Toon posts:

Onderwerp voor contest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey dudes & dudettes,

Wat zouden jullie willen zien als onderwerp voor de volgende tweakers.net foto contest?

Vanwaar de vraag? sja, de vorige keuze is niet echt aangeslagen en dat is jammer.
Misschien dat een topic erover een onderwerp kan "brengen" waar de meerderheid wel blij mee is en waardoor we weer een grote horde deelnemers krijgen.

PS: En nu niet in je archief kijken waar je een mooie foto van hebt en daar een onderwerp uit halen :P

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De mens tijdens sport en spel. Kortom de emotie van de mens tijdens sport of spel. Vreugde pijn verdriet concentratie etc..

PS een voorsprong op de overwinning?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Ik houd altijd wel van de wat minder concrete onderwerpen, waar je als fotograaf dus veel vrijheid hebt in de uitwerking. Daarom vind ik de abstractere onderwerpen vaak ook leuker. Als ik deze maand meegedaan zou hebben, en gewonnen zou hebben (beide is niet het geval :P , al sluit het een het ander ook uit) zou mijn keuze voor onderwerp geweest zijn

- Spreekwoorden, uitdrukkingen en gezegden

(Ik wil graag een koe met schepnetje zien, en weten of de gemiddelde tweaker boter en vis in huis heeft, of dan tenminste eieren en geld. Ook iemand in zeven sloten tegelijk zien staan lijkt me wel wat :+ )

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 12:51 . Reden: Zpelvaudt ]

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02 13:03
Schoenen, want die hebben we allemaal.

Dato DUO synth voor twee

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

emotie !! lijkt me super ik heb er nog 1 van iemand die behoorlijk over de rooie is zijn wel de meest mooie sprekende fotos!

of personen die het niet doorhebben bv die kerel naast je in de file die in zn neus peutert!!!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:55

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik wilde idd ooit voorstellen om de winnaar van de contest ( ik heb natuurlijk geen flauw idee wie dat wordt deze maand O-) ) een drietal onderwerpen te laten voorstellen, waarna de rest kan beslissen welke het wordt. Daarbij kan dan gedacht worden aan een concreet onderwerp (zoals het grasveldje :P) en iets meer abstracts, zoals 'spanning'. En nog iets er tussenin, zoals 'gezichtsbedrog' (dit naar aanleiding van een topic waarin men allerlei foto's maakte met daarin iets van speelgoed dat met het juiste perspectief werd ingebouwd in een echte situatie.

Verder moet je het vooral niet zien alsof het lage aantal inzendingen aan een gebrekkig onderwerp lag. Het is a/ de drukke maand december en b/ is er een alternatieve fotocontest en c/ Bij de vorige contest, waar dan wel een hoge opkomst was, waren een behoorlijk aantal foto's niet specifiek voor de contest geschoten.

Maar het leukste onderwerp is er een die uitdaagt om er speciaal een foto ervoor te maken, maar toch toegankelijk is. Het augustus-thema 'rood en geel' vond ik daarvan wel een leuk onderwerp.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 10:57

wiewatwaar

whatever

Onderwerp: DAT MOOIE DETAIL
Fotografeer een detail van een groter geheel. Of het nou een koplamp van een auto of de toetsen van je keyboard zijn. Het gaat om de mooiste foto...
(Ja, dat lijkt mij leuk en praktisch uitvoerbaar)

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 10:57

wiewatwaar

whatever

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:23:
Hey dudes & dudettes,

Wat zouden jullie willen zien als onderwerp voor de volgende tweakers.net foto contest?

PS: En nu niet in je archief kijken waar je een mooie foto van hebt en daar een onderwerp uit halen :P
Hé, heb je dan al gewonnen? (Wat mij betreft wel, je had de moooiste)

PS: Ik heb overal mooie foto's van :Z

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Verwijderd

Topicstarter
Nee wiewatwaar dat heb ik natuurlijk nog niet. Gaat het ook niet om. Mij viel bij de laatste keuze gewoon op dat er erg veel tegenstand kwam en wie nu ook wint hoop ik dat de meningen in dit topic mee worden genomen om de contest weer wat meer "toegankelijk" te krijgen.

Sofar bevallen mij de Spreekwoorden en Details het meeste in elk geval.

Verwijderd

ik stem voor een wat vager onderwerp
als je als onderwerp iets als "emotie" kiest, krijg je allemaal soortgelijke foto's van boze of droevige mensen

"vergane glorie" lijkt me wel een interessant onderwerp
hiermee kun je alle kanten op
denk bijvoorbeeld aan een vervallen fabrieksruïne, een oude man op een bankje, of voor mij part een kapotte tamagotchi tussen het afval

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 13:54 ]

• Rudedadude

Rudedadude

Ik vind een contest onder de naam 'mooi van lelijkheid' ook wel leuk, daarbij aansluitend bij Harlequin

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Rudedadude schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:24:
Ik wilde idd ooit voorstellen om de winnaar van de contest ( ik heb natuurlijk geen flauw idee wie dat wordt deze maand O-) ) een drietal onderwerpen te laten voorstellen, waarna de rest kan beslissen welke het wordt.
Dat zou ik een verbetering vinden te opzichte van de huidige contest.

Ik heb ook nog een onderwerp-voorstel: godsdienstige gebouwen. Vroeger bepaalden deze gebouwen (lees: kerken, nu ook moskeen e.d.) het aanzicht van de stad, maar hoe staan ze er nu bij? En ook in dit soort gebouwen zijn vaak mooie details te fotograferen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Pinin
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Mooi van lelijkheid en vergane glorie is wel tof _/-\o_
En idd bijv. drie opties met een polletje is een goed idee.

Emotie vind ik persoonlijk vaag, en niet praktisch, wanneer heb ik een fototoestel bij me als iemand kwaad is/ jankt verdrietig o.i.d. (vind hij/zij het dan leuk dat je een foto maakt, en wil hij/zij die ook wel op het internet zien????? lijkt mij niet.
Als iemand vrolijk is is er weinig aan de hand, maar allemaal lachende mensen is ook niet leuk voor een contest.

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 30-12-2004 16:51 ]

www.casarodriguillo.com

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Emotie is zeker niet vaag maar inderdaad wel moeilijk te vinden en vaak niet gewenst. maar kijk eens naar die prijs winnende fotos zijn meestal boordevol emotie helaas vaak oorlog ellende enzo maar die spreken wel.
En vrolijk weinig aan de hand? als je iemand ziet die echt gelukkig is dan straalt dat zeker uit en kan dat een perfecte foto zijn. maar oke het zal waarschijnlijk te weinig fotos opleveren alhoewel kinderen het perfecte emotie foto object kan zijn

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:50:

(Ik wil graag een koe met schepnetje zien, en weten of de gemiddelde tweaker boter en vis in huis heeft, of dan tenminste eieren en geld. Ook iemand in zeven sloten tegelijk zien staan lijkt me wel wat :+ )
Hee das grappig, over die heb ik ook zitten denken... zo van stel dat ik zou winnen (wat met mijn foto niet zo waarschijnlijk is ;) ) dan zou dat mijn onderwerp zijn geworden.

Spreekwoorden dus!! :)

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• Frogmen
  • Niet online
Ik vind het jammer dat de emotie uit de context sport en spel is gehaald want binnen deze context is er a) geen probleem zolang openbaar gebouw/terrein b) mogelijk voor iedereen daar de meeste sportvelden en zalen vrij toegankelijk zijn tijdens wedstrijden.
Spreekwoorden lijkt mij trouwens erg moeilijk uitvoerbaar.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Rudedadude

Rudedadude

Ik denk dat je 'emotie' altijd verder moet toespitsen in emoties als geluk, verdriet, jalouzie, arrogantie, verbazing e.d.

In de combinatie met sport vind ik het al erg moeilijk als ik naar mezelf kijk. Mijn camera is tamelijk ongeschikt voor dat soort dingen aangezien binnen ik te maken krijg met te lange sluitertijden of te hoge isowaarden en buiten, bijvoorbeeld bij voetbal, met een gebrek aan zoom mogelijkheden. Dat wordt dus een moeilijke gezichtsuitdrukking bij een potje Kolonisten onder fel kunstlicht :P

• Pinin
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

MantaMania schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:00:
En vrolijk weinig aan de hand? als je iemand ziet die echt gelukkig is dan straalt dat zeker uit en kan dat een perfecte foto zijn. maar oke het zal waarschijnlijk te weinig fotos opleveren alhoewel kinderen het perfecte emotie foto object kan zijn
Ik bedoel iets anders nl: Dat het dan (bij vrolijk) niet zo'n probleem is om de foto te (mogen) maken en op i-net zet.

www.casarodriguillo.com

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Leuk onderwerp:

"Donker Nederland"

Zeker nu met de donkere maanden valt hier wel iets mee te maken. 'T hoeven natuurlijk geen nachtshots te zijn. het woord 'donker' kan in veel contexten geplaatst worden. 'Donker" kan een sfeer zijn, maar ook het gebrek aan licht etc.

Voor alle duidelijkheid, racistische opmerkingen/foto's zijn niet toegestaan.

Verwijderd

Frogmen schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:23:
Spreekwoorden lijkt mij trouwens erg moeilijk uitvoerbaar.
Lijkt me juist niet... er zijn er zo vreselijk veel dat er altijd wel een paar zijn die je uit kunt voeren. In mijn suggestie heb ik er zelfs al 2 genoemd die je in je 'keukenstudio' gewoon kan maken (eieren en geld, boter en vis... water en wijn?)...
Het is een onderwerp waar ik al een tijdje op heb zitten broeden (en weer een :) ), om op iets te komen wat aan de ene kant lekker ruim is, waar voldoende creativiteit in gelegd kan worden en waarvan ik zelf hard hoop dat mensen er geen passende archieffoto bij hebben liggen :) . Helaas ben ik ook niet zo'n uberfotograaf, dus bij de foto contests eindig ik telkens 2e als ik mee doe :+ .

Vergane glorie vind ik trouwens ook wel een leuk onderwerp. 'Emotie' vind ik daarentegen weer een heel lastige, zeker als dat ook nog gekoppeld moet zijn aan sport...(inspiratie was op te doen bij emotioneric.com, maar die is een beetje weg zie ik nu).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:50:
.... Als ik deze maand meegedaan zou hebben, en gewonnen zou hebben (beide is niet het geval :P , al sluit het een het ander ook uit) zou mijn keuze voor onderwerp geweest zijn

Gaaf!! Lijkt mij iig een super onderwerp :)
Biedt voldoende ruimte voor creativiteit, zowel in de keuze van het spreekwoord / gezegde / uitdrukking als in de uitvoering hiervan. Waarschijnlijk krijg je met zo'n onderwerp dan ook een enorme diversiteit aan foto's, en da's natuurlijk leuk om naar te kijken.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
Iets waar je iets mee kan :P En niet iets vreemds als zelfportret :P Met een analoge SLR is dat iets moeilijker dan met een digitale :P Kans dat je fout zit is wat groter :P

Verder, iets breeds maar niet te breed. Dus spreekwoorden, uitdrukkingen en gezegden is wel vet, want dat moet er nog iets bindends zijn :P

|>

Pagina: 1