Toon posts:

Asus K8N-E Deluxe + ATi R9800XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een paar kleine vraagjes.

ik heb de volgende onderdelen in mijn pc zitten

Amd athlon 3200 +
twinmos pc 3200 (400mhz) 1024 mb ddr
ati 9800 xt 256 mb
maxtor 160 gig 8mb cashe sata
moederbord : Asus k8n-e deluxe

Nu is er het volgende aan de hand,
Ik heb deze pc gekocht van iemand via marktplaats. Heel mooi systeem maar het draaid voor geen meter ... de processor is 5% overclockt en draait nu op 2.10 gighrtz de ati kaart heb ik niks mee gedaan, het geheugen staat ingesteld dat hij moet draaien op 333 mhz. Dit zijn instellingen die de persoon er zo in heeft gezet.

Nu is mijn vraag.

Een asus k8ne deluxe moet toch gewoon kunnen draaien met 2 geheugen reepjes van beide 512 mb ddr maar op 400mhz? dit doet de pc nu niet hij blijft dan herstarten (bios is al geupdate) en als ik een spel doe zoals dtm race driver 2 dan begint het spel bij een snelle handeling helemaal te stotterent..... kan iemand mij vertellen wat de perfecte instellingen moeten zijn voor deze pc. En is het al aan te raden om er een 64 bit windows op te zetten of kan ik dan de software allemaal niet meer gebruiken ?

aub iemand die me helpt. ik heb ook msn dus aub help me want nu blijft de pc er iedere keer uitklappen . Ik heb ook nog reserve een Abit kv8-max3 bord liggen is deze soms beter?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klok terug en neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om je probleem te determineren :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb alles weet standaart. maar waarom kun je bij een asus k8n-e niet 2 reepjes geheugen op 400mhz laten draaien ? en waarom stottert die videokaart zo ? ik heb iets gehoord over anti aliasing maar hoe zet je dat uit op een ati 9800xt ?

en weet iemand welk bord beter is ? de asus k8n-e of de abit kv8-max 3 ?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
ik denk dat je het probleem moet zoeken in je mem (twinmos zuigt IMHO) zoek maar eens op iets van problemen met twinmos en wees verbaast.
Ook zal degene die het verkocht heeft vast niet zonder reden gedaal hebben.

LinkedIn
BlackIntel

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

EvilWhiteDragon schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:31:
ik denk dat je het probleem moet zoeken in je mem (twinmos zuigt IMHO) zoek maar eens op iets van problemen met twinmos en wees verbaast.
Ook zal degene die het verkocht heeft vast niet zonder reden gedaal hebben.
Dit probleem heeft echt nix met het geheugen te maken. Als er maar geheugen inzit wat werkt, is opzich al genoeg.
Daarnaast, wat zit er nog meer in? Dan bedoel ik dingen geluidskaart etc.
Heb je Windows er al eens opnieuw opgezet?
Overal de laatste driver van? Van moederbord, videokaart, netwerkkaart/poort, geluidsdrivers, etc?
Heb je ook adware? Probeer Spybot Search & Destroy eens.
Heb je misschien ook virussen? Probeer eens NOD32, kan je 30 dagen gratis gebruiken, en is de beste die er is.
Als je dit allemaal geprobeerd hebt, gaan we eens verder kijken ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 11:27
Heb hier hetzelfde bord en cpu met een Hercules 9800XT, en het draait super! Geheugen heb ik 1x256 en 1x512 mb Kingston pc2700. Heb het sinds een paar dagen, maar veel beter dan mijn oude Barton 2500+. Vooral veel minder warm, en daardoor minder koeling nodig. Geen casefans meer nodig :Y)

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Ik heb hetzelfde moederbord en geheugen en dat werkt gewoon, ik kan het geheugen nog 10% overklokken. Controleer of je timings goed staan, 2.5-3-3-8 geloof ik, of probeer anders auto.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het systeem nu helemaal weer staan zoals uit de winkel alles weer standaart. Als ik het geheugen auto zet dan gaat hij draaien op 266 mhz. ik ga is ff kijken wat ik allemaal in kan vullen daar en dan kunnen jullie mij misschien vertellen wat de beste instellingen zijn .

ik duik de bios in .

verder nog ff de vraag welk moederbord is er nu beter?

de Abit kv8-max 3
of de Asus k8n-e deluxe.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ,

De termen in de bios die zijn mij echt veel te moeilijk . maar ik hebhet geheugen op auto gezet.dan gaat het draaien op 266 mhz. en manual kan ik hem op 333 mhz zetten zonderproblemen . gooi ik hem op 400 mhz dan start me windows niet meer op .

verder adaware gedraait en schone installatie gedaan en virus scanner er overeen gegooid maar die vinden allemaal niks.

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 12:11

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Waar heb je je timings op staan ? Als je die te laag hebt staan gaat het idd fout.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:27:
ik heb iets gehoord over anti aliasing maar hoe zet je dat uit op een ati 9800xt ?
Download de ati drivers van guru3d.com( http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?s=&forumid=46) inclusief het Ati command center (CC), hiermee heb je de laatste drivers en een eenvoudige manier om anti aliasing uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Even vraagje waar vind ik de timings? want ik zie nergens timings staan wel voltage, en zo .

Verwijderd

Mischien een vreemde vraag, maar heb je wel gecontroleerd of het wel DDR 400 is? Als je je Mem op auto hebt staan, en hij dan naar 266 schiet, dat geeft in elk geval aan dat er iets in de SPD niet goed over komt, of het is DDR266. Zelf zou ik ook aan het geheugen twijfelen. zie ook http://www.tomshardware.com/motherboard/20040602/index.html
Daar komt ook naar voren dat dat twinmos geheugen het minst compatible is.
@FnF Hoe kan je nu weten dat het geen geheugen probleem is? Zolang er niet met ander geheugen is getest is het geheugen in mijn ogen samen met de voeding altijd de eerste in dit soort gevallen.

ps. Ik denk niet dat er een groot verschil is tussen de ASUS en Abit. Al gebruikt de Abit een Via chip, die meestal zorgt voor een grotere geheugen compabiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt dat er een probleem met de voeding is. Ik ga hem is ff ombouwen en het abit bord er in zetten . Aangezien die ook beter scoort met benchmarks. Ik heb een rare tik in de voeding is mij opgevallen nu ik heb ff heb draaien zonder het zei paneel er in .

ik ga ff alles onder de loep nemen en ik zet dadelijk ff de exacte spec's van de pc neer,.

beste wensen trouwens allemaal en in ieder geval bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Artikel nummer 10043652
Categorie Memory
Omschrijving TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit
Merk Twinmos
Garantie 3 jaar
Voorraad status Niet op voorraad
Levertijd 1-2 dagen
Prijs excl.BTW € 119.48
Prijs incl.BTW € 142,18

dit is het geheugen wat er in zit volgens de bon en volgens de sticker op het geheugen.

dan heb ik deze processor :

Amd Athlon 3200 + 1600Fsb 1mb box socket 754. Is dit een gewone amd 64 3200+ of een speciale ?

en dan als videokaart een Hercules Ati radeon 9800xt 256 mb ddr

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 16:19 . Reden: toevoeging. ]

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nee het is nie een speciale cpu, maar deze cpu is nog de oude editie met 1 mb cache. Alleen is hij lager geklokt dan de nieuwere 3200+. Ik zal eerst alles in het abit mobo proberen. Dan weet je tenminste zeker dat het nie aan het moederbord ligt dat je pc zo stortert. Wel zal ik alles opnieuw installeren als je van mobo verwisseld, ook al start xp gewoon op. Ook moet je kijken of er nieuwere drivers zijn voor je ati kaart en voor je moederbord. Ook zoals andere mensen al zeiden, probeer eens een andere voeding. Over je geheugen: Het moet gewoon op 400 mhz kunnen draaien bij default. Ik denk dat spd je modules niet goed herkent en hem dan op 266 mhz zet. Probeer eens bij het abit moederbord je geheugen op 400 mhz te zetten? Het hoeft nie aan het geheugen te liggen dat je computer stortert, het kan ook je mobo zijn of aan je voeding.

Veel succes,

Xiled

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het Abit bord er in zitten en opzich draait hij lekker. hij heeft nog wel wat problemen . odra ik ook maar iets overclock dan pats blauw scherm en start hij opnieuw op,

zijn er ergens goede instellingen te vinden op internet over hoe ik het bord icm met de amd 3200+ kan instellen ? die bios termen snap ik namelijk niet allemaal .

Verwijderd

Topicstarter
Ff een vraagje ... wat is het maximale voltage wat je kan en mag gebruiken voor het geheugen
? als ik me systeem nu ietsje op schroef klapt hij er uit. en zakt de voltage van het geheugen .... ik heb in mijn systeem een voeding liggen van 350 watt is dit genoeg of moet ik ff heel snel een andere aanschaffen ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Totaal offtopic, maar misschien een interessant punt:

Gebruik je de onboard nVidia netwerkaansluiting :?

Zo ja zou je eens het MAC adres kunnen opzoeken- er schijnt iets fout mee te gaan bij deze bordjes. MAC kun je op 2 manieren vinden:

1- via command prompt:
code:
1
ipconfig /all

2- via Windows configuratiescherm:
code:
1
Start->Control Panel->Network Connections (bij categorieweergave moet je eerst via Network & Internetconnections gaan) -> LAN connection *dubbelklikken* -> Support -> Details

In beide gevallen moet je kijken naar 'physical address'.

Is het dit: 00E019998877 - dan is er inderdaad iets fout, want dan hebben zeker 3 van deze bordjes hetzelfde MAC adres. Zo niet, niets aan de hand, maar ben ik wel benieuwd naar exact welke driverversie je gebruikt (van de Asus CD of van de nVidia site)?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1