Toon posts:

KPN opzeggen om onder Adsl uit te komen binnen 1 jaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag dames en heren,

Om in 2005 toch een aantal besparingen te realiseren wil ik mijn banden met kpn en wanadoo verbreken.

Het probleem is alleen dat dit nog in het eerste jaar is.

Wanneer ik kpn telefoonlijn laat afsluiten dan accepteert wanadoo dit en stuurt me geen facturen meer ook al is dit in het eerste jaar (althans, dit is wat de helpdesk mij verteld).

Gaat KPN me nog voor de laatste 4 maanden een afrekening sturen?
De helpdesk van de KPN is hier niet duidelijk in.

Groeten!

Verwijderd

Toen ik mijn abonnement eens binnen een jaar opzegde ivm. een verhuizing, is de KPN direct gestopt met factureren. Dit was wel toen KPN nog maar net begonnen was ADSL aan te bieden, dus ik weet niet hoe het er nu voor staat.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ja,

Maar je moet je eingen voorwaarden van jouw contract dat je gesloten hebt bekijken. Maar in mijn voorwaarden staat dat je vast zit aan het eerste jaar wat betreft kpn. (wat betreft geld dan)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:25:
Toen ik mijn abonnement eens binnen een jaar opzegde ivm. een verhuizing, is de KPN direct gestopt met factureren. Dit was wel toen KPN nog maar net begonnen was ADSL aan te bieden, dus ik weet niet hoe het er nu voor staat.
Ja dat is een gegronde reden: verhuizing. Met alle ISP's kun je dan je contract wel verbreken denk ik. Chello bijvoorbeeld ook. :)
Maar anders zit je er echt aan vast voor zover ik weet.

Saved by the buoyancy of citrus

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

kpn houdt mensen gewoon aan een jaarcontract. Als een provider binnen een jaar de opdracht geeft om adsl van de lijn te halen, dan moet ook door iemand die kosten betaald worden die de rest van het jaar gelden. Maar er zijn volgens mij geen 100% sluitende procedures. Met een beetje mazzel factureert de kpn je niets, maar als je pech hebt, krijg je gewoon een gezellige eindrekening.

In de algemene voorwaarden van kpn-adsl staat dit:
De Overeenkomst wordt automatisch beeindigd op het moment dat Contractant niet langer
beschikt over een daartoe geschikte aansluiting op de vaste telefoondienst van KPN.
Maar ook dit:
Opzegging tijdens de minimumduur is alleen mogelijk indien de Contractant tijdens de minimumduur
is overleden, danwel bij door KPN doorgevoerde wijzigingen als bedoeld in artikel 6.2 , dan
wel zich een situatie voordoet als bedoeld in artikel 23, vierde lid.
Waar art6.2 gaat over technische wijziging door kpn (zoals het afsluiten van een telefoonlijn?) en art 23 gaat over het wijzigingen van AV of tarieven.

Je kan dus opzeggen als kpn door technische wijzigingen geen adsl meer aan kan bieden, als je doodgaat of als de AV of tarieven wijzigen (netjes dat dit letterlijk in de AV staat overigems!). Nu is alleen de vraag of je telefoonlijn opzeggen geldt als "technische wijziging door kpn"...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Waarschijnlijk zul je alle contracten uit moeten dienen voor de periode van
1 jaar. Ondanks dat er via de hlepdesk andere dingen worden gezegd.

Als je goed zoekt op de site van KPN/Wanadoo zul je (iets soortgelijks) tegenkomen.

"Als u ADSL wilt aanvragen zult u met een aantal dingen rekening moeten houden. Of u niet binnen het jaar gaat verhuizen of uw telefoon om laat zetten van bijvoorbeeld Analoog naar ISDN. In het laatste geval moet u een nieuw contract afsluiten voor wederom een periode van 1 jaar."

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de info,

Ik denk dat ik maar eieren voor mijn geld kies en het contract braaf uit ga zitten.
Pagina: 1