Echter, een netwerkverbindingen zou normalitair opgebouwd moeten zijn voordat een gebruiker inlogt.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

fish schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:25:
vertel nou ff wat dat aperte proggie is
(sorry, kristallen bol is uitgeleend)
O, sorry 8)7 .
Niet dat je er iets aan hebt, maar het is 1 of ander zyxel proggie dat ik kreeg bij mn cheap ass sweex 54mbit wlan ding.

Verwijderd

Topicstarter
Automatisch inloggen is in ieder geval geen optie, want het is zeg maar de "huis-pc" ;)

Maar owkee... pingen werkt wel, en hij doet zijn taak als webserver ook.... dat merk ik nu pas |:( )

Maar ik krijg nu de melding

De Client kan verbinding met de externe computer maken.

Mogelijk is de computer niet op externe verbindingen voorbereid
of is de computer te druk bezig om nieuwe verbindingen te accepteren.

op me guest als ik verbinding probeer te maken.

Pas nadat ik me op de host op één van de accounts aanmeld en dan afmeld, werkt het wel, zelfs als ik de host reboot. Maar na een koude start zonder aan te melden doet ie het dus niet 8)7

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
start hij de service wel als SYSTEM of Netwerkservice, ipv gebruikersgebonden?

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:32:
Automatisch inloggen is in ieder geval geen optie, want het is zeg maar de "huis-pc" ;)

Maar owkee... pingen werkt wel, en hij doet zijn taak als webserver ook.... dat merk ik nu pas |:( )

Maar ik krijg nu de melding

De Client kan verbinding met de externe computer maken.

Mogelijk is de computer niet op externe verbindingen voorbereid
of is de computer te druk bezig om nieuwe verbindingen te accepteren.

op me guest als ik verbinding probeer te maken.

Pas nadat ik me op de host op één van de accounts aanmeld en dan afmeld, werkt het wel, zelfs als ik de host reboot. Maar na een koude start zonder aan te melden doet ie het dus niet 8)7
Gebruik dan een VNC programma, zoals RealVNC, dan kun je je computer zelfs via een java-enabled-browser besturen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 21:53
dat is wel vaag, maar opzich als je je nog niet aangemeld hebt is de applicatie nog niet gestart
dus daarom kun je wss niet connecten.. als je van die applicatie nou een service maakt, system service dat hij automatisch opstart als de pc aangezet word ?

My favorite programming language is solder.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 08:36

DaRoot

Some say...

Na een warme reboot wel? Misschien moet je even kijken naar de powermanagment opties in zowel windows als in je bios. Misschien dat je LAN kaart niet actief wordt, zodra hij niet direct aangesproken wordt.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:35:
start hij de service wel als SYSTEM of Netwerkservice, ipv gebruikersgebonden?
Welke service hebben we het dan over?

En die powermanagement instelling van windows staat goed, die van het BIOS ga ik nu even naar kijken ;) Staat ook goed :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, het lijkt er op dat het allemaal werkt :) Hoewel het wel een beetje omslachtig moet...

Als ik de computer met WOL laat "ontwaken ;) " , hem dan eerst ping, en dan de remote desktop start, werkt het. 8)7 Het blijft vaag, dat wel.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp _/-\o_
Pagina: 1