Toon posts:

Firefox geeft mijn site van school niet weer!

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben sinds kort (een dag of drie) overgeschakeld op firefox als browser voor mijn internet. Nu moet ik vaak mijn site (http://bb.arteveldehs.be) van school bezoeken. De allereerste keer dat ik Firefox starte ging dit perfect. Maar nu ben ik drie dagen verder en hij wil de site niet meer weergeven. Ik zeg idd weergeven, want daar lijkt het op, er komt gewoon een wit venster tevoorschijn (dus een volledig blanco pagina) met onderaan in de statusbalk klaar.

Ik ben zelf eerst al gaan kijken of het probleem niet aan de site zelf lag, maar met iexplore kan ik deze site perfect zien.

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit oplossen, want het ging ervoor en ik heb nog niets aan de instellingen of dergelijke verandert in firefox zelf, dus alles staat zoals bij de standaard instalatie.

Ik heb win xp prof, met alle updates, alsook sp2

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien eens je cache leeggooien of een Ctrl - F5 doen?

Verwijderd

Hier werkt de site in ieder geval perfect onder firefox. Probeer firefox een keer te resetten door het te verwijderern in je Documents and Settings --> Application Data

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die doet het hier prima hoor.

- Heb je de site geblocked in bv adblock oid?
- Heb je al een reinstall van firefox geprobeert?
- Wat zie je in de source van de pagina?
- Gebruik je een proxy server en staan deze instellingen niet goed in firefox?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
ctrl F5 heeft idd effect, hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik dit nietmeer moet doen. En wat is de functie van ctrl F5

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:20:
ctrl F5 heeft idd effect, hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik dit nietmeer moet doen. En wat is de functie van ctrl F5
Een harde refresh zonder gebruik te maken van je cache. Je kunt je chache even legen, maar ook gewoon even kijken of het probleem nu niet permanent opgelsot is.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kennelijk heb je in de tussentijd iets aan de website veranderd (CSS ofzo?) en dan is Firefox een deel van de oude bestanden gaan gebruiken, waardoor de output wordt verkracht :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, even voor de duidelijkheid ik beheer die site niet zelf.

Ik heb de map application data verwijdert (ben nu wel al mijn bladwijzers kwijt, mss een tip als je nog eens die raad aan iemand geeft van dat erbij te zeggen)

Na het verwijderen van die map ging het om de site te openen, maar daarna deed ie weer net hetzelfde, dit moet toch op te lossen zijn, niet?

• G F0rce 1
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:26:
Ok, even voor de duidelijkheid ik beheer die site niet zelf.

Ik heb de map application data verwijdert (ben nu wel al mijn bladwijzers kwijt, mss een tip als je nog eens die raad aan iemand geeft van dat erbij te zeggen)

Na het verwijderen van die map ging het om de site te openen, maar daarna deed ie weer net hetzelfde, dit moet toch op te lossen zijn, niet?
Kijk is bij Tools->Options->Privacy->Cache en leeg die eens. Dat zou het gewoon op moeten lossen, het lijkt me iets overdreven om je hele app data weg te gooien, maar dat is nu te laat gok ik :) .

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:26:
:o :o :o Je moest IN de map Application Data iets verwijderen, niet de map zelf 8)7 Verder nog best een bull-oplossing IMO, aangezien je dan je complete profiel kwijt bent enzo.. Firefox heeft toch ook wel een knopje "Leeg cache" in zn Setup? :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat lost het niet op hoor ;(
Het cash leeg maken heeft niet hetzelfde effect als de volledige map verwijderen

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 10:31 ]

• G F0rce 1
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:31:
Dat lost het niet op hoor ;(
Het cash leeg maken heeft niet hetzelfde effect als de volledige map verwijderen
Als je de cache leegt komt de pagina daarna zonder control + F5 nog niet goed inbeeld? Even tussendoor, misschien lees ik er om heen maar ik zie het niet, gebruik je de laatste versie van Firefox? Zo niet dan zou ik even updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wat je wil zeggen, maar Ctrl F5 doet bij mij niet hetzelfde als nadat ik de cache heb geleegd.

Ik heb de versie nog maar drie dagen geleden gedownload, dus ik veronderstel van wel...

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik ervaar hetzelfde als TS, erg vreemd. Eerste keer ging laadde site prima maar nu blijft alles leeg. :? (firefox 1.0 / winxp sp2)

Verwijderd

Wat je ook kan proberen is gewoon wanneer je de site intikt in de adresbalk 2X op Go klikken. Dan gebruikt hij ook de cache niet. Je kan dit wel waarschijnlijk niet instellen voor je favorieten.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
kevin schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:57:
Ik ervaar hetzelfde als TS, erg vreemd. Eerste keer ging laadde site prima maar nu blijft alles leeg. :? (firefox 1.0 / winxp sp2)
Hier ook maar als je even dit doet werkt hij weer wel:

Tools > Options > Privacy > Clear All

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:00:
Wat je ook kan proberen is gewoon wanneer je de site intikt in de adresbalk 2X op Go klikken. Dan gebruikt hij ook de cache niet. Je kan dit wel waarschijnlijk niet instellen voor je favorieten.
Nu werkt ie wel weer, goeie tip! Vreemd dat ctrl-f5 dan niet werkt..

Verwijderd

Het is een Black Board page. Heb er ook problemen mee in FireFox en zelfs in Opera sinds de nieuwste versie van BB (v6) draait op de Toledo (=site van de KULeuven). Ik zie dat je ze ook draait. Enige kans dat die page geupdate is van versie 5.nogwat naar versie 6 afgelopen dagen?

Enige oplossing die ik heb is IE gebruiken voor Toledo :(

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Ik heb alleen problemen met de nederlandstalige versie van firefox 1.0 bij 2 mensen waar ik m ge-instaleerd heb deed FF het eerst wel goed, en na 1 dag niet meer (totaal geen verbinding met internet) terwijl IE in dat geval nog wel gewoon werkte.

Zelf werk ik al vanaf de release met de engelstalige versie, en deze heet tot nu toe nog geen problemen gegeven.

Ik weet dat er mensen die meehelpen met het mozilla project actief zijn op GOT, maar ik heb geen idee wie, mischien dat die hier al van weten, anders zal ik t wel via de officiele kanalen doen, maar als t zo kan dan is de route wat korter en is de feedback wat makkelijker.

ride on

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

dikiedik schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:50:
Ik heb alleen problemen met de nederlandstalige versie van firefox 1.0 bij 2 mensen waar ik m ge-instaleerd heb deed FF het eerst wel goed, en na 1 dag niet meer (totaal geen verbinding met internet) terwijl IE in dat geval nog wel gewoon werkte.

Zelf werk ik al vanaf de release met de engelstalige versie, en deze heet tot nu toe nog geen problemen gegeven.

Ik weet dat er mensen die meehelpen met het mozilla project actief zijn op GOT, maar ik heb geen idee wie, mischien dat die hier al van weten, anders zal ik t wel via de officiele kanalen doen, maar als t zo kan dan is de route wat korter en is de feedback wat makkelijker.
Ik kan me niet voorstellen dat dit een probleem is met de Nederlandse versie, deze wordt namelijk op precies dezelfde manier gemaakt als de Engelse en ik heb er ook geen problemen mee..

Als Firefox toen niet meer werkte moet het misschien in instellingen van een firewall oid gezocht worden (of moet cache gelegd worden).

* Unverter is trouwens redelijk betrokken bij Mozilla (in Nederland) met vertalen etc., dus ik wil je wel helpen als dat nodig is..

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Ik ga zometeen (na het eten) ff langs bij m'n vader, die belde me vanmiddag in paniek op dat FF geen verbinding kreeg met internet (was de tweede al in 24 uur).
Ik zal dan eerst proberen het probleem te reproduceren/oplossen voordat ik me weer meld, iig bedankt voor de supersnelle reactie, I'll keep you posted.

ride on

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik kan het probleem ook reproduceren. Het probleem ligt in ieder geval niet aan het al dan niet Nederlandstalig zijn; ik gebruik namelijk de Engelse versie.

Ik krijg geen broncode van de server op een of andere manier

edit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
GET / HTTP/1.1
Host: bb.arteveldehs.be
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041125 Firefox/1.0
Accept: text/xml,application/xml,application/xhtml+xml,text/html;q=0.9,text/plain;q=0.8,image/png,*/*;q=0.5
Accept-Language: en-us,en;q=0.5
Accept-Encoding: gzip,deflate
Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Keep-Alive: 300
Connection: keep-alive
Referer: [TOPIC=992597///][NOHTML]Firefox geeft mijn site van school niet weer![/NOHTML][/TOPIC]
If-None-Match: "e4ebdb8072e6c31:144f"
Cache-Control: max-age=0

HTTP/1.x 200 OK
Server: Microsoft-IIS/5.0, Microsoft-IIS/5.0, Microsoft-IIS/5.0
Date: Thu, 30 Dec 2004 16:48:18 GMT, Thu, 30 Dec 2004 16:48:18 GMT, Thu, 30 Dec 2004 16:48:18 GMT
Set-Cookie: session_id=@@705853de0e3ef3d0fb599ee9b68143d6; path=/;
HTTP/1.1: 200 OK, 304 Not Modified
X-Blackboard-product: Blackboard Learning System TM (Release 6) 6.0.11.74
Cache-Control: no-cache
Content-Location: http://bb.arteveldehs.be/index.html
Etag: "e4ebdb8072e6c31:144f"
Content-Length: 0
Het ligt aan de server; maar hier gaat iets niet helemaal goed (zie ook de Content-length in de response)?

[ Voor 82% gewijzigd door Spider.007 op 30-12-2004 17:28 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Zelfde problemen hier met blackboard... de 'digitale leeromgeving' is blijkbaar niet zo digitaal als het zich voordoet :)

(Universiteit Nijmegen)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 14:48

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kun je niet gewoon direct naar http://bb.arteveldehs.be/webapps/login gaan?
Bij mij op school wordt ook blackboard gebruikt en dan ga ik direct naar de inlogpagina omdat ik anders ook wel es wat problemen heb vandaar.

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
maar ik op mijn beurt weer wel, en ik heb ook engelse versie (zowel OS als browser)

trouwens kan je even deze site proberen
http://blackboard.windesheim.nl
die is van mijn school, maar daar draait hetzelfde systeem op (ook zelfde versie)

alleen kan ik me niet voorstellen (hoopt, gaat nog ff checken) dat ze bij mij op school IIS draaien
edit:
Apache Tomcat/4.1.27 <-- verstandig ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BasieP op 30-12-2004 17:31 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het probleem is zo te zien dat de webserver een 200 OK geeft met een 0-Content Length in plaats van een 302 Not Modified zodra FireFox een If-Modified-Since meegeeft :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Bij mij met FF krijg ik het eerste keer wel goed 2de keer leeg. met opera weer eerste keer goed 2de keer vraagt opera waar ik het wil opslaan 8)7

Met Konqueror geen probleem, dus Konqueror is de beste :P

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Het was in het geval van m'n pa dus de firewall (norton) die roet in het eten gooide,
wat ik bijzonder vreemd vind daar ik gisteren FF al gewoon "permit all" clearance heb gegeven, deze was nu automagish in "block all" omgezet ??????

Schiet mij maar in een kapotje (zal wel weer eenofander microsoft grapje wezen) (ff afwachten) !!!

ride on

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

dikiedik schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:31:
Het was in het geval van m'n pa dus de firewall (norton) die roet in het eten gooide,
wat ik bijzonder vreemd vind daar ik gisteren FF al gewoon "permit all" clearance heb gegeven, deze was nu automagish in "block all" omgezet ??????

Schiet mij maar in een kapotje (zal wel weer eenofander microsoft grapje wezen) (ff afwachten) !!!
Zie ook mijn eerdere post http://gathering.tweakers...message/22461507#22461507; het probleem ligt aan de webserver die een foute response geeft op een if-modified-since. Heeft niets met Microsoft te maken dus :)

---

• iets
  • Laatst online: 22-08 21:01
Hier heeft blackboard van mijn school ook last van, bb.avans.nl.

Het is bij ons op te lossen door dircet naar https://bb.avans.nl/webapps/portal/frameset.jsp te gaan ipv. bb.avans.nl.

Onder IE wil hij het ook nog wel eens niet doen trouwens :{.

tvw

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
Spider.007 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:57:
[...]

Zie ook mijn eerdere post http://gathering.tweakers...message/22461507#22461507; het probleem ligt aan de webserver die een foute response geeft op een if-modified-since. Heeft niets met Microsoft te maken dus :)
mja daargelaten dan dat IIS van MS is, en volgens mij zou het dan aan IIS liggen, wij hebben BB draaien op Apache server (bij ons op school dan) en daar heb ik nooit probs gehoord (en toch wel het grootste aantal van de klas gebruikt FF, en somige ook opera)

trouwens krijg ik ook geen errors hoor als ik hier met FF of IE naar de site van de TS ga. terwijl als het een Serverside error is er geen onderscheid zou moeten zijn tussen jouw en mij, dus zouden we heb dan (mits zelfde browser / OS , etc.) ook dezelfde error moeten krijgen.
ik heb met IE 6 en FF 1.0 geprobeerd met XP prof SP1 en win2k SP4 en win2k SP3 en krijg nergens een error (ook niet na meerdere keren F5 ofzo)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

BasieP schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:20:
[...]

mja daargelaten dan dat IIS van MS is, en volgens mij zou het dan aan IIS liggen, wij hebben BB draaien op Apache server (bij ons op school dan) en daar heb ik nooit probs gehoord (en toch wel het grootste aantal van de klas gebruikt FF, en somige ook opera)
Het zou inderdaad goed kunnen dat het aan IIS ligt; wat inderdaad een Microsoft product is
trouwens krijg ik ook geen errors hoor als ik hier met FF of IE naar de site van de TS ga. terwijl als het een Serverside error is er geen onderscheid zou moeten zijn tussen jouw en mij, dus zouden we heb dan (mits zelfde browser / OS , etc.) ook dezelfde error moeten krijgen.
Heb je gekeken welke headers verstuurd en ontvangen worden? Ik ben benieuwt wat dan precies het verschil zal zijn tussen onze twee browsers :)
ik heb met IE 6 en FF 1.0 geprobeerd met XP prof SP1 en win2k SP4 en win2k SP3 en krijg nergens een error (ook niet na meerdere keren F5 ofzo)
Installeer LiveHTTPHeaders en laat even horen wat request en response zijn bij een (forced) reload; en een cached reload? :)

---

Pagina: 1