vBulletin VS Invision Power Board

Pagina: 1
Acties:

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:44
Momenteel gebruik ik IntegraMOD (pre-modded phpBB2 forum), maar dit bevalt me niet echt: redelijk instabiel, rommelige interface, vaak foutjes en héél weinig styles beschikbaar. Ook tegen betaling vind je er geen...
Ik wil dus van IntegraMOD af. De support was trouwens ook niet al te best.

Dus wil ik overstappen naar een betaald forumsysteem: betere support en zeker styles beschikbaar en bovenal geen instabiliteitsproblemen of veiligheidslekken meer. (oja, Santy heeft m'n site gehackt, de dag voordat ik ging updaten, ik had examens en kon dus moeilijk eerder updaten)

Maar ik kan moeilijk kiezen tussen vB en IPB... Ik heb natuurlijk al vele uren gespendeerd om de voordelen en nadelen van beide te vinden, maar ik krijg geen duidelijk beeld. De meeste topics die ik gevonden heb hierover, zijn redelijk oud, waardoor ze een vertekend beeld geven. De huidige versies zijn 3.03 (vB) en 2.03 (IPB). Daarom post ik hier dus, in de hoop dat ervaren mensen mij de keuze een beetje kunnen vergemakkelijken :) .

Laat maar horen welke je het beste vindt!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-08 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft niets met programmeren te maken, maar met een standaard software pakket.

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik zou eerst een wedervraag willen stellen. Waarom ben jij uiteindelijk op bovengenoemde forum software uitgekomen? Wat aanschouw jij dus als de grote voordelen ten opzichte van de rest? Welke criteria heb je gehanteerd, etc?

Dacht dat ik ooit een website had gezien waarin de diverse forum software met elkaar werd vergeleken. 'k Zal eens kijken of ik deze nog kan vinden...

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Waarom niet de gratis versie van React???
Of heb je teveel gebruikers??? :)

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:44
@gorgi_19: sorry.. ik heb gezocht op andere forumsoftware vergelijkingen en de meesten stonden hier dus...

@Woudloper: support in ruil voor betaling, veel minder securityleaks en beschikbaarheid van styles.

@ShellGost: teveel gebruikers komt nog ;)