Vreemde map op FTP

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Op mijn computer thuis heb ik een FTP-server draaien (Recente versie van BulletproofFTP) om vanaf mijn stage en bij anderen dingen te kunnen uploaden en MP3's te downloaden. Omdat ik laatst op een LAN-party zat had ik een anonymous account aangemaakt en die heb ik er later niet meer afgehaald.
Nou zat ik vanochtend vanaf mijn stage iets te uploaden naar deze FTP en ineens viel mij een map op genaamd .ÿÿÿÿÿ ÿÿÿ ÿÿÿ_tagged die ik daar duidelijk niet zelf heb neergezet. In die map zaten nog een aantal submappen: for.dfxp\by.Lee\.ÿÿ ÿÿ ÿÿÿ ÿÿÿÿ_stuff-is-here. In de mappen staan verder geen bestanden. Ik vermoed dus dat ze mijn FTP-server ergens voor willen gebruiken. Kan dit kwaad, of is het afdoende als ik deze mappen verwijder en de anonymous-account blokkeer?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Het is afdoende om anomynous te blokkeren en deze mappen te verwijderen :)
En ja die FTP werd inderdaad gebruikt om stuff op te zetten :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
altijd anomynous account uitzetten. vooral als je rechtstreeks aan het internet zit.

wees blij dat je geen dikke lijn hebt liggen. had je mooi wat dataverkeer kunnen kosten

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Ach zolang het geen schadelijke dingen zijn maakt het me niet eens zoveel uit :P En als er iemand verbonden is met m'n FTP dan zie ik dat gelijk in de systray en dat is me de afgelopen dagen niet opgevallen, dus ik denk dat ze m'n servertje vandaag pas ontdekt hebben.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 14:28
Je kan toch zien wanneer die map aangemaakt is. En waarschijnlijk heb je ook nog wel logfiles van je FTP server??

Ik zou die map lekker laten staan, wachten tot er iets in komt wat je zelf kan gebruiken (warez) en dan de boel dichtzetten :)