[BBG] MCE-systeem: discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58
Mod-edit:
En ook voor deze gids is er een apart discussie topic. Hier kunnen we losbranden met suggesties over deze nieuwe gids die we zeer binnenkort op de frontpage zien verschijnen.

Voor de mensen die het topic niet zo snel kunnen vinden: [rml][ BBG] MCE systeem[/rml] :)

Oorspronkelijke post:

Twee dingen:

Is er eventueel ook gekeken naar de mogelijkheden met betrekking tot een Pentium M?
En is het niet slimmer om voor twee harde schijven te gaan mocht er eentje toevallig uitvallen?

[ Voor 49% gewijzigd door Laurent op 30-12-2004 00:55 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Misschien nog een dvd-speler erbij plaatsen? Voor 25 Euro heb je dan de optie om dvd's te kopieren en die optie ontbreekt als je enkel voor een dvd-brander kiest.

En wat betreft de stilte van het systeem: de videokaartkoeler. Ook al is het dan een brakke kaart die niet zo'n stevige koeler nodig heeft, het zal toch zeker de grootste herriemaker in dit systeem zijn. Passief koelblok er op misschien?

[ Voor 44% gewijzigd door UltraR-pc op 29-12-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Pentium-M idd of AMD 64?
Ik hoor juist dat die P4's zo warm worden :) (oke de 3.0ghz is nog wel "te doen" maargoed, koud isie niet) en je hebt dus juist een niet zo grote behuizing

En een FX 5200 ? :|
En dan nog wel Club3d, die staan nou niet echt bekend om hun hoge kwaliteits output :)
Is een Matrox geen beter idee ? :) Of een leuke (9200? saphire) niet zware radeon? Ik heb namelijk zon FX 5200 gehad (gelukkig niet voor eigen gebruik) maar ik vond de beeldkwaliteit nou niet echt hoog. Zeg maar gerust erg laag (maar dat is naar mijn standaard. En mogelijk ben ik gewoon een zeur 8)7 )
UltraR-pc schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:09:
Misschien nog een dvd-speler erbij plaatsen? Voor 25 Euro heb je dan de optie om dvd's te kopieren en die optie ontbreekt als je enkel voor een dvd-brander kiest.

En wat betreft de stilte van het systeem: de videokaartkoeler. Ook al is het dan een brakke kaart die niet zo'n stevige koeler nodig heeft, het zal toch zeker de grootste herriemaker in dit systeem zijn. Passief koelblok er op misschien?
De FX 5200 is passief gekoeld verkrijgbaar, de radeon 9200 ook.
Maar het is mogelijk wel een goed idee om er een link naar de Zalman HP 80-C of een andere Zalman koeler neer te zetten. Want idd, die kleine rot fannetjes lopen binnen de kortste keer vast.

[ Voor 106% gewijzigd door Roberto op 29-12-2004 21:53 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb dit topic afgesplitst van het algemene topic. Hierdoor was ik echter niet de topicstarter, terwijl een welkoms-woordje wel op z'n plaats was. Vandaar heb ik de topicstart iets aangepast. :)

[ Voor 79% gewijzigd door Laurent op 30-12-2004 00:56 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

* Rataplan denkt dat het een lekker vlotte bak is :) Grappig genoeg valt er *dus* goed mee te gamen, en kan een goeie 3D-kaart de aanschaf van een aparte console zomaar overbodig maken.

Ik weet niet of (en hoe) WinMCE een beetje makkelijk met spelletjes te integreren valt, noch welke 3D-kaart bij relatief lage resoluties (800*600 lijkt me de hoogste nodige) uitblinkt, maar misschien is het zinvol om een (optioneel?) koopadvies voor een heftiger kaartje te geven?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik mis in de bbg de software. Wellicht dat de modjes liever alles bittorrenten, maar zonder suprnova word dat voor simpele zielen zonder toegang tot de tweakers-ftp-site wat moeizaam.

Daarnaast denk ik dat het met een fatsoenlijke 3d kaart, zoals Rataplan hierboven al schreef, om te bouwen is tot gamepc - dan moet er alleen nog een leuke wireless controller ofzo bij.

ping 127.212.23.124

• UltraR-pc
pjottum schreef op donderdag 30 december 2004 @ 09:34:
Daarnaast denk ik dat het met een fatsoenlijke 3d kaart, zoals Rataplan hierboven al schreef, om te bouwen is tot gamepc - dan moet er alleen nog een leuke wireless controller ofzo bij.
[rml][ BBG] Multimedia systeem: discussie[/rml] Dat word al het gamesysteem.
Dit systeem is gewoon niet bedoeld voor gamers.

• Roberto
UltraR-pc schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:18:
[...]

[rml][ BBG] Multimedia systeem: discussie[/rml] Dat word al het gamesysteem.
Dit systeem is gewoon niet bedoeld voor gamers.
Hoezo niet? Wil jij niet eens een spelletje op je tv spelen? Tuurlijk, je gaat geen HL2 spelen @ full settings, maar om er nou zgn een onboard 8mb crap ding in te gooien ...

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58
RS_003 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:42:
[...]

Hoezo niet? Wil jij niet eens een spelletje op je tv spelen? Tuurlijk, je gaat geen HL2 spelen @ full settings, maar om er nou zgn een onboard 8mb crap ding in te gooien ...
En daar zijn game-consoles nou voor uitgevonden :Y)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Roberto
NitroX infinity schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:47:
[...]

En daar zijn game-consoles nou voor uitgevonden :Y)
Ja, en die sluit je aan op je TV :) En wat gaan we met dit machien doen? Juist ja... ;)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
UltraR-pc schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:09:
Dan krijg je met plaatsgebrek te maken ;) Bovendien is het niet echt de bedoeling om dit systeem als kopieerbak te gebruiken of zo. Een DVD-writer zit er vooral in om opnames op dvd te kunnen branden, en om dvd's af te spelen. Het kopiëren doe je maar via de harde schijf of op een andere bak :Y)
En wat betreft de stilte van het systeem: de videokaartkoeler.
Ding is al passief
Pentium M-bordjes zijn nu niet echt wijdverspreid en prestaties zijn ook nog niet echt optimaal imho. Deze Pentium zal zijn werk uitstekend doen en is voldoende te koelen, dus dat is geen probleem.
En een FX 5200 ? :|
Ik kijk nog even of er een leuke Matrox beschikbaar is of zo :)
Rataplan schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:17:
maar misschien is het zinvol om een (optioneel?) koopadvies voor een heftiger kaartje te geven?
MCE is gewoon Windows met een extra schilletje, ik zal wel even naar de game-machine-bak verwijzen voor een zwaardere grafische kaart of zo
Die wordt er nooit bijgezet... er is ook Linux en zo namelijk ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Videokaart vervangen door een Matrox met uitstekende TV-out, 2d-weergave en dual DVI

• Roberto
Yoeri schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:36:
Videokaart vervangen door een Matrox met uitstekende TV-out, 2d-weergave en dual DVI
Ziet er verder dan best goed uit :)

Alleen de vraag waarom geen amd? :)
Is het zo dat amd minder presteerd in MCE 2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Echt minder zal ik niet zeggen, maar Intel heeft toch een voetje voor op multimediagebied en zo dacht ik. En je moet nu eenmaal een keuze maken. Als er een AMD ingezeten had was er vast wel iemand geweest die zich afvroeg waarom er geen Intel in zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Yoeri schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:51:
Als er een AMD ingezeten had was er vast wel iemand geweest die zich afvroeg waarom er geen Intel in zat ;)
Klopt, maar dat is niet het punt. Je zal altijd intel en amd aanhangers blijven houden. Het gaat er nu gewoon om dat je er 100% zeker van bent dat Intel de betere prestaties neerzet om multimedia gebied. Zeker aangezien AMD toch wel een stukje goedkoper is over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
UltraR-pc schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 11:40:
[...]

Klopt, maar dat is niet het punt. Je zal altijd intel en amd aanhangers blijven houden. Het gaat er nu gewoon om dat je er 100% zeker van bent dat Intel de betere prestaties neerzet om multimedia gebied. Zeker aangezien AMD toch wel een stukje goedkoper is over het algemeen.
Inderdaad, en dan kon je dus weer een snellere cpu kopen.
Afijn, het is een intel :) daarmee uit.

Maar ik kon het me natuurlijk altijd wel afvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Is het niet wat om de nec 3500 te vervangen voor een 3520? zoveel duurder is die niet, of hij is zelfs gelijk in prijs.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1