[printer] Drukt niet af

Pagina: 1
Acties:

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 01:51
Twee maanden geleden ofzo kocht mijn neefje een nieuwe USB muis voor de computer van mn tante. Aangezien dit een verouderde computer is, hadden zij dus nog geen USB. Dus ik daar heen met een verloopje van USB naar ps2. Dit werkte niet. Toen maar een verloopje van USB naar PS2 en van PS2 naar serial. Dit werkte uiteraard ook niet. Ik ben toen echt uren bezig geweest om het aan de praat te krijgen, maar het lukte niet. Uiteindelijk heb ik gezegd dat het niet kon en hebben ze de muis terug gebracht. Probleem was vervolgens dat het geluid het niet meer deed.

Er zat niks anders op dan windows opnieuw te installeren. Ik heb o.a. hier gezocht met mensen die hetzelfde probleem hadden (geluidskaart was wel prima geinstalleerd, maar kon hem niet selecteren bij sounds).

Goed, computer dus opnieuw geinstalleerd. Omdat er windows ME op stond en ik deze niet meer had, heb ik er win 98 SE opgezet. Geluid deed het direct, muis (serial) deed het, prima.

Beld mn tante later op dat de printer het niet doet. Vergeten te installeren. Ik weer daar heen, printer installeren bla bla bla maar zonder succes. Na uren lang de printerport te hebben verwijderd, opnieuw installeren, printers toevoegen en testen nog geen succes. Toen heb ik de printer van mijn oom die precies dezelfde printer heeft opgehaald en deze er op gezet, met een andere kabel. Deze doet het ook niet. Wat ie overigens wel doet als je gaat printen, is wat lawaai maken en een x aantal seconden papier door draaien...maar hij pakt geen nieuw papier. Als ik er zelf papier in "forceer" (omdat de wieltjes het papier niet raken...dus misschien dat ie gewoon oud papier wilt door draaien) dan doet ie ook niks en draaid het papier er dus gewoon uit. De printerkop beweegt verder ook niet, het is puur de wieltjes die het papier door draaien en het geheel waar de wieltjes in zitten dat beweegt.

Enkele gegevens: AMD k6-2 350 mhz, 64 mb ram, Asus p5b, Windows 98 SE.
De printer is een HP Deskjet 550c, die via de printerpoort (lpt1) is aangesloten.

Ik heb dus al:

- windows opnieuw geinstalleerd... is net een nieuwe install dus ja
- andere printer geprobeerd
- andere kabel geprobeerd
- in de bios werkelijk alle instellingen geprobeerd, dwz, epp, ecp, ecp+epp, normal. Het bijhorende getal (1,2,3) ook alle 3 (+disabled) geprobeerd.

Ik heb toen met dat probleem met de muis een nieuwe (officiele) bios er op gezet. Dit hielp niet. Ik heb ook geprobeerd de oude bios weer terug te zetten, maar dat had ook geen effect op de printer.

Heeft iemand nog ideeen wat ik kan doen :?
Die printer van mn oom + kabel is sowieso 100% goed aangezien die bij mn oom wel werkt. Kan het zijn dat de printerpoort definitief de geest heeft gegeven? (toeval:?)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• FireFoz
*kickje*

• FireFoz
helemaal niemand :?

• breinonline
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Je problemen zouden allemaal door een rot moederbord veroorzaakt kunnen zijn. Het kan zijn dat de paralelle poort het inderdaad helemaal begeven heeft. De meeste gebruikelijk BIOS instelling is ECP, 3.

Wat je nog kan proberen is alle niet direct noodzakelijke kaarten uit de pc halen en kaal opstarten, Windows installeren, printer proberen te installeren en vervolgens de PCI kaarten één voor één.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Misschien dat je printer port kapot is? Een test programmatje zoals dit is dan misschien handig. Als je zelf handig bent kan je ook een test plug maken.

edit:
Hier is nog een handige pagina. Je kan ook [google=lpt port test].

[ Voor 28% gewijzigd door JoetjeF op 05-01-2005 13:24 ]