Ik heb hier een G800 staan, die ik de laatste tijd niet meer zo veel heb gebruikt. Toen ik hem laatst weer een keer nodig had, viel me iets op: een aantal draaiknopjes onder het display werkt erg slecht. Het zijn van die 'jog-dail' knopjes: hij registreert het aantal tikjes naar links of naar rechts. Het probleem is vooral dat hij een 'versnel'-functie heeft: als je hard draait, gaat hij in stapjes van 10 per klikje o.i.d. Heel leuk, maar als een klikje niet wordt gedetecteerd gaat hij de andere kant op
Oftewel: hier moet iets aan gedaan worden, zeker omdat ik erover denk hem te gaan verkopen.
Ik zie voor dit probleem 2 oplossingen:
1. plastic dopjes ervan af halen, busje contactspray gebruiken, dopje eraf, draaien om te verdelen.
Werkt totdat de contactspray vuil aantrekt.
2. keyboard openschroeven zodat ik erbij kan, schoonmaken, en hopen dat hij het ewer doet.
Dit is erg riskant: ik weet niet hoe hij er van binnen uit ziet. Kans bestaat dat hij voorgoed volledig kaput raakt. Risico kan ik hebben, maar wil ik vermijden.
Mijn vragen: heeft iemand een beter idee dan bovenstaande? En weet iemand of plan 2 uitvoerbaar is? Hoe ziet hij er van binnen uit, zit alles aan de metalen onderkant vast of heb je 1000 draadjes naar de plastic bovenkant?
Ik zie voor dit probleem 2 oplossingen:
1. plastic dopjes ervan af halen, busje contactspray gebruiken, dopje eraf, draaien om te verdelen.
Werkt totdat de contactspray vuil aantrekt.
2. keyboard openschroeven zodat ik erbij kan, schoonmaken, en hopen dat hij het ewer doet.
Dit is erg riskant: ik weet niet hoe hij er van binnen uit ziet. Kans bestaat dat hij voorgoed volledig kaput raakt. Risico kan ik hebben, maar wil ik vermijden.
Mijn vragen: heeft iemand een beter idee dan bovenstaande? En weet iemand of plan 2 uitvoerbaar is? Hoe ziet hij er van binnen uit, zit alles aan de metalen onderkant vast of heb je 1000 draadjes naar de plastic bovenkant?