[Netwerk] Probleem Limited or No connectivity

Pagina: 1
Acties:

• Swindle
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 12:53
Ik heb het volgende probleem.
Na een verplichte reboot voor wat software is mijn systeem niet alleen supersloom geworden, ik krijg ook met geen mogelijkheid problemen met netwerk opgelost.

De netwerk connectie staat aangegeven als Limited or NO connectivity, wat op het laatste neerkomt. Ik kan niks pingen, noch me router, andere pc's noch uiteraard internet. Ik merk ook dat zodra ik er een andere netwerkkaart in stop, of 1 verwijder op opnieuew te installeren, deze automatisch het volgende IP krijgt: 169.254.27.199
Dit gebeurt zowel als ik hem handmatig verwijder uit de kast, als bij het verwijderen uit apparaatbeheer.
Op dat moment kan ik ook geen nieuw IP bij me router aanvragen. Ik doe dan Ipconfig /renew en krijg als reply.
"The operation failed as no adapter is in the state permissible for this operation"
wat volgens mij vrij vertaald betekend dat geen adapter toestemming hiervoor heeft.

Als ik het IP adres van DHCP afhaal en manueel 10.0.0.151 toevoeg (router als gateway, 255.0.0.0. als netmask) dan kan ik wel router/andere pc's pingen.
Maar de netwerk connectie blijft staan op Limited/No connectivity

Ik kan geen spyware/adware meer vinden op me PC, er zat behoorlijk wat op, maar het is er allemaal vanaf.
Elke actie die ik doe met de PC is verschrikkelijk sloom, Explorer openen duurt 2 minuten

Andere Inet programma's die ik gebruik geven vage melding over Socket/Sock of Bind
Helaas heeft google niet zoveel opgelevert behalve wat leerzaam materiaal.
Ik heb eigenlijk ook geen idee meer waar ik moet zoeken. Is dit een speciaal Netwerk Virus? Zelfde heb ik met Search hier op tweakers.net

Momenteel heb ik geen windows cd's hier op hem opniuew te installeren. Er staat wel een knoppix CD op me Linux server, maar die kan ik niet bereiken met FTP..

PC is:
AMD 2500 barton
Asus A7V600
Zowel Onboard als standaard netwerk kaart levert dezelfde problemen op.

Momenteel internet ik even op een p2 300, zodat ik dit bericht kan posten
Ik hoop dat iemand een antwoord weet, of een indicatie?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

LauPro

Prof Mierenneuke®

De PC van mijn broertje heeft hetzelfde probleem. Als hij ping localhost doet doet de pc-speaker een piepje, dit duidt volgens mij op een brakke TCP/IP stack. Is dit bij jou ook zo?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Swindle
TCP/IP stack. Hoe kan ik dat precies checken, Moet ik r iets voor lezen, of is er een standaard commando?

Bedankt voor de snelle reply, ik ben teneinde raad

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22
probeer TCP/IP eens te deinstalleren. Dit doe je middels de eigenschappen van de verbinding.

het ip dat je krijgt (196.xxx.xxx.xxx) is een auto-configuratieip welke de adapter automatisch krijgt wanneer deze geen ip van de DHCP krijgt.

kan je even je netwerk uitleggen, je topologie. Wat voor hardware je precies gebruikt..

• Swindle
Voor de volledigheid, het probleem is opgelost

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;817571
Omschrijft de oplossing voor mijn probleem

Bedankt allemaal