[XP] DVD/CD-/+R/W Brander test [advies nodig]

Pagina: 1
Acties:

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Ik heb hier een dvd combo brander die dvd's en cd's niet meer wil branden met een fout melding na ongeveer 1%, maar dat(het branden opzich) is niet de reden waarom ik dit topic open.

De reden is simpel, opweg naar een gedegen troubleshooting stappen plan kwam ik tot de conclusie dat het testen van de brander in veilige modus niet mogenlijk is, omdat er een aantal kritieke services niet worden mee gestart.

Na een hoop gespeel met msconfig kom ik tot de conclusie dat het verschil tussen veilige modus en mijn uiteindelijke test opstelling maar 5 services bevat, maar daarmee wel de stuurprogramma's geladen worden in het systeem, waardoor je eigenlijk nogsteeds met het vraagstuk zit: "kan dit door drivers komen?"

In MSconfig zet je uit:

Tabblad algemeen: Selectief opstarten -> optie 1, 2 en 4. (3 ='Load system services')
Tabblad Services: Alles uitschakelen (knop) -> hierbij blijven er 2 actief, standaard.
Vervolgens zet je aan:
- Computer Browser
- Logical Disk Manager Administration
- Plug & Play
- Shell Hardware Detection
- Universial Plug & Play Application Host
En herstart je de pc.

Hierna zal het systeem nagenoeg kaal opstarten, met alleen dat wat brood nodig is om een brander vanuit XP zelf te kunnen gebruiken voor een brand test.

Zal ik hiermee 90-100% zekerheid hebben dat als de brander het dan OOK niet doet, deze stuk is? Of heb ik hiermee gewoon een systeem wat feitelijk het zelfde is als de standaard ingestelde bak maar dan een erg geheugen zuinige windows install?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wil je zeker weten dat het niet aan de software configuratie ligt, maar aan de hardware is er eigenlijk maar een echte goede test - en dat is een ander OS installeren (of een geheel nieuwe versie van je huidige OS).

Omdat dat nogal veel werk is, ben je vermoedelijk beter af met bv. Knoppix of een BartPE CD - hiermee zou je misschien kunnen testen ofdat e.e.a. werkt. Werkt het dan nog niet, kan je zo goed als zeker alle software problemen uitsluiten :)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Het idee is dat iemand op afstand en zonder een IT medewerker dat kan testen en dat de schone installatie zover mogenlijk word vermeden... en is er dus niet standaard iemand met een knoppix cd in de buurt... dus zul je er een moeten branden... en dat gaat weer niet, want de dvd/cd brander is juist wat je wil troubleshooten 7(8)7

Andere suggesties?

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Echt niemand anders een andere suggestie? :o

* [NUT] vraagt zich af of hij de heilige graal heeft aangeboort :P

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me vrij lastig om zoiets te kunnen testen zonder iemand te hebben die on-site wat testjes kan uitvoeren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Dat is het dus ook :|

vandaar de omslachtige omweg naar de heilige graal ... :X
Pagina: 1