Installatieprobleem door foute aansluiting HD en cd-roms

Pagina: 1
Acties:

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Na het assembleren van een nieuwe pc, startte hij op, maar bij de installatie van Windows liep het mis. Een bluescreen met de tekst PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA verscheen. Ik dacht hierbij direct aan een geheugenprobleem. Een test met memtest86+ gaf ook enkele fouten aan. Ik heb het geheugenlatje omgewisseld voor een ander, en dit gaf hetzelfde resultaat.
Ook een andere HardDisk aan het systeem gehangen en dat gaf ook geen verschil.

De hardware is devolgende:
nieuwe hardware aangekocht:
* Asus K8V Deluxe,Giga-Lan K8T800,SATA,Raid,1394,Wifi
* AMD Athlon64 3200+
* 512 MB DDR400 Twinmoss
* Asus V9520-X-TD 128Mb Nvidia Geforce Tv/DVI/2VGA

oude hardware herbruikt:
* maxtor HD 120 GB
* Plextor cd-rw12 speed
* LG cdrom 52 speed

Ik ben wel een tweaker, maar daar ik momenteel in tijdsnood zit en de pc zo snel mogelijk in orde moet zijn, heb ik hem binnengegooid bij de winkel waar ik de onderdelen aangekocht heb.
Deze hadden de volgende conclusies, maar ik heb er mijn bedenkingen bij:

1/ Ik had de HD aangesloten via een 80-aderige kabel, maar de cd-roms via een 40-aderige kabel. Volgens hen MOET je bij de hedendaagse moederborden ook een 80-aderige gebruiken (de kabels 40 en 80 aderige kabels zaten anders wel bij het mobo bij... :? )

2/ Ik had de HD op CableSelect laten staan. Volgens hen mag dat niet als je maar 1 schijf aansluit.

Nu is het al een tijdje geleden dat ik nog een pc in elkaar gestoken heb, dus het 1 en ander kan veranderd zijn, maar toch heb ik mijn twijfels hieromtrend.
Wat is jullie mening?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 07:34
je hoeft geen 80 aderige kabel te gebruiken voor dvd spelers en branders, de harde schijf op cable select zou ik niet doen, dat wil wel eens problemen geven

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Mijn mening is dat die shop onzin uitkraamt.. Hoogstens kan je idd de jumpers van je HD even op master zetten, maar volgens mij mag dat niet uitmaken..

iRacing Profiel

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Diezelfde HD heeft daarvoor in een P-III 500 gezeten op ook CableSelect. Daar gaf het geen probleem.
Kan dat echter (bij nieuwe systemen) bovenstaande error (PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA) opleveren?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone