Hier kunnen de opzet van het nieuwe multimedia systeem aanschouwen, en dit is dan de plek om hierover de dicussieren. Kritiek, op/aanmerkingen zien we al te graag, brand los dus!
Waarom is er voor die Antec solution kast gekozen? En wat voor voeding zit daarin?
Waarom zit er dan meteen al zoveel spul in?Het lijkt mij daarom wel weer eens leuk om er een echt gamesysteem van te maken dat ook nog een beetje geupgrade kan worden in de toekomst:
Ik zou dan gewoon in het begin 'slechts' 1 keer een 512MB geheugen module erin proppen.
Hoe zit het trouwens met die AMD boxed koeler? Is dat ding luidruchtig? Dan is het misschien aan te raden om een stillere (en eventueel betere) koeler te kopen.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
AMD is igg gestopt met het verkopen van boxed koelers. Maar de koelers zijn niet super stil. Maar zeker ook niet extreem luidruchtig.NitroX infinity schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:45:
[...]
Waarom zit er dan meteen al zoveel spul in?
Ik zou dan gewoon in het begin 'slechts' 1 keer een 512MB geheugen module erin proppen.
Hoe zit het trouwens met die AMD boxed koeler? Is dat ding luidruchtig? Dan is het misschien aan te raden om een stillere (en eventueel betere) koeler te kopen.
En qua geheugen. Het mes snijdt aan 2 kanten. 1x 512mb is idd leuker om later nog mee te upgraden. Alleen spellen zoals Half-life 2 draaien pas lekker op 1gb (of 786mb+ for that mather) en photoshop wil ook wel wat ram gebruiken
Je bedoeld zeker dat ze zijn gestopt met het verkopen van tray-cpu's? (dus zonder koeler). Ze verkopen juist alleen nog maar boxed.RS_003 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:58:
[...]
AMD is igg gestopt met het verkopen van boxed koelers. Maar de koelers zijn niet super stil. Maar zeker ook niet extreem luidruchtig.
Ja, en aangezien het socket 939 betreft moet je ook van dual-channel gebruik maken, dus dan zijn 2 reepjes van 512mb ook wel lekker.En qua geheugen. Het mes snijdt aan 2 kanten. 1x 512mb is idd leuker om later nog mee te upgraden. Alleen spellen zoals Half-life 2 draaien pas lekker op 1gb (of 786mb+ for that mather) en photoshop wil ook wel wat ram gebruiken
Wat betreft de videokaart: misschien is het handig om de 6800le ook als keuzemogelijkheid erbij te zetten voor de mensen die bereid zijn te softmodden. Een volledig gemodde 6800le is iets sneller dan de 6600GT, vandaar.
[ Voor 14% gewijzigd door UltraR-pc op 30-12-2004 13:23 ]
Uit de vorige BBG:UltraR-pc schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:15:
Waarom is er voor die Antec solution kast gekozen? En wat voor voeding zit daarin?
Antec is een heel degelijk merk en die 350W-voeding is ook Aopen-voeding zeg maar. Ik heb zelf een aantal systemen in deze kast gebouwd en dat gaat erg makkelijk. Ook nog nooit problemen gehad met voedingen (ook niet bij zware Athlon 64-systemen), dus in mijn ervaring is dit, zeker voor deze prijs, een erg fijne kast voor dit systeem.Om al deze hardware bij elkaar te houden en te voorzien van energie, is eigenlijk ook een behuizing met een voeding nodig. Er is dit keer gekozen voor een kast van het merk Antec. Deze kasten hebben een erg goede prijs-kwaliteitverhouding. De Antec SLK2650BQE Solution is een speciale stille uitvoering uit de SLK2650-serie. Dit is wel zo fijn als je een film zit te kijken of als je muziek aan het luisteren bent. De kast beschikt over een stille 350W-voeding, wordt geleverd met een stille 12x12cm fan en heeft rubberen ringetjes in de montagegaten voor de harde schijven, zodat trillingen vrijwel niet doorgegeven worden.
De 5,25"-apparaten worden met behulp van een schroefloos systeem in de kast bevestigd, zodat ze eenvoudig verwijderd en weer teruggeplaatst kunnen worden. In dit multimediasysteem zijn alle drives in het zwart uitgevoerd, maar ook het plaatsen van een beige drive is geen probleem. Alle drives gaan namelijk schuil achter een deurtje, zodat de beige exemplaren niet zo erg opvallen. Verder bevinden zich aan de voorkant van de kast twee USB-poorten, zodat voor het aansluiten van bijvoorbeeld een digitale camera niet de hele behuizing van zijn plaats gehaald hoeft te worden om bij de achterkant te kunnen komen.
Ok, dan heb ik, op mijn opmerking over de 6800le na, niks meer aan te merken op dit systeem. HET systeem op dit moment met de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Dat valt toch wel mee? Het is nu gewoon een standaard gamesysteem volgens mij (upgraden is in dit geval trouwens niet hetzelfde als uitbreidenNitroX infinity schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:45:
[...]
Waarom zit er dan meteen al zoveel spul in?
Zoals UltraR-pc al zegt, mis je dan het voordeel van dual channel (DE reden voor de introductie van S939 door AMD). Nu is dat op dit moment nog niet heel denderend, als je naar de 111 processortest van THG kijkt ligt het vaak tussen de 5 en de 10 procent, en het is daardoor verantwoordelijk voor 200 punten in de Performance rating (de S939 Athlon 64 3000+ heeft dezelfde specs als de S754 Athlon 2800+)... Nu 2x256MB plaatsen is ook weer een beetje jammer, want dan moet je voor het upgraden deze vervangen door 2x512MB (je kan ook nog 2x256MB erbij prikken, maar dat is dan waarschijnlijk van een ander merk en anders van een andere wafer of techniek en met vier bankjes worden de timings ook allemaal lastig, dus dat is verre van optimaal). Als iemand echter nog een waardevolle invulling weet voor de 65,- die dan vrij zou komen, dan hoor ik het graag, want dan is het misschien het overwegen waardIk zou dan gewoon in het begin 'slechts' 1 keer een 512MB geheugen module erin proppen.
De boxed-koeler is geen echte herriebak, maar voor de tweaker die een wat stiller systeem wil (in combinatie me tde Antec bijvoorbeeld), is een koeler van Zalman & Co inderdaad ook erg interessant. Ik zal het zeker even vermelden bij het stukje over de koeler.Hoe zit het trouwens met die AMD boxed koeler? Is dat ding luidruchtig? Dan is het misschien aan te raden om een stillere (en eventueel betere) koeler te kopen.
Het is altijd een beetje lastig met het geven van (veel) keuzes. Het idee is dat de BBG een goed werkend systeem vormt en als daar al te veel keuzeopties in gegeven worden, is dat steeds lastiger te realiseren. Aangezien we op T.net echter niet met mensen van bijvoorbeeld Beginnersweb.nl te maken hebben, is het wel verantwoord om in dit geval een extra optie te geven voor de creatieve. Heb je misschien nog een linkje bij de hand naar een Groot 6800LE-topic (en is het ding ook in SLi te gebruiken, want dat is ook niet met alle nVidia-kaarten het geval geloof ik)?UltraR-pc schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:22:
[...]
Wat betreft de videokaart: misschien is het handig om de 6800le ook als keuzemogelijkheid erbij te zetten voor de mensen die bereid zijn te softmodden. Een volledig gemodde 6800le is iets sneller dan de 6600GT, vandaar.
Het 6800LE Topic Deel 14
Deel 14 ondertussen
Wat betreft het gebruik in SLI: idd daar had ik nog niet over nagedacht. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat niet mogelijk. Tja, dat maakt hem dan idd al een heel stuk minder aantrekkelijk voor dit SLI-mobo.
Deel 14 ondertussen
Wat betreft het gebruik in SLI: idd daar had ik nog niet over nagedacht. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat niet mogelijk. Tja, dat maakt hem dan idd al een heel stuk minder aantrekkelijk voor dit SLI-mobo.
Ik heb nog ff gezocht naar wat info over deze kaart, maar het blijkt dat hij (net als de gewone 6800) eigenlijk niet leverbaar is als PCIe-kaart. De AGP-variant is wel verkrijgbaar, maar vrijwel nergens op deze aardbol is een PCIe-versie te vinden (het is zelfs ome Tom van THG niet geluktUltraR-pc schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:03:
Het 6800LE Topic Deel 14
Deel 14 ondertussen![]()
true, helemaal mee eens. 6600GT rules!Kheldar schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:22:
[...]
Ik heb nog ff gezocht naar wat info over deze kaart, maar het blijkt dat hij (net als de gewone 6800) eigenlijk niet leverbaar is als PCIe-kaart. De AGP-variant is wel verkrijgbaar, maar vrijwel nergens op deze aardbol is een PCIe-versie te vinden (het is zelfs ome Tom van THG niet gelukt). Dus ik denk dat deze kaart nog niet in aanmerking komt voor het systeem in zijn huidige (PCIe-)vorm
.
Het is inderdaad een kaart met een hele fijne prijs-prestatieverhouding. De X700 Pro van ATi is eigenlijk de enige concurrent en deze kaart weet de 6600GT eigenlijk alleen bij te houden in de hoogste resoluties.
Ik denk dat het MM-systeem zo wel aardig samengesteld is, dus in deze vorm komt hij waarschijnlijk online. Iedereen nog bedankt voor zijn of haar opmerkingen en als het systeem de volgende keer weer zo'n drastische verandering ondergaat, komt er waarschijnlijk wel weer een topic in CSL
.
Ik denk dat het MM-systeem zo wel aardig samengesteld is, dus in deze vorm komt hij waarschijnlijk online. Iedereen nog bedankt voor zijn of haar opmerkingen en als het systeem de volgende keer weer zo'n drastische verandering ondergaat, komt er waarschijnlijk wel weer een topic in CSL
Wat is eigenlijk de maximum prijs van die systeem? Want als je hierin 2 6600GT's in SLi gaat steken dan lijkt mij dat die 3000+ toch wel de bottleneck van de prestaties gaat worden, een 3200+ lijkt me meer geschikt en zoveel duurder is die niet. Ook vind in de MSI NX6800-TD 256E een zeer mooie kaart met een goede prijs/prestatie verhouding. Hij is PCI-E, heeft mogelijkheid om in SLi gezet te worden en is toch nog beduidend goedkoper als een 6800GT.
www.tweakers.net/pricewatch en dan ff uitzoeken welke winkel de componenten voor de laagste prijs in huis heeft.
Pagina: 1