Mappen automatisch verplaatsen hernoemen

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16
Bij ons bedrijf, gaan we over van Novell naar citrix.
We hebben 4 vestigingen. Elke vestiging heeft een eigen dossier schijf
Dossiers worden aangeduid met 4 numerieke cijfers,
Nu we overgaan naar citrix worden dossiermappen aangeduid met 6 numerijke cijfers

Voor elke vestiging komen er 2 cijfers voor de oorspronkelijke doissier nummering, namelijk:

11 --> Vestiging 1
21 --> Vestiging 2
31 --> Vestiging 3
41 --> Vestiging 4

Deze dossier worden ook verdeeld over nog op te geven schijven op de server, ook zou ik graag willen dat hier rekening mee gehouden wordt.

De nieuwe dossiermap wordt dus 410023 waar hij vroeger 0023 was bijv.
Nu wil ik dit als een geautomatiseerd proces laten gebeuren door middel van een script of programma, HANDMATIG is GEEN optie. Aangezien we meer als 600.000 documenten in submappen van submappen van submappen in hoofdmappen <-- (deze moeten dus hernoemd worden) moeten verplaatsen!!!

Alvast bedankt. _/-\o_

discogs

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Kan je niet gewoon een batch (.bat) bestandje maken die dat voor je doet!? Overigens kan je ook nog werken met VBA o.i.d. Zelf heb ik zoiets ooit gedaan in combinatie met Excel.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16
Nou als het met batch zou kunnen graag, maar ik ben een n00b op dat gebied!

En heb me al eens verdiept in batch bestanden maken, ik snap de opzet, maar de commando's die ik overigens in een lijstje bewaar ergens hier.. kan ik wel begrijpen, echter de volgorde en aanduiding van dos commandos's, kweet niet waar ik moet beginnen!

discogs

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als ik jou was zou ik het ook doen met VB Script. Zoek maar eens op Google naar VB Script renaming folders en je vindt redelijk wat resultaten die je uitleggen hoe je folders kan hernoemen.

Verwijderd

Wat je kunt doen is het volgende :

1-) download Total Commander 6.03a www.ghisler.com (shareware)

2-) Ga op een map staan die je wilt hernoemen, dus de hoofdmap

3-) Je wilt alle files in de hoofdmap en alle submappen hernoemen, ga naar zo'n directory en doe het volgende CTRL+B
Alle files worden nu in een lijstje neergezet, je kunt nu alles selecteren > HOME (ga je naar je top) vervolgens SHIFT+END > Je selecteerd nu alle files

4-) Ga nu naar Files > MultiRename Tool > en hier kun je gewoon b.v 41 toevoegen voor [N] zeg maar. Je zult zien dat alle files dan een 41 voor het bestandsnaam krijgen.

probeer het maar eens

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 10:52 ]