Snelle downloads met Firefox browser

Pagina: 1
Acties:

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
Ik heb even een korte vraag ( ik heb de search gebruikt....)

Ik heb een 8/1 internetabbonement via het bbned-netwerk
Ik gebruik firefox 1.0 als browser.

Soms als ik een bestand download loopt de download op tot 7000 kb/s.
voorbeeld: ik haalde een bestand van 21 mb in 3 seconden binnen.

Met internet explorer haal ik dit bij lange na niet.

Niet dat het erg is dat het zo snel loopt, integendeel, maar ik snap niet hoe het kan.

Heeft dit met compressie te maken van firefox (dat deze op een andere manier download dan IE)

7000 kb/s = zo'n 7 mb per seconde. dit kan toch niet met een 8 mbit abbo ? (hoewel die 21 mb echt in 3 seconden binnen was)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:16

Cyphax

Moderator LNX
Dat klinkt als een bestand dat je nog in je cache had staan eigenlijk (da's wel een boel, 21MB in je cache)? :)
7 MB per seconden haal je niet met een 8mbit abonnement lijkt mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 30-12-2004 15:28 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je hetzelfde bestand binnen gehaald met IE? Het enige wat ik me kan voorstellen, is dat je gebruik maakt van een proxy of bijvoorbeeld een downloadmanager hebt gekoppeld aan FF.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hoe lang heb je er over gedaan om een plaatsje te zoeken voor het bestand? Dus waar je hem op wilt slaan?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-02 19:09
Eeuh...

Werkte het bestand ook?

Had je toevallig het bestand niet eerder proberen te downloaden via een andere mirror?? soms blijft hij dan van die andere mirror afdownloaden.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
FF download die dingen geloof ik al als je op de pagina komt, mijn vriend heeft dat ook heeft een 2mbit abo en d/l soms met 1000kb/s

LinkedIn
BlackIntel

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bij opera is het zo dat als je op een link klinkt om hem te downloaden, het downloaden al begint. Dus als je de map selecteerd waarin het bestand gedownload moet worden, is de download al bezig. Mss heeft firfox dit ook en ging hij daarom zo snel.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

firefox meet niet goed in het begin. Terwijl jij nog een directorie bent aan het uitzoeken van de file is ff al druk bezig. echter de tijd begin pas te lopen al jij op OK drukt. Het ligt echt aan firefox. (er zijn meer topis over geweest overigens)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Fx houdt er bij de berekening van die snelheid geen rekening mee dat er al wat tijd is verstreken voor de klok gaat lopen. Dus in het begin is de schatting vaak te hoog.
Edit: Spuit 11 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zpottr op 30-12-2004 15:32 ]

Zoef

Verwijderd

Volgens mij, maar dat kan ik niet onderbouwen, start Firefox met downloaden zodra je op de link klikt ookal moet het venster met 'Save as' enz nog verschijnen. Zodra je dan een keuze hebt gemaakt gaat hij pas echt downloaden.
Kies je annuleren dan gooit hij het bestand weg zonder dat je er ooit iets van hebt geweten, anders download hij sneller.

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
met IE loopt ie op 800 kb/s (lijkt wel de MAX met IE met 8 mbit)

bestand stond niet in cache.

Ik koos de lokatie om op te slaan en hij ging lopen en in 3 seconden was hij klaar. Nooit eerder van de site gedownload.

Zou kunnen idd dat de meting niet klopt of zo.

Ik heb ook met andere sites dat dingen met 3000, 4000 of 5000 kb/s downloaden. Ook geen cache

oh ja, ik surf niet via een proxy of zo

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Installeer maar eens DUMeter, dan zie je ook dat hij al gelijk begint te downloaden als je op een link klikt, dus nog voordat je een locatie uitgezocht hebt voor het bestand. Zie ook de posts hierboven. Daardoor klopt de snelheid vooral in het begin niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Winnetou op 30-12-2004 17:31 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-02 21:44

Snippertje

Light up your life

Heb ik ook gehad, ging gewoon 1seconde met 90mb/ps, dat kan toch helemaal niet :+ maar ik had dus wel meteen 90mb binnen en heb nog nooit eerder daar gedownload. Hij zakte daarna trouwens wel af , ik heb nog een screen dat die met 1800kb/ps ging. Ik heb wanadoo adsl lite ( 1120/320 ).
Afbeeldingslocatie: http://img133.exs.cx/img133/3600/omfg9yy.th.jpg
fire fox _/-\o_

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Pagina: 1