SpeedXS ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

Topicstarter
Ik zit erover te denken om SpeedXS ADSL te nemen, aangezien Caiway (voorheen Kabelfoon) niet echt 1 van de meest stabiele providers is.

SpeedXS is een aanbieder die via BBNet zijn diensten aanbied. Ik zou graag jullie mening/ervaringen eens willen horen over deze provider.

Zat zelf te denken aan het volgende pakket:

ADSL Fast
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Snelheid 1M/512Kbps   
Extra E-mail per 10 stuks € 2,95 
Abonnement per maand 1 € 16,95   
Domeinnaam vanaf € 2,95 
Eenmalige Aansluitkosten Gratis!   
Database per maand € 1,95 
Modem pakket vanaf Gratis!   
50 MB Extra Webspace € 3,95 
Lidmaatschap per jaar € 99,001   
1 GB Extra Dataverkeer € 3,95 
Data Verkeer per maand Onbeperkt       
Aantal IP adressen 1   
Abonnements Wijzigingen 2   
Vast IP adres Ja   
Upgrade naar hoger abonnement € 29,00 
E-mail Boxen 10   
Downgrade naar lager abonnement € 49,00 
E-mail Aliases Onbeperkt   
Verhuizing € 99,00 
Webmail Ja       
Homepage Ja  
Homepage Traffic per maand 1 GB   
Contractsduur 1 Jaar 
News Server Toegang Ja   
Opzegtermijn 2 maanden 
Overboeking 1:25       
Eigen Server Toegestaan Ja

bron: http://www.speedxs.nl

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-09 13:20
Denk er wel aan dat bij SpeedXS 99 euro 'lidmaatschap' betaald moet worden, anders zijn de abo's een tientje duurder...

• Furinax

Furinax

Topicstarter
jep dat weet ik. maar dan heb je een totaal bedrag van:

€ 99/12 = € 8,25 + € 16.95 = € 25,20 per maand.

Nog niet duur voor een 1M/512Kbps verbinding. zeker omdat ie 100% zeker geen datalimit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu zelf 1,5 jaar speedxs en ik kan je het volmondig aanraden. Is echt een no nonsense provider. Tot op heden eigelijk nooit problemen gehad behalve 1 keer dan en toen werd er gewoon recht voor ze raap gezegt wat het probleem was. Daarnaast zijn de speeds hier eigelijk altijd goed meestal rond de 800KB op speedtest. Ik ben iig zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeej

Al ruim anderhalf jaar een zeer tevreden klant. Geen gezeik en gewoon gaan dat is een beetje hun motto. Ik ben uiterst tevreden met ze en kan je dan ook eigenlijk zorgeloos door sturen.
Uiteraard heeft iedere ISP wel eens een storing en zo ook SpeedXS. Maar deze duren in mijn ervaring nooit lang.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
tja, met Caiway lig ik er elke dag zo'n 3u uit, dus t kan alleen maar beter worden right?

Hoe zit het met pings enzo ivm gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een nadeel is de dure helpdesk (50 eurocent pm).

Ik zit er ook over te denken om het te nemen alleen krijg je geen nieuwe modem bij isp -> isp migratie (ik heb nu een usb modem), dit krijg je wel bij quicknet en de helpdesk is daar maar 3 cent pm.

prijs voor quicknet http://www.quicknet.nl
Downstream snelheid 1024 kbps
Upstream snelheid 512 kbps
Kosten per maand € 26,-
Eerste 3 maanden € 13,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:07
kamphuis schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:11:
Een nadeel is de dure helpdesk (50 eurocent pm).
Vergeet niet dat ook op IRC de helpdeskmensjes zijn dus dat je alleen maar hoeft te bellen als je er echt niet meer uit komt.
Ken de meeste luitjes daar persoonlijk (ga wel is op de koffie) en zijn ook hele relaxte mensen die niet moeilijk doen, eigenlijk wat ik altijd al zocht in een provider :)

Oh ja, mijn ervaring is ook goed en ze zijn snel met aansluiten. Had internet in 5 (!!!) dagen en zonder datalimiet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 02-01-2005 11:47 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-09 13:20
kamphuis schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:11:
Ik zit er ook over te denken om het te nemen alleen krijg je geen nieuwe modem bij isp -> isp migratie (ik heb nu een usb modem), dit krijg je wel bij quicknet en de helpdesk is daar maar 3 cent pm.
HUH? Geen nieuw modem? Hoe kom je daarbij, of is dat alleen bij SpeedXS??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Naar verluidt zou de provider Dutch DSL (Dutch Web Services) met een operationele schuld van 900.000 euro te kampen hebben en bijgevolg sterk in de problemen zitten. BBned, een van de leveranciers van dsl-lijnen, is een van de gedupeerden en kan daardoor ook met enkele problemen te maken krijgen.
SpeedXS zit bij BBNet. Heeft iemand hier al iets van SpeedXS over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 16:34

d-motion

zow... en dan nu...

Furinax schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:41:
[...]

SpeedXS zit bij BBNed. Heeft iemand hier al iets van SpeedXS over gehoord?
BBNed krijgt alleen een probleem doordat DWS zijn rekening niet betaald... SpeedXS heeft hier niets mee te maken...

Over SpeedXS: Gewoon een lekkere provider met wat kleine storingkjes.... Wel altijd een eerlijke terugkoppeling over hoe en wat er mischien is fout gegaan...

De telefonische support heb je iig niet vaak nodig... en waarvoor zou de gemiddelde tweaker hier de helpdesk voor nodig hebben? :D

edit: Typo

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Op het moment dat BBNet zijn signaal niet meer doorkrijgt is SpeedXS ook down lijkt me... Als ze via de KPN lijnen doorgaan kunnen ze echt niet voor de prijzen die ze nu hanteren internet blijven aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 16:34

d-motion

zow... en dan nu...

Furinax schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:54:
Op het moment dat BBNet zijn signaal niet meer doorkrijgt is SpeedXS ook down lijkt me... Als ze via de KPN lijnen doorgaan kunnen ze echt niet voor de prijzen die ze nu hanteren internet blijven aanbieden.
Maar BBNED krijgt zijn signaal niet van DWS.... DWS krijgt zijn lijnen en netwerk van BBNED.... Door een faillisement raakt BBNED alleen geld kwijt voor de reeds geleverde diensten aan DWS.

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedXs ben ik erg tevreden over.

Ben er al vanaf dat die toko ongeveer is opgezet, en eigelijk nog nooit serieus problemen gehad.
Mochten er wel probleempjes zijn, dan werd het ook altijd wel goed en snel opgelost.

geen limiet
hoge snelheden

en btw
speedxs zit (gelukkig) niet meet via dutchdsl ... dus laat die dutchdsl toko maar klappe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit ook al anderhalf jaar bij SPEEDXS. In het verleden leverde SpeedXS via DUTCHDSL. Eind 2004 is iedereen echter gemigreerd naar SpeedXS zelf omdat SPEEDXS zelf nu ook Machpartner is geworden. (SpeedXS levert nu zelf via BBNed en niet meer via DUTCHDSL)

Snelheid is goed en eigenlijk vindt ik SPEEDXS zelf heel erg transparant! Ik heb nog geen vage dingen gezien en ook over die jaarlijkse extra 99,-- zijn ze toch niet onduidelijk?

Daarentegen hoor ik vaak van andere providers (bv Zonnet) dat ze bij een verlaging van de Abbo kosten niet automatisch de bestaande leden ook deze prijs geven. SPEEDXS doet dit in ieder geval wel.

Ze zijn soms wat minder klantgericht bezig (ik heb het idee met IT-ers te maken te hebben) en niet van die marketinguitmelkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 256/256 verbinding lopen bij SpeedXS. Mijn upload is veel te laag. Wat ik mij afvraag, klopt het onderstaande wat ze zeggen?

> > Uw upload lijkt inderdaad wat laag te zijn zoals mijn collega al
> > geconstateerd had, momenteel wordt gekeken hoe wij dit kunnen
> > optimaliseren voor u.
> > De download echter valt volledig binnen alle marges.
> > om tot een practische snelheid te komen van een verbinding zou u de
> > snelheid in kbps moeten delen door 10 (ipv delen door acht), als we dit
> > toepassen op uw download dan komen we uit rond de 25 kb per seconde die
> > u nu ook haalt.
> > dit is dus goed.
> >
> > Voor wat betreft de upload van uw verbinding zullen wij hierover nog
> > contact met u opnemen.

Achtergrond info:

( Download = ongeveer 27KB )
( Upload = ongeveer 13 KB )

Voor de rest wel tevreden over SpeedXS, alleen moeten ze wel mijn upload snel fixen en compensatie geven!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:42:
Ik heb een 256/256 verbinding lopen bij SpeedXS. Mijn upload is veel te laag. Wat ik mij afvraag, klopt het onderstaande wat ze zeggen?

> > u nu ook haalt.
> > dit is dus goed.
> >

Achtergrond info:

Voor de rest wel tevreden over SpeedXS, alleen moeten ze wel mijn upload snel fixen en compensatie geven!
Al eens getest bij Speedtest.nl ?

Heb je misschien prog open staan waarmee je download (en meestal dus ook upload) Kan voorkomen dat je geen downloads open hebt staan maar wel upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
speedtest hoef je niet te doen. SpeedXS heeft al toegegeven dat de upload te laag is. hun verhaal van snelheid / 10 = echte snelheid klopt wel. Je stuurt 8 databits, en start en stopbit (simpel uitgelegd) dus dat is bij elkaar 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens getest bij Speedtest.nl ?

Yep, zo kom ik aan mijn snelheden.

Heb je misschien prog open staan waarmee je download (en meestal dus ook upload) Kan voorkomen dat je geen downloads open hebt staan maar wel upload.

Nope, heb ik op gelet en verder niks lopen. SpeedXS heeft ook gezegt dat upload te laag is, zoals je in geposte bericht kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met email virus en spamfilters? kan er niets over op de site terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:42:

> > u nu ook haalt.
> > dit is dus goed.
> >

Achtergrond info:

Ik heb jou probleem behandeld, je upload is inderdaad te laag. Hier ben ik nog mee bezig, want ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen op het moment. De verbinding naar de centrale "trained" al te laag namelijk.

Bij je download snelheid vergeet je de ATM en TCP/IP overhead. Jammer dat ze van de helpdesk daar niet een hele uitleg over hebben gegeven. Maar hierbij iniedergeval. Er komen gewoon bij jou 256kbit/s aan pakketje binnen (download), maar door die overhead is niet alles bruikbaar, dit is iets wat bij alle dsl verbindingen voorkomt. En dan kom je inderdaad op zoeen 27 a 28kb/s uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb jouW probleem behandeld, je upload is inderdaad te laag. Hier ben ik nog mee bezig, want ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen op het moment. De verbinding naar de centrale "trained" al te laag namelijk.

Bij je download snelheid vergeet je de ATM en TCP/IP overhead. Jammer dat ze van de helpdesk daar niet een hele uitleg over hebben gegeven. Maar hierbij iniedergeval. Er komen gewoon bij jou 256kbit/s aan pakketje binnen (download), maar door die overhead is niet alles bruikbaar, dit is iets wat bij alle dsl verbindingen voorkomt. En dan kom je inderdaad op zoeen 27 a 28kb/s uit.[/quote]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

De firmware is geüpdate en ik heb nu de juiste snelheid. Krijg ik nog wel respons op de email die ik gister verzond betreffende mijn voorstel voor compensatie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ik behandel de e-mail niet. Maar in dit soort situaties wordt geen compensatie gegeven, dat kan ik van te voren al vertellen. Je heb gewoon een internet verbinding gehad, deze was wel langzamer door het modem. Dit is een probleem wat nog nooit is voorgekomen, en het is gewoon netjes en snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even gedacht aan migratie naar speedxs, ze hebben echter geen mogelijkheid tot meerder ip's.

Zit nu dus nog steeds te twijfelen over tweakdsl, alleen nooit meer antwoord gehad op mijn laatste vraag over prijsverschillen mbt modem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij heben een goeie ervaring met speedsxs aleen we haden een updait van 200 kb naar 800 en toen kon onze router het niet aan dus soms dee het internet het en soms niet meer

maar veder geen grote problemen heel afentoe licht het er uit maar oke heb je bij alle profiders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
en ik heb op het forum de vraag van de spam en virusfilter gepost, maar deze komt voorlopig nog niet. erg zuur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:37:
Ik behandel de e-mail niet. Maar in dit soort situaties wordt geen compensatie gegeven, dat kan ik van te voren al vertellen. Je heb gewoon een internet verbinding gehad, deze was wel langzamer door het modem. Dit is een probleem wat nog nooit is voorgekomen, en het is gewoon netjes en snel opgelost.
Beste Attilla,

ik zeg ook niet direct iets over SpeedXS. Ik ben vooralsnog heel tevreden. Ik heb 4 maanden (3,6 maand onbewust) een halve upload genoten, vandaar dat ik voorstelde: ik betaal geen éénmalige 29 euro upgrade kosten voor een 1024/512 verbinding. Gaan jullie toch ook meer aan verdienen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Het lijkt me niet handig als we hier op GoT een hele discussie daarover gaan voeren vind je niet ?

Maar iniedergeval, zal dat niet gaan. Aangezien die kosten niet door SpeedXS berekent worden, maar door bbned zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:04:
SpeedXs ben ik erg tevreden over.

Ben er al vanaf dat die toko ongeveer is opgezet, en eigelijk nog nooit serieus problemen gehad.
Mochten er wel probleempjes zijn, dan werd het ook altijd wel goed en snel opgelost.

geen limiet
hoge snelheden

en btw
speedxs zit (gelukkig) niet meet via dutchdsl ... dus laat die dutchdsl toko maar klappe :D
hey jij zegt dat er geen limiet is.. zegt Speedxs ook mare waarom hebben ze dan in dat lijstje op hun site staan dat je voor iedere EXTRA gb dataverkeer 3,95 euro moe tbetalen :|

heb t antwoord al gevonden mailtje van SpeedXS:

Onbeperkt is bij ons echt onbeperkt. De prijs per gb is voor de datatraffic op de hosting.

Met vriendelijke groet,

SpeedXS Support

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Naast de ervaringen van Speedxs, is het denk ik ook misschien wel handig om te weten, hoe de tweede partij is in dit spel. Speedxs is de provider en de lijnen worden verzorgd door BBned. Als ik zolees en kijk naar de site van Speedxs lijkt het mij een provider die ongeveer wat betreft service en hulp te vergelijken is met Xs4all. Site ziet er normaal uit ( niet veel tiscali / Versatel achtige pop ups, en schermpjes :) ). Ok, ze vragen 99 euro lidmaatschap en 50 centen voor helpdesk, maar ondanks lidmaatschap zijn ze erg goedkoop, en als alles het goed doet, heb je geen helpdesk nodig :P

Mijn vragen zijn dan ook, hoe is BBned in het algemeen, zijn de lijnen stabiel, en zijn er weining problemen ? 2de vraag is, hoe is de nieuwsgroep van Speedxs. Retentie is niet echt belangrijk, maar is hij een beetje compleet en met hoeveel kb kan je mx dl ?

Laatste vraag is, de modems die geleverd worden zijn, dat USB modems of kan je ook kiezen voor een Ethernet modem ?

Hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 11:49

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:58:
Hallo

Naast de ervaringen van Speedxs, is het denk ik ook misschien wel handig om te weten, hoe de tweede partij is in dit spel. Speedxs is de provider en de lijnen worden verzorgd door BBned. Als ik zolees en kijk naar de site van Speedxs lijkt het mij een provider die ongeveer wat betreft service en hulp te vergelijken is met Xs4all. Site ziet er normaal uit ( niet veel tiscali / Versatel achtige pop ups, en schermpjes :) ). Ok, ze vragen 99 euro lidmaatschap en 50 centen voor helpdesk, maar ondanks lidmaatschap zijn ze erg goedkoop, en als alles het goed doet, heb je geen helpdesk nodig :P

Mijn vragen zijn dan ook, hoe is BBned in het algemeen, zijn de lijnen stabiel, en zijn er weining problemen ? 2de vraag is, hoe is de nieuwsgroep van Speedxs. Retentie is niet echt belangrijk, maar is hij een beetje compleet en met hoeveel kb kan je mx dl ?

Laatste vraag is, de modems die geleverd worden zijn, dat USB modems of kan je ook kiezen voor een Ethernet modem ?

Hoor graag van jullie
kheb zelf de extrem 8/1 abbo :)
stabiele lijn alleen een ping van 21, klinkt dom maar andere clanmaten hebben ook bbnet/chello en die hbben ping van 8-10 :/

nieuwsgroepen 1x gebruikt: capped op 512kb ja kb niet KB, maar er zijn geruchten dat er aan gewerkt wordt
modem/router is een copperjet 812-2p, stabiel modem/router en is gewoon ethernet ja :) (moet wel ff een switch aanhangen ;))

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
bbnet is heerlijk stabiel (spreek nu uit ervaring met bbeyond). geen problemen mee gehad. Ook die extra KPN kosten heb je niet bij bbnet wat erg plezierig is.

Verder is KPN niet lief gezien mijn ervaring met hun mobiele netwerk. Ik weet dat t niet zoveel met elkaar te maken heeft, maar dankzij de manier waarop ik behandeld ben gun ik die lui geen eurocent meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:40:
[...]

hey jij zegt dat er geen limiet is.. zegt Speedxs ook mare waarom hebben ze dan in dat lijstje op hun site staan dat je voor iedere EXTRA gb dataverkeer 3,95 euro moe tbetalen :|

Onbeperkt is bij ons echt onbeperkt. De prijs per gb is voor de datatraffic op de hosting.

Met vriendelijke groet,

SpeedXS Support
Dat is anders dan in de Algemene Voorwaarden staat van SpeedXS:
Aanhangsel A: Fair Usage Policy

Voor het gebruik van de SpeedXS diensten geldt een Fair Usage Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die u gebruikt. Dit houdt ook in dat SpeedXS kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer gebruikt dan het gemiddelde voor de betreffende dienst. ... Als, in de opinie van SpeedXS Internet, de klant de bepaling van deze FUP heeft overschreden, behouden wij ons het recht voor uw diensten te blokkeren.
Iets om even op te letten dus/nogmaals navraag naar te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door fjorden op 17-01-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.2 Op de overeenkomst zijn ook de bijzondere voorwaarden met betrekking tot de door de klant gekozen dienst van toepassing. Daar waar de bijzondere voorwaarden niet overeenstemmen met deze voorwaarden, prevaleren de bijzondere voorwaarden.

Let maar niet op, of alles goed lezen.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
In 'goede' tijden is dit natuurlijk niets om je druk over te maken, maar juist als er iets mocht opspelen is het goed om alle afspraken helder en duidelijk schriftelijk vastgelegd te hebben. In dit geval vind ik dat nogal onduidelijk.

Waar zijn deze 'Bijzondere voorwaarden' vastgelegd, kan je me een linkje geven? Ik zie nl. enkel onder specificaties vd. abonnementen genoemd staan dat het dataverkeer per maand onbeperkt is. Zijn dit de 'bijzondere voorwaarden'? Hier wordt niet als zodanig aan gerefereerd bij het aanmelden.
Bij het aanmelden worden de algemene voorwaarden genoemd en verklaar je daarmee akkoord te gaan, deze 'Bijzondere voorwaarden' worden hierbij dan dus niet vastgelegd.

edit:
'onder specificaties vd. abonnementen genoemd staan dat het dataverkeer per maand onbeperkt is' -> Dit zijn idd. de genoemde bijzondere voorwaarden en onderdeel van deze actie dat er geen FUP geldt blijkt uit e-mailcontact met SpeedXS.

[ Voor 18% gewijzigd door fjorden op 18-01-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kep een ruim een jaar ervaring met speedxs met mijn 8/1 lijn, in het begin had ik veel last van spontaan uitval van mijn verbinding en hij was ook niet optimaal. Nadat het vele keren te gemeld hebben werden de lijnen gemeten/gecontroleerd door bbnet en werd het probleem uiteindelijk wel opgelost.
ze zijn bestv aak bezig met onderhoud na 24.00 wat soms wel vervelend kan zijn.
voor de rest vind het een oké provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
mijn leven is zondanig ingedeeld dat ik om 24:00 vaak wel in bed lig of in de kroeg sta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Dat is waarom onderhoud ook meestal snachts gedaan wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leader1000
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 13:05
Furinax schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:54:
bbnet is heerlijk stabiel (spreek nu uit ervaring met bbeyond). geen problemen mee gehad. Ook die extra KPN kosten heb je niet bij bbnet wat erg plezierig is.

Verder is KPN niet lief gezien mijn ervaring met hun mobiele netwerk. Ik weet dat t niet zoveel met elkaar te maken heeft, maar dankzij de manier waarop ik behandeld ben gun ik die lui geen eurocent meer.
Misschien wat dubbel op, maar als ik het goed begrijp, zijn de prijzen per maand die op de site vermeld staan + 99,00 euro lidmaatschap alles wat ik betaal. Er komen dus niet ook nog eens kosten aan de KPN bij?

En nog een vraag: Bij migratie krijg je geen gratis modem. Nu zit ik bij xs4all via KPN, die gebruiken dus een hele andere modem en daarbij is mijn modem zo goed als defect. Weet iemand of dat alleen geldt voor migratie van BBned naar BBned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord 1: Je betaald 1 maal per jaar 99 euro, dat is voor lidmaatschap. Je hoeft niet lid te worden maar dan wordt je abbo ca. 8 euro duurder. En je betaalt niks meer aan KPN maar alles aan SpeedXS.

Antwoord 2: Je krijgt ook geen gratis modem als je een telco2telco hop maakt. In jou geval dus een nieuw modem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Bij een isp -> isp migratie (bbned) krijg je van speedxs een copperjet 816-p2 voor maar 39.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklerx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 16:38
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:18:
Daarentegen hoor ik vaak van andere providers (bv Zonnet) dat ze bij een verlaging van de Abbo kosten niet automatisch de bestaande leden ook deze prijs geven. SPEEDXS doet dit in ieder geval wel.
Het spijt me, maar dit is niet waar. Prijs van Extreme pakket op de site is nu 44,95 en ik betaal nog steeds 49,95. Op hun forum is een discussie hierover en SpeedXS zegt dat dit een voorstel was van BBNed voor alleen nieuwe klanten. Conclusie: nieuwe klanten zijn belangrijker dan bestaande.

Verder redelijk tevreden over SpeedXS. Wel regelmatig wat storingen, nu heb ik al een paar weken disconnects, en support stelde me voor een modem als test op te sturen zodat we in ieder geval dit konden uitsluiten. Dat was op zich wel netjes. Op mijn mailtje waarom ik dat modem niet werkend kreeg heb ik helaas al bijna een week weer geen antwoord gehad (behalve een autoreply dat mijn e-mail ontvangen was). Mijn ervaringen zijn dus wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 11:47
Even over het 'datalimiet' en de kosten die verhaald worden wanneer je regelmatig over het gemiddelde komt....
Een klant van mij heeft ook het Extreem abbo, donwload dag en nacht maar nog nooit iets gehoord dat SpeedXs kosten in rekening bracht!

Downloaden via nieuwsgroepen kan ie nu al een tijd op max 50kbps....zijn bezig met een migratie van van de servers oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madview schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:40::

[...]

hey jij zegt dat er geen limiet is.. zegt Speedxs ook mare waarom hebben ze dan in dat lijstje op hun site staan dat je voor iedere EXTRA gb dataverkeer 3,95 euro moe tbetalen

Met vriendelijke groet,

SpeedXS Support

Dat is anders dan in de Algemene Voorwaarden staat van SpeedXS:

quote:

Aanhangsel A: Fair Usage Policy

Voor het gebruik van de SpeedXS diensten geldt een Fair Usage Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die u gebruikt. Dit houdt ook in dat SpeedXS kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer gebruikt dan het gemiddelde voor de betreffende dienst. ... Als, in de opinie van SpeedXS Internet, de klant de bepaling van deze FUP heeft overschreden, behouden wij ons het recht voor uw diensten te blokkeren.

Iets om even op te letten dus/nogmaals navraag naar te doen.
Van SpeedXS heb ik begrepen dat deze kosten betrekking hebben op de datastroom van/naar je eigen homepage. En heeft dus niks te maken met je eigen download. Dit om tevoorkomen dat er van die verkoop sites geplaats gaan worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:32:
Antwoord 1: Je betaald 1 maal per jaar 99 euro, dat is voor lidmaatschap. Je hoeft niet lid te worden maar dan wordt je abbo ca. 8 euro duurder. En je betaalt niks meer aan KPN maar alles aan SpeedXS.
Ik heb speciaal voor adsl een budgetabo van kpn besteld (€ 9,47) zodat ik via die lijn adsl kan hebben. Is dit bij speedxs niet nodig!?? :? Kan ik dan dat budgetabo weer opzeggen!?

Ik hoor het graag

[ Voor 7% gewijzigd door Jilvoos op 07-02-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd je heb een nummer nodig om aan te vragen, na het jaar kan je theoretishe je lijn opzeggen. Dit moet je echter niet doen omdat KPN 10 euro rekend bij lijn gebruik ( zelfde prijs dus als je abo) tevens ruimt kpn zo nu en dan wel eens de centrale op, en als jij dan geen abo heb trekken ze nog wel eens de stekkers er uit. Niet handeg dus.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe staat het met de newsserver van speedxs ?
weet iemand daar wat van ?

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28

Cybje

First Post!

SpeedXS gebruikt geloof ik Giganews, wat op zich een goede newsprovider is. Maar dat weet ik niet zeker.

Mijn ervaring met SpeedXS tot nu toe:
Accepteren en aansluiten van de lijn gaat zeer snel. Alleen heb ik nog steeds geen modem binnen. Ik kan natuurlijk wel een modem los kopen, maar dat is niet de bedoeling en ik kan nergens een ISDN splitter vinden in de winkels.
Begint nogal irritant te worden, gezien ik al iets van 6 keer heb gebeld en ze telkens zeggen het modem te versturen. Dus ik de volgende dag weer wachten (naar het postkantoor gaan een dag later is lastiger, dus ik wacht er liever gewoon thuis op). Niet binnen natuurlijk. Bel ik weer op, zeggen ze doodleuk dat hij nog niet verstuurd is en dat er weer een ticket voor wordt aangemaakt. Geef dan gewoon aan dat je geen zin hebt me modem te versturen, of doe het gewoon zelf even, in plaats van steeds zinloze tickets aanmaken.

Durf haast nog te wedden dat ik straks die paar dagen die ik zonder internet zit al gewoon betaal.

Edit: krijg ik opeens een telefoontje dat het modem vandaag wordt verstuurd en dus morgen binnen is. En meteen een uitleg over dat ik 'm in mijn situatie nog even op bridge mode moet configureren. Wel netjes van ze dat ze die uitleg nog geven :)

Ik heb er op zich nog wel vertrouwen in overigens, bovenstaande reactie kan wat negatief overkomen. SpeedXS is nog steeds sneller dan me vorige ADSL aanvragen, die altijd 8 weken duurden. Dan hebben ze ook wel tijd zat om een modem opnieuw te sturen ;) Deze aanvraag loopt nu 2-3 weken geloof ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Cybje op 17-02-2005 12:23 ]

Wat ruist er door het struikgewas

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Je zou natuurlijk eens een melding kunnen maken op het speedxs forum, dan krijg je de juiste mensen tenminste te pakken ipv een helpdesk

Verwijderd

Of op IRC jezelf even melden.

• Cybje

Cybje

First Post!

Zie me edit :)

Op IRC kreeg ik te horen dat ik even moest bellen. Forum heb ik idd nog niet geprobeerd.

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:16:
hoe staat het met de newsserver van speedxs ?
weet iemand daar wat van ?
Speedxs maakt gebruikt van giganews. Deze heeft een enorm hoge retentiedatum.. maar het is maar mogelijk om max 60KB/s te halen. Das dus niet per verbinding (kunnen er max 4 tegelijk zijn), maar intotaal.
Ik zit zelf nu nog bij @home, maar zit er erg over te denken om over te stappen op speedxs extreme. Een goeie kameraad heeft extreme ook en haald dag en nacht via speedtest een stabiele verbinding tussen de 750-800KB/s en een upload van 75-80. Hij zit rond de 3KB van de centrale af.
Het enigste punt waarop in nog niet ben overgestapt is de snelheid van de newsserver. Omdat de retentiedatum zo erorm hoog is, staat er onmens veel op de server en duurd het met een snelheid van max 60KB/s erg lang om alleen al de headers te downloaden. Ik heb een aantal dagen hierover een mailtje gestuurd naar speedxs, hier hun antwoord:
Geachte heer -----------,

Binnenkort komt er inderdaad een nieuwe eigen newsserver waarbij de snelheid ook verhoogd zal worden.

Deze zal echter niet onbeperkt qua downloadsnelheid worden.
Dit ziet er dus goed uit :) Zit alleen nog wel een beetje te twijfelen.

ff iets anders. Ik heb gelezen over verschillende adsl modems met verschillende snelheden. Is de standaard modem die je bij speedxs er nog gratis bij krijgt, wel een goeie? Heb namelijk adsl modems gezien die niet eens 1Mbit upload aankan.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ik heb mijn modem dus inderdaad ontvangen ... alleen nu werkt mijn verbinding nog niet. Volgens iemand op IRC was er volgens de centrale geen line, maar me modem geeft wel gewoon een verbinding op 8 mbps. En volgens de status is me lijn al sinds de 11e ofzo opgeleverd. Lekker helder :P

Volgens mij heb ik echt alle pech die er is ofzo ... mag nog steeds inbellen met ISDN nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Mjn migratie was binnen een uurtje of 2 gerealiseerd.
Ben tevens ook zeer te spreken over de verbinding en de service.

[ Voor 7% gewijzigd door kamphuis op 19-02-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybje, dan is er meestal een poort defekt. Hierin treft SpeedXS geen blaam. En zal de desbetreffende netwerk operator er na moeten kijken.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:38
_PoTaToX_ schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:34:
[...]
Speedxs maakt gebruikt van giganews. Deze heeft een enorm hoge retentiedatum.. maar het is maar mogelijk om max 60KB/s te halen.
Dat ligt niet aan GIGANEWS maar aan SpeedsXS, deze kapt duidelijk de snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giganews word standaard bij een SpeedXS account geleverd op 512 kbit. Deze cap is er in samen spraak met SpeedXS opgezet. Dit tot dat de eigen news server draaid. Deze cap ligt dus bij Giganews. Neem niet een losse account want ook deze wordt gecapped. Neem in dergelijk geval een compleet ander news provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
ik mis nog steeds de spamfilter.
echt de enige reden waarom ik nog niet ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furinax schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:43:
ik mis nog steeds de spamfilter.
echt de enige reden waarom ik nog niet ben overgestapt.
die beheer je toch zelf ?
ik laat dat echt niet over aan welke provider dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje, hoe zit het met de datalimiet van speedxs, zelf zeggen ze dat het onbeperkt is. Maar hoe is dat in het praktijk. Echt onbeperkt of niet?
Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11

404error

Page Not Found

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:56:
Een vraagje, hoe zit het met de datalimiet van speedxs, zelf zeggen ze dat het onbeperkt is. Maar hoe is dat in het praktijk. Echt onbeperkt of niet?
Alvast Bedankt.
echt onbeperkt! Ik ben ook een tevreden SpeedXS gebruiker met een 150GB per maand op een 1024/512 abo...

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook speedxs en ben tot op heden zeer tevreden. Ik wacht alleen nog met smart op de uncapped news server die er aan staat te komen. Nu is het nog 512 kbps, wel een giga retentie meer a;s 40 dagen op bin's, maar een beetje meer snelheid mag altijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:24:
[...]

die beheer je toch zelf ?
ik laat dat echt niet over aan welke provider dan ook :)
Denk niet dat jij om de dag naast je pa wil staan om uit te leggen hoe het ook-al-weer werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furinax schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:32:
[...]

Denk niet dat jij om de dag naast je pa wil staan om uit te leggen hoe het ook-al-weer werkt ;)
das waar maar ook daarvoor is wat te vinden
1 firefox ;)
2 foxmail ;)
scheelt je zo veel spyware ;)
maar ik lees wel mee hoe de ervaringen zijn met speed xs ik wacht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Twee weken zonder internet

Hoe zit het hier eigenlijk mee? Wordt er altijd zo met dit soort dingen omgesprongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Furinax schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:38:
Twee weken zonder internet

Hoe zit het hier eigenlijk mee? Wordt er altijd zo met dit soort dingen omgesprongen?
neen,
Ik denk dat de communicative skills van de desbetreffende speedxsgebruiker zeer tekort zijn geschoten.

PFFF typfoutjes ik kan ook niks meer tegenwoordig.
Hebben ze hier op GOT geen forum ter psychische ondersteuning?

[ Voor 15% gewijzigd door kamphuis op 23-03-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Martijn schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:02:
Denk er wel aan dat bij SpeedXS 99 euro 'lidmaatschap' betaald moet worden, anders zijn de abo's een tientje duurder...
Sorry voor de kick ...

Ik heb op de site van SpeedXS gezocht naar die 99 euro, maar kan het nergens vinden. Het enige wat ik kan vinden is dat niet-abonnees 10 euro per maand meer moeten betalen.

Mijn vraag: waar kan ik meer info vinden over dat bewuste abonnement van SpeedXS? :?

(Ik ben aan het overwegen om SpeedXS te nemen, vandaar mijn interesse.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Ik ben nu ook al bijna 2 jaar speedxs gebruiker. Nooit echt te klagen gehad. Maaar ga overstappen naar andere ISP. Wilde weten als bij het opzeggen van speedxs, je email account behouden blijven of als die ook worden afgesloten.

Omdat ik weet van andere ISp's dat je die nog altijd kunt blijven gebruiken. Dus heeft iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Zoals je net ook op irc verteld werd, wordt bij het opzeggen van je verbinding je account ook gelijk verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat die dingen soms open blijven staan gebeurde vroeger nog wel eens, of dat je nog een paar maanden een forward in kan stellen is ook wel netjes.

Maar opgezegd, afgesloten is geen klant meer dus geen diensten. Waarom immers.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:07
bjck schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:10:

Maar opgezegd, afgesloten is geen klant meer dus geen diensten. Waarom immers.
Lijkt mij wel zo vanzelfsprekend.
Opgezegd is opgezegd, tijd genoeg om je nieuwe adres door te geven aangezien het meestal 2 maanden duurt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1