Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding vervangen: 2 vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een PC van een kennis van mij wil sinds deze ochtend niet meer opstarten. Een vreemd gezoem was het eerste wat me opviel, toen ik ernaar ging kijken.
Ook na het afkoppelen van de voeding (mobo en hardware) en het aansluiten van 230V wederom het gezoem: Conclusie - Voeding defect

Ik heb uit mijn eigen oude computer (pentium2) de voeding gehaald, en de 2 voedingen naast elkaar gezet en ben 2 dingen tegengekomen:

1. De grote connectoren zijn identiek en de voedingen lijken hetzelfde (van buiten..)
2. Op het label verschillen een aantal waarden, die volgen hieronder :
- oude voeding 300W, nieuwe voeding 235W
- oude voeding +5VSB 1,5A, nieuwe voeding +5VSB 0,8A

Het bord waar de oude voeding in zat is een Athlon-bord. Het bord waar de nieuwe voeding uit komt, is een Pentium2-bord.

Nu de vragen:

1. Kan een standaard ATX voeding op een Athlon dan wel een Intel bord geplaatst worden?
2. De belangrijkste: Kan ik hier nu veilig de wisseltruc uitvoeren?

Groetjes,

DefAct

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:41
dat zou gewoon moeten kunnen hoewel jouw voeding (230W) zwakker is dan de oude wat je op het label ziet (1,5 A tegen 0,8 A)

K to the KillaZ

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor het snelle antwoord!

Dus ondanks dat mijn voeding zwakker is, is de kans nihil dat ik iets DefAct maak? 8)7

Grtz

DefAct

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Als je nieuwe voeding zwaar te zwak is (wat meevalt, tenzij je er nog 's 5 hdd's aan hebt hangen) en deze geen beveiliging heeft kan hij door overbelasting te warm worden en doorbranden...

(en dan koop je voor een paar tientjes een nieuwe :))

Edit:
Gewoon doen dus, weinig kans dat er iets kapot gaat...

[ Voor 14% gewijzigd door SA007 op 30-12-2004 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig.

Ik ga het strakjes proberen. Laat het nog wel ff weten! Alvast bedankt.

DefAct

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, geen problemen. PC draait nu alweer een dagje zonder problemen.
Bedankt voor de support!

DefAct
Pagina: 1