Toon posts:

Hoe kan ik mijn ip adres veranderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik dat kan doen? Ik heb een kabelaansluiting bij chello, met 2 computers aan een router hangen. Ik heb chello al gebeld maar ze zeiden dat ik me helemaal opnieuw moest aanmelden ofzo maar dat was mij teveel werk omdat ik weer formulieren enzo moet invullen etc..

Maar is er misschien een andere manier op een nieuw ip te krijgen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom zou je een ander IP willen :? Sta je blacklisted?
En je zou het inderdaad kunnen proberen zoals Chello aangeeft, maar vette kans dat als je niet al te lang offline wilt zijn je gewoon hetzelfde IP krijgt (of je moet dus een paar uur/dagen wachten).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
aleen intern kun jij veranderen,
bij chello valt niks in te stellen,handleiding router

Verwijderd

Waarom zou je dat willen? Hebbie een bannetje opgelopen ofzo?
misschien dat heel vaak ipconfig /release all wil helpen als je een dynamisch ip hebt....

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 08:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Waarom zou je dat willen? IP's worden uitgedeeld door de provider, dus dan moet je daar zijn.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Hmmz, als je een vast IP hebt zoals dat in Nederland wel meer voorkomt, hang je vast aan de gracie van Chello. Als je een andere kabelmodem te pakken weet te krijgen veranderd je IP hoogstwaarschijnlijk ook.

Of naar Belgie verhuizen natuurlijk, dan heb je om de 36 uur een ander IP :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

franssie

Save the albatross

Je kan in de router een ip/renew doen, en anders gewoon modem en router even een uur uitzetten. Soms krijg je een ander, soms niet ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57
XTerm schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:45:
Hmmz, als je een vast IP hebt zoals dat in Nederland wel meer voorkomt, hang je vast aan de gracie van Chello. Als je een andere kabelmodem te pakken weet te krijgen veranderd je IP hoogstwaarschijnlijk ook.

Of naar Belgie verhuizen natuurlijk, dan heb je om de 36 uur een ander IP :)
Alleen als je ADSL hebt, met Telenet vroeger had ik maanden het zelfde ip :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

om een lang verhaal kort te maken: net als in dit 4 maanden oude topic?

Vraagje over Chello-Ip

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

RobIII schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:44:
En je zou het inderdaad kunnen proberen zoals Chello aangeeft, maar vette kans dat als je niet al te lang offline wilt zijn je gewoon hetzelfde IP krijgt (of je moet dus een paar uur/dagen wachten).
Als ie een abo heeft via UPC / Kwello met een DocSys modem (bijv. een Motorola SB4100E) dan kan je je modem en PC uitzetten voor 5,5 uur!!
Dan moet je wel alles opnieuw aanmelden zoals al eerder gezegd is.
Als ie het korter doet loopt ie het risico dat z'n gegevens niet geflushed zijn, en openieuw 5,5 uur plat kan.
Ja, soms lukt het ook na 4,5 uur, maar zoals al gezegd.... risico dat je opnieuw plat moet!
Ik heb dat probleem ooit eens gehad toen ik eerst een router er tussen had zitten en daarna een firewall (waar ik MAC niet kon aanpassen)
heb toen iom UPC deze procedure moeten doorlopen. Leuk nee, maar als ik lig te slapen zal het mij een .... wezen of ie uit staat. Volgende ochtend boeltje weer aangezet, ff opnieuw aanmelden en klaar was ik.
Let op: je moet je kabelmodem wel STROOMLOOS maken!!! dus offline zetten is NIET voldoende!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik zet de modem vanavond wel uit. Reden dat ik een ander ip wil is dat ik banned ben op een gameserver, niet door mij maar op een of andere manier is deze ip die ik nu heb gebanned. Het doet er nu eigelijk niet toe waarom ik een ander ip adres wil :)~

Maar wat versta jullie onder opnieuw aanmelden?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

opnieuw aanmelden = gaan naar http://prov.upc.nl en opnieuw die schermpjes doorlopen. Maar ik betwijfel of je dan een ander adres krijgt...

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23
Je kunt ook gebruik maken van een proxy-server op internet bijvoorbeeld. De gratis zijn retetraag en de betaalde beter.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Mad_Manic schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:15:
Je kunt ook gebruik maken van een proxy-server op internet bijvoorbeeld. De gratis zijn retetraag en de betaalde beter.
Hij's gebanned op een gameserver, dus hij heeft niet zoveel aan een proxy denk ik. ;)

• Vocte
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07-2021
Bergen schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:27:
[...]
Hij's gebanned op een gameserver, dus hij heeft niet zoveel aan een proxy denk ik. ;)
Help hem dan ook niet ;), kan ook niet meer cheaten of lamen :)

Verwijderd

Topicstarter
is niet voor cheaten ofzo, ik zal het ook maar niet uitleggen want jullie geloven het toch niet .

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Dit is nu al zoovaak voorgekomen. Dit kun je doen bij chello je verandert je mac adress voor je entwerkaart of je pakt een adnere netwerkkaart en je gaat door het provisioning systeem en dan krijg je dnek ik wel nieuw op 100%procent zeker benik niet. Maar ik kreeg iig altijd dna een ander ip.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Al geprobeert om contact op te nemen met de beheerders van de betreffende gameserver? Waneer je die op een normale manier benaderd valt er vast wel ergens over te praten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Janoz schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:55:
Al geprobeert om contact op te nemen met de beheerders van de betreffende gameserver? Waneer je die op een normale manier benaderd valt er vast wel ergens over te praten.
Hmm, eigenschuld dikke bult gevalletje lijkt me. Als iedereen van ip kan en mag wisselen zo vaak krijg je als nieuwe gebruiker een IP waar je weinig mee kan op bepaalde diensten en servers. Dus zelf erop gekomen, zorg dan zelf ook dat je eraf komt inderdaad.

Een ISP zou een 'bakje' houden met onbruikbare IP's op deze manier of een aparte afdeling in het de-black-listen van hun IP's van gebruikers moeten gaan inrichten. Je hebt het blijkbaar zelf veroorzaakt en dus ook zelf op de blaren zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 30-12-2004 22:02 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

leuk_he schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:51:
om een lang verhaal kort te maken: net als in dit 4 maanden oude topic?

Vraagje over Chello-Ip
^^ prrrrrrecies
de search is er niet voor niks animuz1 :Y)

mocht het niet lukken daarmee dan zul je toch nog een keer bij Chello moeten aankloppen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.