Het probleem bij mij met win 2k is dat hij mijn canon powershot a 75 wel detecteert. Ik kan er ook op kijken met een canon programma (iets met twain drivers die ik heb geinstalleerd), maar hij ziet hem niet in explorer als een aparte schijf. Op een andere pc met Xp werkt dit echter wel. Wat kan ik hieraan doen? Ik wil hem namelijk wel gewoon als externe schijf gebruiken
niemand die me hierbij kan helpen? Zo moeilijk kan het toch niet zijn. Miss. drivers uit XP kopiëren ofzo? iemand?????
Verwijderd
Zijn die 2 windows xp versies wel gelijk (qua updates) zo niet dan adviseer ik je eerst even up to daten met windows update (SP2?) en dan nog eens kijken, misschien dat het dan verholpen is.
Groetjes
Ltd.
Groetjes
Ltd.
Nee dit gaat je niet lukken, met mijn powershot A40 lukte het ook niet, de drivers voor xp zijn andere dan voor 2000. Onder xp komt hij ook niet als hd maar als camera die je dan als hd kan benaderen. Maar met een 15 euro card reader heb ik het opgelost.
Ik meen trouwens dat xp helemaal niet van die twain driver gebruik maakt maar van een ander soort driver.
edit: Even opgezocht, win2k en xp maken inderdaad gebruik van andere drivers, win2k gebruik twain en xp wia en dit is meteen waarom je onder xp je camera in deze computer ziet en onder 2k niet.
Ik meen trouwens dat xp helemaal niet van die twain driver gebruik maakt maar van een ander soort driver.
edit: Even opgezocht, win2k en xp maken inderdaad gebruik van andere drivers, win2k gebruik twain en xp wia en dit is meteen waarom je onder xp je camera in deze computer ziet en onder 2k niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Niakmo op 01-01-2005 15:17 ]
Er zit dus niks anders op dan de canon software te installeren in win2k en zo de foto's te bekijken en naar de schijf te kopieren. Of de card reader op de pc beneden met xp te gebruiken.
TANX
TANX