computer aan -> netwerk op hol

Pagina: 1
Acties:

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 19:59
Als ik 1 (steeds dezelfde pc) aanzet valt mijn hele netwerk (internet) weg.
Heb 3 andere pc's op mijn netwerk en die werken allemaal door elkaar goed. Maar zodra ik dus die 1e pc aanzet knalt alles eruit.
Ik heb geen vaste IPadressen ingesteld.
Wat dan alleen helpt is router resetten. (vaak werkt dat niet) dan moet ik de upc stekker in de hoofdpc (waarmee chello is aangemeld) stoppen en modem resetten. Als het inet het weer doet weer op de router aansluiten.

even wat gegevens:
internet = Chello
pc's = XP
probleem pc = windows ME
netwerk met een router.
Status van de router kan ik niet bekijken omdat alles eruitknalt als die 1e pc aangaat:(

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 14:22
Dubbel mac-adres?
Verkeerde server aanvraag: Microsoft networking even verwijderen/uitschakelen, dus alleen TCP/IP gebruiken op de ME.
Probeer eens een andere netwerkkaart, misschien geeft deze storingen af.

en als de ME los op het netwerk zit, gaat de router dan ook op 'n bek?

[ Voor 16% gewijzigd door FireWood op 30-12-2004 09:25 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

En wat zeggen de clients dan precies?

Valt de router compleet uit ?
Wat gebeurt er als je op 1 pc een vast ip zet?
Is de machine met ME virus vrij ? netwerkkaart is goed geïnstalleerd?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Heb je die ene PC al gecheckt op viri/adware etc etc. Misschien dat die PC en enorme hvh connecties probeert te maken

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Stopt het probleem direct als je de probleempc uit zet? Dan zal het aan die pc config liggen waarschijnlijk. Wat voor router is het? Hoe zit het totaal verbonden / gebruik je een losse hub / switch of zit dit in de router geintegreerd?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 19:59
Hoor net als die aangaat dat er geen probleem is.. alleen als hij dan weer uitgaat onstaan de problemen.
Geen dubbel Mac adres. Ook geen virussen * AVG , adaware*

[ Voor 12% gewijzigd door josjos op 30-12-2004 09:29 ]

Verwijderd

Hmm dat is een vreemde zaak, nog nooit zoiets meegemaakt eigenlijk.

Waarom heb je eigen ME op die machine? :P

Dan is Windows 98 nog beter :) Maar is de ME machine compleet up-to-date met alle updates?

Anders moet je een netwerk sniffer installeren op een andere computer, kijken of er pakketjes over het netwerk gaan die er niet horen.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 14:22
Trek eens de netwerksteker er van te voren uit en doe dan de PC pas uit, gaat het netwerk dan ook over de kop?
Zo ja, ligt het waarschijnlijk aan een connectie die niet wil opgeven anders ligt het waarschijnlijk aan het eindsignaal die de pc weg stuurt, misschien een te hoog voltage zodat de router zich vast slaat.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Draait er toevallig een of ander routing pakketje op die doos ala winroute?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Moet je eens je wizard netwerk opnieuw doorlopen want misschien denkt je pc wel dat hij voor internet moet zorgen in je netwerk. (dus dat andere pc via die pc internet horen te krijgen) en dan krijgt de pc een conflict met je router.

Toch een idee d8 ik zo ;)

Verwijderd

Kan aan een kapotte netwerkkaart liggen. Ik zou die zeker eens vervangen.

Sommige routers blokkeren netwerkkaarten die niet normaal reageren of in het wilde weg pakketjes beginnen te verzenden, maar blijkbaar doet die router van jou dat niet.
Indien een nieuwe netwerkkaart geen oplossing biedt, zou ik ethereal eens laten kijken wat er zo allemaal wordt verzonden.

Verwijderd

Het lijkt er eigenlijk op dat de windows ME machine een DHCP uitzend, en dat daar het complete netwerk van over de zeik gaat.

Maar zolang er geen reactie komt van TS dan blifjt dit gissen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Plecies! warschijnlijk uit een grijs verleden ICS nog aanstaan ...

Maar lees ik het goed en is het :

<<UPC>>
|
<<XP>>
|
<<Router>>
|
XP1, XP2, ME1

En als het netwerk plat gaat, doet de hoofdcompu het dan wel?
Waarom hangt niet alles aan een router?

[ Voor 62% gewijzigd door franssie op 30-12-2004 11:00 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Nee fout gelezen dus

die XP machine sluit hij alleen aan als het internet het compleet niet meer doet!

En dan gaat alleen de modem aan 1 XP machine.

ICS kan het inderdaad zijn, want de pc's kunnen eerst wel internetten, en ineens is ut over en uit.
De gateway wordt dan de ME machine, en als de gateway uitgaat, dan valt internet uit, kan josjos anders eens een paar gegevens neer gooien.

IPconfig vanuit de dosbox runnen, op een XP machine, voor de aanmelding van ME op het netwerk en als de ME machine weer uit is

Verwijderd

Dit kan wel eens een virus zijn. Sommige virussen leggen contact met een IRC server waar vanuit je computer bestuurd kan worden om DoS aanvallen uit te voeren. Wanneer je computer dit doet heb je kans dat je modem te veel connecties open heeft staan waardoor ie geen connecties meer accepteerd van je andere computers.

Als je even in een DOS-Prompt "netstat" intypt dan zie je misschien een hoop open connecties staan met SYN op het eind. Als dit het geval is dan moet je even een virusscanner er op loslaten.
Pagina: 1