[XP/IIS] localhost reageert niet

Pagina: 1
Acties:

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 15:13
Ik heb Windows XP Pro met ISS geinstalleerd, daarover heen alle updates inclusief SP2. Vervolgens heb ik de Windows firewall uitgeschakeld en ik heb McAfee Internet Suite geinstalleerd. Echter, ook als ik deze in zijn geheel uitschakel is het niet mogelijk om naar http://localhost te gaan (via dezelfde pc). Er gebeurt namelijk niets als ik dit heb ingevuld, hij blijft alleen maar laden en laat niets zien.
Ik heb al gekeken of de webservice gewoon draait (wat hij doet) ik kan gewoon pingen naar 127.0.0.1. Ook als ik http://computernaam of http://ip ga dan gebeurt er niets. Voor de rest zit ik ook niet achter een proxy.
Ik snap er echt helemaal niets meer van, heeft iemand een suggestie waardoor ik wel gewoon mijn IIS kan gebruiken want ook in de search heb ik niets kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Carpenter op 30-12-2004 13:37 ]

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Heb je poort 80 doorverwezen naar je internet ip-adres (poortmapping, als je achter een router zit)?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik weet niet of je achter een proxy oid zit, maar staat "proxy server niet gebruiken voor lokale" niet uit? (in je browser) :)

• Carpenter
IIS is geinstalleerd op mijn eigen PC dus ik hoef volgens mij niet te portmappen (toch?) Ik wil de localhost ook gewoon op mijn eigen PC bekijken. En ik zit niet acht een proxy. (even aangepast)

[ Voor 15% gewijzigd door Carpenter op 30-12-2004 13:36 ]

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
En wat gebeurt er als andere mensen jouw externe ip-adres in hun browser intikken?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:43

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

wat gebeurt er als je telnet naar poort 80 localhost?

kun je de pagina wel zien vanaf een andere computer in je netwerk? (indien je een eigen netwerkje hebt)

heb je meerdere netwerkkaarten? (misschien luistert IIS op de verkeerde?)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Carpenter
sh4d0wman schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:47:
wat gebeurt er als je telnet naar poort 80 localhost?

kun je de pagina wel zien vanaf een andere computer in je netwerk? (indien je een eigen netwerkje hebt)

heb je meerdere netwerkkaarten? (misschien luistert IIS op de verkeerde?)
Als ik telnet probeer dan probeert hij ook alleen maar te connecten maar er gebeurt niets, ik kan de localhost ook niet bereiken via andere pc's in het netwerk en ik heb maar 1 netwerkkaart. Het gekke is dat hij het in het begin (paar week geleden) wel deed :? En ik weet niet meer wat ik daarna allemaal geinstalleerd heb.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:09

Rmg

Carpenter schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:50:
[...]

Als ik telnet probeer dan probeert hij ook alleen maar te connecten maar er gebeurt niets, ik kan de localhost ook niet bereiken via andere pc's in het netwerk en ik heb maar 1 netwerkkaart. Het gekke is dat hij het in het begin (paar week geleden) wel deed :? En ik weet niet meer wat ik daarna allemaal geinstalleerd heb.
uhh :? localhost is een loopback he .. bij een andere pc zal ie ook niet laden omdat die naar zichzelf wijst. 127.0.0.1 werkt wel op de webserver pc? zo ja kijk je hosts bestand eens na dan

%windir%\system32\drivers\etc\hosts

daar hoort een regel te staan met
127.0.0.1 localhost

• Carpenter
Raz- schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:55:
[...]

uhh :? localhost is een loopback he .. bij een andere pc zal ie ook niet laden omdat die naar zichzelf wijst. 127.0.0.1 werkt wel op de webserver pc? zo ja kijk je hosts bestand eens na dan

%windir%\system32\drivers\etc\hosts

daar hoort een regel te staan met
127.0.0.1 localhost
Ja dat snap ik, ik heb geprobeerd om via een andere pc in het netwerk op mijn pc te komen door http://mijn_ip te gebruiken in de browser.

Dit staat er in mijn hosts-bestand
127.0.0.1 localhost

Moet wel aardig kloppen lijkt mij 8)7

• Carpenter
Ik heb het gevonden, lag aan Privacy Service van McAfee. Ik heb hem geuninstalled en alles werkt weer. :*)
Pagina: 1