Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

GPRS gebruiken in de VS

Pagina: 1
Acties:

• Don Tom
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Binnenkort ga ik op vakantie naar florida en nu wil ik daar graag kunnen mailen en msn'en met m'n pda.

Ik heb een ipaq 2210 en een sonyericsson t630 met een telfort abo.
Nu heb ik via de sonyericsson site de gprs instellingen voor telfort gedownload op de telefoon en mijn PDA ingesteld om via bluetooth met m'n t630 gprs te gebruiken. Het is me dus gelukt om online te komen met de PDA.

Nu wil ik dit in de VS ook gebruiken, maar mijn vraag is: moet ik iet aan mijn instellingen veranderen of pakt de telefoon deze automatisch? Op de site van telfort staat dat ik gprs-dekking heb in florida met bijvoorbeeld AT&T, maar er staat niets over instellingen. De search heeft mij helaas ook niet veel wijzer kunnen maken...

Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

offtopic:
Let wel op de kosten ... Voor een consumenten abo geld:
"... Let op: Berekening van een datasessie gebeurt in het buitenland per interval van 75 KB. ..."
"... GPRS KOSTEN PER MB € 14,88 ..." :(
bron

Heb je misschien iets aan dit of deze link Het vergelijkbare toestel in de USA heeft een andere nummer, de T637.

[ Voor 66% gewijzigd door jeanj op 30-12-2004 09:02 ]

Everything is better with Bluetooth

Verwijderd

Je hoeft je settings niet te veranderen.
Als je dit wel doet, dan zal je merken dat je geen verbinding kan maken.

Verwijderd

Hier de link van telfort met prijs info in het buitenland voor abbo (kies GPRS of Tarieven):
http://www.telfort.nl/prive/abonnement/buitenland/bellenin/
Kijk wel naar de prijzen! En zoek het goedkoopste netwerk uit!

Je hoeft je settings niet te wijzigen zolang telfort een roaming overeenkomst heeft met het desbetreffende netwerk.

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:50
Idd, je hoeft denk ik niets te doen. Toen ik Praag was, kon ik ook gewoon gprs'en... Idd tis een duur grapje maar ik vond het wel verrekte handig dat ik het weerbericht kon bekijken voor Praag.

• Don Tom
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Bedankt voor de info! niets veranderen dus...
Tarieven had ik al gezien en zijn voor alle genoemde netwerken hetzelfde, 14.88 per mb. Voor een beetje msn en tekst-email heb je het toch over enkele tientallen kb's lijkt mij? of valt dit tegen?

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 23:20

Pixelmagic

Ubergeek

Don Tom schreef op donderdag 30 december 2004 @ 05:53:
Ik heb een ipaq 2210 en een sonyericsson t630 met een telfort abo.
Nu heb ik via de sonyericsson site de gprs instellingen voor telfort gedownload op de telefoon en mijn PDA ingesteld om via bluetooth met m'n t630 gprs te gebruiken. Het is me dus gelukt om online te komen met de PDA.
?
Ben even benieuwd, heb zelf exact dezelfde spullen en kom via GPRS maar niet aan een verbinding. Kan je me misschien een paar hints geven ? BTW, ik heb prepay van Telfort.

PVoutput van mijn 4950Wp

Pagina: 1