Branden vanaf een Firewire HDD

Pagina: 1
Acties:

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 10:40
De bedoeling:
Ik bewerk vaak films van mijn digi videocam en sla deze op op DVD. Het renderen van zo'n film duurt nogal lang, dus wil dit 's nachts doen. Omdat ik het geluid van mijn PC (op mijn slaapkamer) nogal irritant vind als ik wil gaan slapen, wil ik het renderen 's nachts op de pc in de woonkamer doen. Het gerenderde bestand wil ik dan overdag op DVD branden op mijn PC (op mijn slaapkamer), omdat de pc in de woonkamer geen DVD brander heeft. Ik heb hier een draadloos netwerk. Dus als ik het gerenderde bestand dan wil overzetten van de pc in de woonkamer naar mijn pc, duurt ontzettend lang.

Idee:
Nu wil ik dus een externe HDD kopen en deze 's nachts via Firewire (PCI kaart) aansluiten op de pc in de woonkamer en daar de DVD op laten weg schrijven. Dan wil ik overdag de externe HDD aansluiten via Firewire (PCI kaart) op mijn PC en dan de DVD vanaf de externe HDD op DVD branden.

Vraag:
Als ik de externe HDD op mijn PC aansluit kan ik dan direct daarvan af branden, zonder dat ik het bestand eerst op mijn interne HDD moet zetten? Ik heb een 4x speed DVD brander en ik zou (natuurlijk) het liefst op 4x speed willen branden. Is de Firewire verbinding (PCI) kaart daar snel genoeg voor?

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:32
Firewire haalt makkelijk de 4x brandsnelheid, maar is het niet verstandiger om een dvd brander in je pc in de woonkamer te zetten, dat is nl. een stuk goedkoper als een externe hd.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
4x dvd is ongeveer 5 a 6 mb/s. Lees eens wat reviews wat de firewire hard-disks halen.
En de dvd-branders hebben buffer underrun beveiliging.
Dus theoretisch moet het lukken.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
DVD-brander kost je iets van 50€, is dat niet beter? Als je de schijf toch enkel voor dit doel zou gebruiken, vind ik het een beetje weggesmeten geld.

• Kitser
Wokkel1982 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:58:
Firewire haalt makkelijk de 4x brandsnelheid, maar is het niet verstandiger om een dvd brander in je pc in de woonkamer te zetten, dat is nl. een stuk goedkoper als een externe hd.
Ja, dat is inderdaad wel goedkoper. Maar ik vind het ook wel makkelijk om wat extra schijfruimte te hebben.

• Kitser
Ik zit nu even bij Alternate op de site te kijken wat dit me gaat kosten.
Het volgende valt me op:

Firewire HDD zijn idd prijzig:
http://www4.alternate.nl/html/nodes/007012000_prev.html
De goedkoopste is 150 Euri (60gb)

Maar waarom zou ik dan geen IDE HDD kopen (http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/a9am16.html) met een firewire case (http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/t5ff05.html)

Kan iemand mij het voordeel van een "bestaande" firewire HDD en "zelf samengestelde" firewire HDD noemen?
Als ik hem zelf samenstel, kan ik die case eventueel ook een brander in doen. Multifunctioneel dus. En nog meer gb's voor het zelfde geld ook........

Verwijderd

Er is bij mijn weten geen voordeel of nadeel bij bestande of zelf samengestelde.. Je moet het niet zelf doen, zal het prijsverschil zijn.
Pagina: 1