Toon posts:

Probleem met MS Desktop met Fingerprint Reader en Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heeft de kerstman mij verblijd met een nieuwe desktop set (keyboard/muis) met fingerprint reader van Microsoft.

Kijk hier voor details over het product:
http://www.microsoft.com/...oductdetails.aspx?pid=034

Echter, na het slechts 10 minuten in gebruik hebben, kwam ik tot de conclusie dat de website login functie niet werkt in mozilla firefox 1.0 terwijl deze uitstekend werkt in IE (uiteraard).

Na lang googlen niets anders gevonden dan een bevestiging van het probleem en vele reacties van mensen die het product om deze reden hadden teruggebracht.

Ook de microsoft website leverde niets op, op het product wordt ook nergens vermeld dat het alleen met IE zou functioneren, wat dus wel het geval is.

In Firefox wordt mijn fingerafdruk wel herkend, en wordt ook de software geladen, ik kan dan netjes mijn loginnaam en wachtwoord voor een bepaalde site opgeven, maar dan worden die gegevens vervolgens niet opgeslagen, zodat als ik de volgende keer op die website kom en mijn vinger op de scanner leg, ik weer mijn loginnaam en wachtwoord moet invullen, wat het gebruik van het apparaat dus volledig overbodig maakt. Tevens zit er in de bijgeleverde software een mogelijkheid om websites aan een zogeheten 'quicklist' toe te voegen, deze functie is disabled in firefox.

Mijn vraag is dan ook eigenlijk of iemand hetzelfde probleem heeft ondervonden of dat er misschien een workaround voor is. Zelf heb ik het nergens kunnen vinden, maar is het bekend of microsoft hiervoor nog een software update gaat uitbrengen? Of drijft er ergens op het web een aangepaste versie van de software rond, die wel gewoon met firefox werkt?

Nu is het slechts een leuk product om mee in te loggen op mijn pc, maar verder ook niet. En ik was zeker niet van plan hierdoor IE te gaan gebruiken, ik zal het product eerder terugbrengen. Alle suggesties zijn welkom!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Ook de microsoft website leverde niets op, op het product wordt ook nergens vermeld dat het alleen met IE zou functioneren, wat dus wel het geval is.
Bij system requirements staat toch echt IE 6 vermeld als required...

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
excuses voor de onduidelijkheid, ik bedoelde dat op het product zelf het nergens vermeld wordt, en dat ik op de website niets heb kunnen vinden over het feit dat het niet werkt met firefox...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34

breinonline

Are you afraid to be known?

De fingerprint functie werkt inderdaad alleen met IE samen. Ik denk niet dat er een workaround voor is, maar misschien weet iemand iets te verzinnen. Heb je alle opties wat betreft accepteren van cookies e.d. in FF nagelopen om uit te sluiten dat het probleem daardoor wordt veroorzaakt?
offtopic:
Zowieso vormt het dus een waardeloze beveiliging. Hoewel je er aparte hardware voor gebruikt, is de boel dus eigenlijk softwarematig beveiligd en nog slecht ook, zeker als het niet met alle programma's kan samenwerken 8)7

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
heb alles nagelopen, heleboel verschillende instellingen geprobeerd, zonder succes.

Ook op het forum van firefox is geen oplossing te vinden.

Ik heb ook nog even met microsoft gebeld en het probleem voorgelegd, daar waren ze er niet van op de hoogte, maar mij werd aangeraden om ook eens op de mozilla site te kijken (leverde dus niets op), en anders te hopen dat er een update uitkomt van de drivers ofzo...

'Grappig' toch dat het ding prima werkt met alle verschillende non MS software waar je een wachtwoord moet invoeren (FTP programma's, email clients, etc etc), behalve met alle non MS browsers (getest met netscape, opera 7 en firefox)....

ik ga dus nog maar eventjes wachten, en anders maar terugbrengen ofzo... naar het schijnt zijn er ook losse vingerafdruk lezers van hetzelfde bedrijf als waar MS ze vandaan haalt die wel gewoon met alle software functioneren... leve MS

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:51
Dan is het dus waarschijnlijk mogelijk om de software te gebruiken die ook wordt gebruikt bij die andere readers. Dus misschien even googlen en downloaden...?
Pagina: 1