kattenogen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Heeft iemand een tip hoe je een goeie foto van je kat kan maken als ie flitst en je hebt geen aparte flits alleen die op de camera?
Want die ogen geven altijd licht of fotos.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Je kunt de flits bijvoorbeeld afschermen met een wit vel papier.
Zo kun je hem naar het plafond of een muur richten.

Who is John Galt?

• MantaMania
heb ik dan niet teweinig licht op het onderwerp? of moet ik dan gewoon "overbelichten"

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 19:21
photoshop kan ook

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Je flits zal proberen net zoveel licht af te geven om de foto goed te belichten. Hij kapt de flits namelijk af als ie vindt dar er genoeg licht is afgegeven.

Als je standaard flitsje krachtig genoeg is, zou ie wel door papier heen moeten kunnen flitsen om een goed resultaat te krijgen.

Gadgets FTW!

• MantaMania
ja? kan je dan de ogen weer goed realistisch krijgen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:57
Probeer niet te flitsen, of zoals justmental zegt, het flitslicht afleiden naar het plafond ofzo, zodat het terugvalt naar beneden ipv met een gericht licht te werken.

https://fgheysels.github.io/

• MantaMania
oke bedankt nou ik ga het allemaal eens uitproberen, rode ogen lukt wel aardig maar kattenogen zijn heel anders he die refecteren het licht rode ogen niet. maar ik hoop dat het lukt.
ik zal eventuele resultaten wel posten

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb er toevallig een paar maanden geleden een gemaakt. Niet speciaal een macro, maar een gecropte versie die uit m'n Canon S50 ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.prinshendrikkade.com/images/IMG_1574.jpg

• MantaMania
netjes hoor maar die was zonder flits neem ik aan!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Ja, klopt, onder flits, maar wou hem toch even delen ;)

Het enige wat je er echt aan kan doen is om de flits niet recht in de ogen te laten schijnen of de ogen van de kat niet recht van voren te nemen. Als iemand anders iets beters weet dan hoor ik het graag ;)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

MantaMania: Ik zal wel een zeikerd zijn hoor, maar niet voor elke vraag hoef je een nieuwe thread te openen lijkt mij? Weet je wat je doet, open een thread waar je je vragen in kwijt kunt! Iets als "[DSLR] Allerlei (basis) vragen", daarin kan je telkens je vraag plaatsen en kunnen de mensen die een antwoord hebben telkens weer reageren.

Een kleine tip voor je dat gaat doen: Leer google te gebruiken! Ik had binnen 20 seconden precies de uitleg op de vraag die jij zoekt, kwestie van drie woordjes intikken, search rammen, 2e linkje pakken en klaar:

Google search phrase: "photography flash cat"

2e Hit lijkt super:
http://hairballs.com/cat-.../cat-photography-tips.htm
Red Eye (for cats it's "Green Eye" unless they have blue eyes) It is caused by the intense light from a flash close to the camera lens reflecting back from the eye: Much like when you take a flash picture directly into a mirror or glass window. If your flash can be removed from the camera, move the flash to the side or high above the camera and slightly at an angle. Bounce flash will also give great results for cat photography resulting in that soft lighting that enhances a cuddly cat or kitten with out the 'red eye' reflection. Taking your shot from an angle, or waiting until your cats head is slightly turned will also do the job.
Eigenlijk hetzelfde als voor mensen dus: Het retina reflecteert licht, door je flitser verder uit de lensas te halen verklein je de kans op lichtgevende/rode ogen...

[ Voor 24% gewijzigd door Floor-is op 30-12-2004 12:48 ]

Bericht hierboven

• MantaMania
nee floris je bent geen zeikerd tenminste deze keer niet ;)

en ik had op google gezocht met die woorden alleen in het nederlands ;)
maar ik zal volgende keer wat meer engels eerst proberen

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:39

Dido

heforshe

offtopic:
Reflecterende kattenogen kunnen toch best mooi zijn? :+

Wat betekent mijn avatar?

• MantaMania
opzich wel maar niet op iedere foto ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie de post van Floris voor de info over kattenogen. En verder moet je toch echt meer moeite doen voordat je een topic opent MantaMania: men is hier echt niet te beroerd om te helpen, maar doe dan eerst zelf flink wat moeite om ergens achter te komen.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.