Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nog is 2 voedingen in 1 systeem

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Inleiding

Ik heb echt goed rondgekeken hier op GoT en alles wat met 2 voedingen te maken had nagelezen
zoals bv. Frequently Asked Questions CME de FAQ natuurlijk.
Toch kom ik er nog steeds niet uit.

Nu wil ik het volgende doen:

Ik heb dus 2 voedingen van ieders 300watt (naamloze voedingen) waarvan ene met aan uit
schakelaar op de achterzijde.
De gene zonder schakelaar wil ik gebruiken om men mobo+cpu van stroom te voorzien + vga
de andere wil ik gebruiken voor drives, hardeschijven, koelers,...

Probleem

Iedereen heeft over het schakelen van die voedingen zodat je zeg maar 1 voeding krijgt.
Waarom is dit nodig wanneer je dus zorgt dat alles gescheiden blijft?
Kan ik het dan niet op mijn manier gewoon oplossen (ben nl niet zown soldeerder ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• SanSnoopy
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoe ga je die 2e dan aanzetten?

Daarom wordt er geschakeld...

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 08:07
Het gaat erom dat de tweede voeding ook aan moet schakelen. Als het een ATX voeding is moet dat door de groene en een zwarte draad te verbinden, dat wordt bedoeld met schakelen. Dat gaat je dus niet alleen lukken met het schakelaartje op de achterkant.

Zelf heb ik dit opgelost door op de eerste voeding een relais te zetten op de 12volt aansluiting en daarmee de tweede voeding in laten schakelen. Werkt al jaren probleemloos en je merkt eigenlijk niet dat er twee voedingen in zitten.

[ Voor 47% gewijzigd door Pino op 30-12-2004 09:21 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Sjoerd
  • Niet online
Kan ik dan niet gewoon een schakelknop maken door 2 draadjes naar pin 4 en 6 te laten gaan?
voor de voeding van de randapperatuur?

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
Ja, maar dan moet je steeds twee knoppen induwen en je moet ook nog in de gaten houden op welke volgorde, dit is soms belangrijk/hoe snel je die andere aan doet, je kunt namelijk niet eeuwig wachten.....

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 21:20

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

THEF_Pino schreef op donderdag 30 december 2004 @ 09:20:
Het gaat erom dat de tweede voeding ook aan moet schakelen. Als het een ATX voeding is moet dat door de groene en een zwarte draad te verbinden, dat wordt bedoeld met schakelen. Dat gaat je dus niet alleen lukken met het schakelaartje op de achterkant.

Zelf heb ik dit opgelost door op de eerste voeding een relais te zetten op de 12volt aansluiting en daarmee de tweede voeding in laten schakelen. Werkt al jaren probleemloos en je merkt eigenlijk niet dat er twee voedingen in zitten.
wat gewoon nog makkelijker is is de groene draad van de 2e aan de eerste knopen.
druk op de powerknop en ze gaan allebij aan.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Sjoerd
  • Niet online
Oke bedankt ik begin te snappen hoe het werkt ;)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
powerflux schreef op donderdag 30 december 2004 @ 09:25:
[...]

wat gewoon nog makkelijker is is de groene draad van de 2e aan de eerste knopen.
druk op de powerknop en ze gaan allebij aan.
Is een beetje risico vol, aangezien je niet weet wat voor spanning er op deze lijn staat en dan kun je interne problemen krijgen door onderlinge stroom wisselingen.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Pagina: 1