Totaal gedesoriënteerd over virusscanners

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik weet niet of ik het moet aanduiden als een psychisch probleem, maar het ziet er wel naar uit. Misschien kunnen jullie mij helpen? Ik zit al ongeveer een paar maanden met het probleem dat ik niet weet welke virusscanner ik moet nemen. Nu zal het eerste wat in jullie gedachten opkomt zijn "kijk dan in het grote virusscan topic". Ik kan jullie geruststellen; dat heb ik gedaan. Ik heb een hele middag uitgetrokken om dat topic door te spitten.

Ik moet zeggen dat dat niet zonder resultaat was; ik heb verschillende trial versies van virusprogramma's geprobeerd. NAV2005, Mcafee 9 virusscan, Kaspersky Antivirus, PC-Cillin, Anti-vir, AVG.

Nu is mijn grote probleem echter dat ik niet tevreden ben met mijn keuze. Als ik een virusprogramma heb geïnstalleerd, dan heb ik na 3 dagen al de neiging om het eraf te halen en een nieuwe er op te smijten. Waarom...? Hoe help ik mezelf hier vanaf? |:(

Ik heb vóór deze "aandoening" een drie/viertal maanden AVG Free gebruikt, maar toen ging ik twijfelen... Allerlei sites bezocht over de beste virusscanner, tests, etc. Als ik een keuze maakte was ik daar niet tevreden mee.

Het lompste van alles is nog wel dat ik nooit virussen heb :S "Waar maak je je dan druk om?"

Is het niet het beste om AVG Free te gebruiken? Dat programma is het snelste van allemaal. Maar het ziet er niet uit... Dus dan ga ik weer twijfelen...

Eigenlijk is het nu een soort final battle tussen Mcafee 9 en AVG Free 7.

Mcafee 9 detecteert naar mijn gevoel alle virussen, en werkt goed met Outlook Express 6, maar het verlangzaamt je pc wél meer dan AVG.

AVG 7 Free is naar mijn gevoel niet 100% virusdicht, maar dat is meer een gevoel. Het werkt niet goed met Outlook Express 6 bij mij, maar je pc blijft supersnel erdoor.

Punt is dus dat ik nooit een virus heb... Ik word gek...

Help de n00b! :?

• kaconst
  • Laatst online: 13-09-2025
kijk, jij wilt dus een virusscanner maar je hebt er niet echt een nodig.
Dan pak je toch gewoon dedie die het minste "schade" aan je systeem berokkent door het te vertragen!

Mocht je me nu nog niet begrepen hebben; ik bedoel dat je gewoon AVG moet pakke,

trouwes, hoe vaak ben je nu bezig met de (lelijke) interface van AVG: niet vaak toch?

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik ben al jaren tevree met AVP van Kasperski... heel af en toe piept hij om bestanden die hij niet vertrouwt.. of knikkert hij besmette attachments weg van mails.. voor de rest is het alsof hij er niet is..

• Atomius
Thanks, maar zoals ik al zei; het gaat tussen Mcafee 9 en AVG 7. Kaconst meent terecht dat AVG mijn pc het minst vertraagd. Maar hoe blijf ik van deze keuze overtuigd?

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

AVG werkt bij mij prima met thunderbird hoor...

Ik vind 't wel lekker dat ie echt automagisch update. Bij Norton had ik daar altijd problemen mee...
En het is lekker 'light'. Norton zag er prachtig uit, maar was wel super-zwaar.

Heb geen ervaring met mcAffee. maar ik ben blij dat ik nu een virusscanner heb die mooi licht is, en waar ik bijna niks aan hoef te doen.

sygate-free firewall erbij en ik ben blij. :D
WizZie- schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:48:
Thanks, maar zoals ik al zei; het gaat tussen Mcafee 9 en AVG 7. Kaconst meent terecht dat AVG mijn pc het minst vertraagd. Maar hoe blijf ik van deze keuze overtuigd?
ik weet niet hoe zwaar Mcafee is (gui e.d.) Maar probeer 'm een tijdje. klilk 'm af en toe open en zie of, en zo ja hoe lang 't duurt. Dan een tijdje met AVG werken :D

Je zegt ook zelf dat je eigenlijk nooi last hebt met virussen. Met AVG bespaar je jezelf dan nog 50(?) euro of zo ook. Kan je weer lekker een avondje van uit dan :)

[ Voor 44% gewijzigd door J2pc op 30-12-2004 12:57 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

kijk, jij wilt dus een virusscanner maar je hebt er niet echt een nodig.
Kijk, er bestaat niet zo iets als "niet echt een virusscanner nodig hebben" als iemand op internet zit (en zonder kun je daar ook over discussieren). Een virusscanner is gewoon een must.

Wellicht is het handig als topicstarter aangeeft wat hem niet beviel aan de scanners. Zelf een overzichtje maken met + en - punten lijkt me dus het beste.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:13:
[...]

Kijk, er bestaat niet zo iets als "niet echt een virusscanner nodig hebben" als iemand op internet zit (en zonder kun je daar ook over discussieren). Een virusscanner is gewoon een must.
Je vergeet een zeer belangrijke toevoeging:

"Een virusscanner is gewoon een must voor Windows gebruikers."

Tsja. Ik denk dat de TS beter twee dingen kan doen:

1) Outlook Express dumpen en vervangen door een echte MUA.
- Dat scheelt al ontzettend veel op het gebied van e-mailvirussen.
- Bovendien houdt OE zich niet aan de standaarden (bijv: signatures worden voorafgegaan door "--" ipv de standaard "-- ", quotes worden vernaggeld, etc). Echte MUAs houden zich wel aan de standaarden.

2) Nadat je OE gedumpt heb voldoen de virusscanners die niet voor OE beveiliging zorgen waarschijnlijk ook en kun je een lichter alternatief gebruiken. (AVG ipv McAfee)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:13:
Ja, dat bestaat wel.

Waarom denk je dat het zolang heeft geduurd voordat er virus scanners voor linux waren? Je kunt ook een systeem preventief beveiligen tegen virussen.

Beveiling begint niet met een virus scanner, daar eindigd het.

Ikzelf update regelmatig mijn virusscanner, maar hij draait niet aangezien dat meer problemen veroorzaakt dan alle virussen die ik tot nu toe op mijn eigen systeem heb gehad (geen). Het enige waarvoor hij nuttig is is het identificeren van virussen op PC's bij andere mensen die mij "emaillen".

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bor

Bor

Nee dat bestaat niet. Dat beveiliging tegen virussen eindigd met een virusscanner is waar. Echter zonder scanner weet je nooit of je besmet bent en zul je het pas merken voordat het veel te laat is. Meten is weten immers. Ik begrijp daarnaast dat TS windows gebruikt als OS dus linux is hier niet aan de orde.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:29:
Ik begrijp daarnaast dat TS windows gebruikt als OS dus linux is hier niet aan de orde.
Ik bedoelde dat als argument. Niet om linux te draaien, maar om te snappen of je nu wel of niet een virus scanner nodig hebt. Want volgens mij is de vraag van de topic starter eigenlijk "heb ik een virus scanner nodig?".

Zoals je zelf wel weet detecteerd geen enkele virus scanner alle malware die op je pc terecht kan komen. Maar meer virus scanners tegelijk is echt vragen om problemen. Tja, als je daar niet gek van wordt dan weet ik het ook niet meer.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bor

Bor

Het antwoord op de vraag van topicstarter is heel makkelijk uit mijn posts te extraheren -> ja, je hebt een virusscanner nodig. De redenen heb ik daarvoor dus al aangegeven :)

Meten is weten :) Dat een virusscanner niet alles stopt is inderdaad waar, maar totaal geen detectie is onacceptabel, zeker op een windows machine. Als men dan bv ook nog eens zaken als Outlook gebruikt etc is de behoefte nog groter.

• Atomius
Goed, heb net een weekje Mcafee 9 geprobeerd, en net AVG 7 Free erop gezet; het verschil is echt héél duidelijk merkbaar. I'll stick to AVG :)
Pagina: 1