Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sharp gx 10 scherm, opties?

Pagina: 1
Acties:

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17
hoi ik heb hier mn oude telefoon liggen en zag dat er met nokia 1 kleurenschermpjes al wat was gedaan.
nou vroeg ik me af wat ik eventueel met dit schermpje zou kunnen doen, waarop aansluiten, hoe, hoe makkelijk of moeilijk, hoe goedkoop of duur, etc. gezien ik een aardige technie noob ben dacht ik, ik vraag het eerst ff hier aan mensen die wat meer weten... een tweede optie zou de camera kunnen zijn, maar ik zou eerst willen weten of er wat met de screen kan.

hier wat plaatjes/specs her en der van de search:

de specs volgens http://www.sharp-mobile.com/ : Display: 120x160 dot, 65,536 colour display TFT (Thin Film Transistor) colour LCD.
en hier nog wat meer specs: http://www.mobile-review.com/review/sharp-gx10-en.shtml

Afbeeldingslocatie: http://www.pietervanleeuwen.nl/gsm/gsm3.jpg

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
lcd: weinig kans, heb je de faq al gelezen? je kan custom-made controllers niet zomaar zelf aansturen.
camera: weet ik niet, beetje zinloos voor 2 tientjes heb je een webcam die hetzelfde kan

ik zou zowieso die telefoon niet slopen

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Je wilt dus een schermpje uit je sharp gsm in je Nokia gsm plaatsen? En je kent niets van elekto. Laat het dan maar.
Op deze schermen zijn de controllers meestal ingebakken en deze verschillen toch wel wat van merk tot merk. Je zou eens op www.telecomtelecom.nl kunnen zien of ze geen onderdelen verkopen voor je gsm.

Maar inbouwen van een ander toestel, nop

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ga er maar vanuit van niet. Het is meestal echt een rotklus om de precieze specs van die dingen te krijgen (ze zijn meestal custom made voor die telefoons) en als je dat al lukt, moet je maar net toevallig een interface hebben waar je het ding aan kan hangen. Anyway, als je het wilt proberen zul je dus als eerste de datasheets ervan moeten vinden.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
jvvv schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:16:
Je wilt dus een schermpje uit je sharp gsm in je Nokia gsm plaatsen?
nee, dat zegt hij toch niet, hij zegt dat hij al ergens heeft gezien dat ze een nokia kleurenscherm hadden aangesloten op een computer, en dat hij dat zelf ook wou doen met zijn sharp scherm

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35
Ik zou die telefoon echt niet slopen, dat ding is nog redelijk nieuw (in ieder geval nieuwe dan mijn t230 :+ )

aanrader verkoop op marktplaats en koop van het geld een grafisch lcdtje :Y)

Verwijderd

Tenzij je de pinout van de LCD ergens kan bemachtigen en deze een ingebakken controller heeft zoals nokia of sony ericsson schermpjes kan je weinig of niks met dat ding doen (en dan nog... kleurendisplay zal volgens mij wel wat processorkracht vragen, of allicht een deftige timing die je moeilijk uit je pc kan trekken).
Moest je pinouts vinden kan je altijd nog is proberen... zitten hier heus wel wat gasten die weten waar ze mee bezig zijn _/-\o_
Pagina: 1