[pop3] pop.eigendomein.nl

Pagina: 1
Acties:

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 18:58
Ik heb een eigen server(tje) draaien met apache, kerio mailserver en een ftp programma, dat heb ik via een gratis redirect domein lopen. Namelijk http://xxxx.no-ip.com maar als iemand anders mijn mail wil lezen via Outlook moeten ze bij de pop-naam gewoon mijn ip of xxxx.no-ip.com neerzetten maar ik wil eigenlijk dat ze daar pop.xxxx.no-ip.com neerzetten of bij de smtp, smtp.xxxx.no-ip.com.

Maar hoe krijg ik dat zover ? :?

Want dat werkt niet, ik heb al gezocht op google en ot GoT maar ik kwam er niet echt uit.

_/-\o_ Bedankt voor het lezen _/-\o_

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-02 21:09
DOV schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:23:
Ik heb een eigen server(tje) draaien met apache, kerio mailserver en een ftp programma, dat heb ik via een gratis redirect domein lopen. Namelijk http://xxxx.no-ip.com maar als iemand anders mijn mail wil lezen via Outlook moeten ze bij de pop-naam gewoon mijn ip of xxxx.no-ip.com neerzetten maar ik wil eigenlijk dat ze daar pop.xxxx.no-ip.com neerzetten of bij de smtp, smtp.xxxx.no-ip.com.

Maar hoe krijg ik dat zover ? :?

Want dat werkt niet, ik heb al gezocht op google en ot GoT maar ik kwam er niet echt uit.

_/-\o_ Bedankt voor het lezen _/-\o_
1. Waarom zou je dat willen ? Zonder pop of smtp ervoor werkt het toch :?
2. Dit is iets dat je provider (no-ip.com) moet ondersteunen, zij moeten die verwijzing in hun dns hebben staan... Hebben ze dat niet dan zal het nooit lukken...

• Bor
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Daarvoor moet je een mx record aanmaken en een host record met de namen smtp en pop in de authorative server voor jouw DNS zone. DNS moet weten waar de mail afgeleverd moet worden (bij welke host) en je moet ervoor zorgen dat deze host resolvable is (dus naam naar ip dmv een A record). Check een DNS tutorial.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 30-12-2004 13:27 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• DOV
  • Laatst online: 19-02 18:58
Bor_de_Wollef schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:26:
Daarvoor moet je een mx record aanmaken en een host record met de namen smtp en pop in de authorative server voor jouw DNS zone. DNS moet weten waar de mail afgeleverd moet worden (bij welke host) en je moet ervoor zorgen dat deze host resolvable is (dus naam naar ip dmv een A record). Check een DNS tutorial.
Hmm jammer :| dat kan dus niet bij no-ip, ik dacht eigenlijk dat ik het op mijn eigen server kon instellen/maken. Dan toch maar op zoek naar een betaald domein die het wel kan. Toch bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door DOV op 30-12-2004 13:39 ]