Toon posts:

geen flamebait

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1197932

Deze reactie van mij zou als een flamebait opgevat kunnen worden, ware het niet dat er een inleidend zinnetje aan voorafgaat.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

Als iemand ergens 'nofi' bij te zet, betekend dat niet automatisch dat het geen flamebait is, en wmb is 'advocaat van de duivel' in deze contekst hetzelfde als 'nofi'.

Laten we eens naar je post kijken:
Advocaat van de duivel:

Men geeft tot nu toe vooral adware/spyware-makers de schuld van deze ontwikkeling. Maar is het niet zo dat zij simpelweg gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn in Windows? Mogelijkheden gecreëerd door Microsoft. Natuurlijk is het overgrote deel van de pc-gebruikers hier de dupe van, maar moeten we niet met zijn allen met het vingertje naar Gates en co wijzen? Zij schrijven immers het OS waar het om gaat dus bepalen zij hoever gebruikers kunnen gaan in elke situatie. Spyware/adware en nu deze virusverschijnselen vormen zeg maar de symptomen van een ziekte die Microsoft heet.
Scherp geschreven en met een zekere vorm van onderbouwing, maar door het af te sluiten met 'Spyware/adware en nu deze virusverschijnselen vormen zeg maar de symptomen van een ziekte die Microsoft heet.' sla je imho overduidelijk naar troll door.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik ga ook voor de troll. Dat er advocaat van de duivel boven staat doet daar niet aan af wat mij betreft. Het is een "leuke" troll wat mij betreft. Lekker geschreven, maar wel degelijk dubieus. Het doet mij een beetje eraan denken aan de opmerking "vrouwen in te korte rokjes vragen er zelf om om....".

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hij zou voor mij ook op +3 of +4 kunnen gaan, ware het niet dat de ziekte van Microsoft gewoon een troll is.
Pak me dan niet op mijn stelling dat een onderbouwde troll nooit een troll kan zijn, hier staat een betoog die richting troll toewerkt.

Overigens, for the record. WO2 verwijzingen worden direct ge-edit, maar met het smijten van ziektes bereik je net zo makkelijk onacceptabele toestanden. Deze dan net niet, maar dat is omdat MS zelf ver weg is en de mensen in Nederland niet echt gekwetst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ecteinascidin schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:14:
Hij zou voor mij ook op +3 of +4 kunnen gaan, ware het niet dat de ziekte van Microsoft gewoon een troll is.
Ik vind dat "de ziekte van Microsoft" juist nog wel meevallen - het is niet voor sommigen schokkend zoals het gooien met specifieke ziektes dat wel kan zijn; en mits goed (!) onderbouwd moet zoiets soms (!) wel kunnen, denk ik. Een voorbeeld dat ik hierbij specifiek in mijn hoofd heb is de gewone neusverkoudheid: daar heeft ook iedereen wel 'ns last van, en niemand weet precies wat je ertegen kan doen :)

Het is juist de teneur van de opbouw - in essentie: 'waarom geven we MS niet gewoon overal de schuld van' - die geen nuttige reakties kan oproepen en hooguit offtopic betogen uitlokt en bij mij in de categorie troll (en niet: flamebait) valt. Een goede onderbouwing helpt daar natuurlijk tegen, maar die ben ik niet echt tegengekomen.

In Amerika hoor je vaak "guns don't kill, people do" als verdediging voor het dragen van vuurwapens. Deze post lijkt mij dit principe - in tegengestelde richting - te stellen: dan is natuurlijk Windows de gun (het instrument), is 'people' de malware (of de auteurs daarvan), en is de stelling dus "malware doesn't kill, MS does".
Het enige argument dat je voor de schuld van MS feitelijk geeft is imo dat ze Windows geschreven heeft. And that doesn't work for me :>

Kortom: deze post is met +0 goed weggekomen ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is Microsoft een "ziekte" noemen een troll?

Van Dale:
ziek·te (de ~ (v.), ~n/~s)
1 min of meer ernstige of langdurige stoornis in het functioneren van lichaam of geest
In deze context kun je "ziekte" dus opvatten als langdurige stoornis in het wegwerken van leaks, door Microsoft, in software van eigen huis.

De laatste zin van mijn reactie is puur gebruikt als metafoor om mijn verhaal kort samen te vatten. Nooit bij stilgestaan dat "ziekte" negatief over zou komen, maar dat komt misschien ook doordat "ziekte" en bepaalde ziektes nogal eens als scheldwoord worden gebruikt.

@Rataplan:
Ben het met je eens dat de mensen die misbruik maken van de mogelijkheden met Windows daar in eerste instantie verantwoordelijk voor zijn. Microsoft (de enige met toegang tot de volledige broncode!) heeft echter wel degelijk een maatschappelijke verantwoordelijkheid in de strijd tegen dit misbruik. Misbruik zal altijd voorkomen in de wereld en daar behoor je als schrijver van 's werelds meest gebruikte OS gewoon rekening mee te houden. Net zoals de Nederlandse overheid verantwoordelijk is voor het terugdringen en in toom houden van wapenbezit, ook al ben je als wapenhouder eerste verantwoordelijke voor de gevolgen van eventueel gebruik van je eigen schiettuig.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 01:42:
Waarom is Microsoft een "ziekte" noemen een troll? (...) Nooit bij stilgestaan dat "ziekte" negatief over zou komen (...)
Niet te naief doen, heh :) Je bedoelt het negatief en dat het een metafoor is heeft daar geen ruk mee te maken. Dat weet jij en dat weet iedereen ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 01:42:
@Rataplan:
Ben het met je eens dat de mensen die misbruik maken van de mogelijkheden met Windows daar in eerste instantie verantwoordelijk voor zijn. Microsoft (de enige met toegang tot de volledige broncode!) heeft echter wel degelijk een maatschappelijke verantwoordelijkheid in de strijd tegen dit misbruik. Misbruik zal altijd voorkomen in de wereld en daar behoor je als schrijver van 's werelds meest gebruikte OS gewoon rekening mee te houden.
En waar vind ik dat in je reaktie terug?
...moeten we niet met zijn allen met het vingertje naar Gates en co wijzen? Zij schrijven immers het OS waar het om gaat...
vertelt mij een héél ander verhaal :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

offtopic:
@AgentSmith:
Het lijkt wel een beetje of het AgentSmith vs the blue Powertrain is, maar ik verzeker je dat we blij zijn met je reacties, en dat de discussies vaak interessant zijn voor ons en interessant leesvoer voor TMF lurkers :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium gaat met Boo mee, AgentSmith is interessant :)

Ziektes? Zou daar ooit een positief iets aan gegeven kunnen worden?
Stel je voor, je hebt een ontwikkeling en je plakt daar de 'ziekte van [ontwikkelaar voor]'

Het de wereld gebruikt Windows en virussen/spyware rijzen de pan uit: De ziekte van MS
Paars 1&2 had een solide kabinetsbeleid, daarom zijn over tekorten en ontevreden mensen: De ziekte van Kok.
Amerika is een genereus land en heeft zelfs Iraq bevrijdt en vrijgelaten: De ziekte van Bush heerst er nu.
Piet Neutjes heeft z'n woonkamer voorzien van fresco's en z'n slaapkamer van design, z'n vrouw noemt het 'de ziekte van eigen huis&tuin'

Enz enz. Verzin maar een situatie die adequaat en reeel lijkt, maar zodra een simpele naamsvervanging er een duidelijke troll van maakt, zal de oorspronkelijke reply dat ook zijn.

* Delerium denkt dat je net als geloof en WO2, je over ziekten beter niets kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 01:54:
[...]
Niet te naief doen, heh :) Je bedoelt het negatief en dat het een metafoor is heeft daar geen ruk mee te maken. Dat weet jij en dat weet iedereen ;)
Naief misschien, ja :). Maar ik verzeker je dat ik het niet negatief heb bedoeld.

/me wenst dat hij een andere metafoor had gebruikt.
En waar vind ik dat in je reaktie terug?
Niet, maar als mensen hadden gereageerd dan had er een leuke discussie kunnen ontstaan, zoals in dit forum ondertussen :).
vertelt mij een héél ander verhaal :)
Zoals ik al schreef: "advocaat van de duivel". Ik denk er heus niet zo zwart/wit over.

Sta nu op het punt weg te gaan om Oud en Nieuw te vieren. Iedereen de beste wensen alvast en tot volgend jaar! :D :Y) 8) :9 :)
Pagina: 1