Lokaal domein en dns

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Windows 2003 server staan, die als DC functioneerd.

Alles werkt prima behalve het volgende :

active directory maakt gebruik van dezelfde domeinnaam (website.nl). Clients kunnen dit adres niet bereiken aangezien hij dit nu lokaal gaat opvragen.

Domein en webhosting is onder beheer van een extern bedrijf, dus het lokaal opvragen van dit adres gaat niet werken.

Nu heb ik al geprobeerd om een host record aan te maken (www) die gelinkt is aan de proxy van mijn ISP. Tevens heb ik geprobeerd om deze direct aan het ip van mijn webhost te linken. Beide bieden geen resultaat.

Ook heb ik nog het ip van de proxy van mijn adsl provider toegevoegd aan de nameserver lijst bij de dns instellingen.

Nslookup vanaf een client geeft het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
C:\Documents and Settings\User>nslookup www.domein.nl
Server:  server.domein.nl
Address:  10.0.0.150

Name:    www.domein.nl
Address:  213.189.*.*

Bovenstaande is een nslookup met de host record gekoppeld aan het ip van mijn webhost.

Ik surf nu tijdelijk met de clients via een internet proxy van mijn ADSL provider om alsnog te kunnen e-mailen via de mail server van het domein. Heeft iemand een oplossing om dit zonder de nodige proxies te kunnen doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 30-12-2004 13:12 ]

Mijn V&A

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 09:20

Arno

PF5A

Je moet NOOIT een AD domain gelijk noemen aan een internet domain, dat is vragen om problemen. Pak dan domain.lan als intern domain, dan werkt het wel :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Arno schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:27:
Je moet NOOIT een AD domain gelijk noemen aan een internet domain, dat is vragen om problemen. Pak dan domain.lan als intern domain, dan werkt het wel :)
Kan ik dit eventueel gemakkelijk en veilig doorvoeren of moet ik hier de hele ad verwijderen en opnieuw aanmaken? Niet dat alle policies en dergelijke verloren gaan.

Is er geen oplossing in tegenstelling tot het veranderen van de boel?

[ Voor 16% gewijzigd door Workaholic op 30-12-2004 14:45 ]

Mijn V&A